Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

hvordan får man egne sanger (mp3) til ringetone på htc touch?

har lagt mp3 sanger i minne kortet

 

har lasta ned phonepad norsk med t9....fin keyboard  :thumbup:

9064165[/snapback]

Slik setter du hvilken som helst MP3 til ringetone:

I hva som helst av program på telefonen din som viser MP3 filen din (f.eks. Library i musikkspilleren) Trykk med fingeren på sangen og hold den nede litt, så får du opp et valg om du vil ha denne sangen som ringetone.

 

Velkommen til Windows!

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:yes:

Er Spb Full Screen Keyboard freeware eller hva?

Hvor har dere skaffet det?

9063852[/snapback]

Kristoffer2200!

Spb Full Screen Keyboard er ikke freeware, men koster under 60 kroner med dagens dollarkurs.

 

Om du hadde googlet eller lest trådstart (den første meldingen i denne tråden) hadde du vist hvor du skulle kjøpe Spb Full Screen Keyboard. :yes:

 

Selv om du sikkert allerde har gjort det jeg foreslo nå, så legger jeg ut link til trådstart. Klikk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8787611

 

Tobias :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke for å kapre tråden deres her, men fungerer phone pad på alle wm6 mobiler eller bare HTC sine? Og kan noen gi meg en link til phone pad med norsk t9?

9064417[/snapback]

Hallo' eier av WM6!

De fleste av programmene som fungerer på Touch burde også fungere på hvilken som helst WM6 telefon, om du har berøringsfølsom skjerm. Jeg foreslår at du prøver. Har du, berøringsfølsom skjerm synes jeg at du skal prøve å innstalere, det er ingen ting som kan gå fryktelig galt!

 

Gi oss tilbakemelding ...

 

Trådstart har linken du leter etter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8787611

 

Tobias :thumbup:

Lenke til kommentar
hei

jeg har lest gjennom og fulgt med denne tråden og jeg har fryktelig lyst på en htc touch, men er det noen som vet om du kan få været til kristiansand?

 

har tenkt på nokia n73 og htc touch, gjør jeg et bra valg ved å velge touchen?

9064582[/snapback]

Hallo' mariusgh

Jeg bor også i Kristiansand! I den engelske utgaven er det umulig å få inn de "fine" værmeldinge fra vår fantastiske by. Nå er dette antagelig ikke et problem for deg, siden du selvfølgelig kjøper en norsk utgave fra en eller annen norsk butikk/nettsted.

 

Det er flere her på forumet som har fått norske Touch'er, og de raporterer om at det er mange nye norske byer innlagt, men ingen har sakt noe om Kristiansand ennå. Kan noen gi oss tilbakemelding på dette?

 

Tobias

Lenke til kommentar
Det er flere her på forumet som har fått norske Touch'er, og de raporterer om at det er mange nye norske byer innlagt, men ingen har sakt noe om Kristiansand ennå. Kan noen gi oss tilbakemelding på dette?

Tobias

9064664[/snapback]

 

Det ligger ikke inne på min norske Touch.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

hei..

takk for det TobiasAbrahamsen....

 

en ny problem...når man velger en mp3 sang som ringetone....så kopierer mobilen sangen fra minnekort til mobil minne!! det er jo ikke noe godt.....siden jeg har kun 32.46mb totalt ..og 15.45 mb er ledig!

er det ikke mulig å bruke ringetone uten å kopiere til mobil minne?har veldig lyst til å gi forskjellige toner til forskjellige folk +sette sanger i alarmen....som jeg har hatt i in w900i.

 

 

også en ting til.... i minne meny på htc touch...så har jeg Program totalt 47.90mb

brukt 40.57mb ledig kun 7.33...er det nok? kan man slette noe for å få mer?

 

 

jeg har installert to programmer..de installerte jeg i minnekortet....så kun forhåndsinstallerte programmer er i htc minne..

 

hvordan er det med kontakter med bilde? blir de lagret i minnekort?

 

 

 

hvordan får man egne sanger (mp3) til ringetone på htc touch?

har lagt mp3 sanger i minne kortet

 

har lasta ned phonepad norsk med t9....fin keyboard  :thumbup:

9064165[/snapback]

Slik setter du hvilken som helst MP3 til ringetone:

I hva som helst av program på telefonen din som viser MP3 filen din (f.eks. Library i musikkspilleren) Trykk med fingeren på sangen og hold den nede litt, så får du opp et valg om du vil ha denne sangen som ringetone.

 

Velkommen til Windows!

 

Tobias

9064564[/snapback]

Endret av wa393
Lenke til kommentar
Det er flere her på forumet som har fått norske Touch'er, og de raporterer om at det er mange nye norske byer innlagt, men ingen har sakt noe om Kristiansand ennå. Kan noen gi oss tilbakemelding på dette?

Tobias

9064664[/snapback]

 

Det ligger ikke inne på min norske Touch.

 

-snubbel

9064716[/snapback]

Å filler'n!

Dette er helt utrolig, at de ikke har inne norges 4. største by er for dårlig. Jeg skal ikke be deg om å forsøke å redigere lista med byer slik som vi har snakket om tidligere her i tråden, men Kjevik, flyplassen i Kristiansand og offisielle værstasjon, der er vell heller ikke der ...?

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
en ny problem...når man velger en mp3 sang som ringetone....så kopierer mobilen sangen fra minnekort til mobil minne!! det er jo ikke noe godt.....siden jeg har kun 32.46mb totalt ..og 15.45 mb er ledig!

er det ikke mulig å bruke ringetone uten å kopiere til mobil minne?har veldig lyst til å gi forskjellige toner til forskjellige folk +sette sanger i alarmen....som jeg har hatt i in w900i.

 

 

også en ting til.... i minne meny på htc touch...så har jeg Program totalt 47.90mb

brukt 40.57mb ledig kun 7.33...er det nok? kan man slette noe for å få mer?

 

 

jeg har installert to programmer..de installerte jeg i minnekortet....så kun forhåndsinstallerte programmer er i htc minne..

 

hvordan er det med kontakter med bilde? blir de lagret i minnekort?

9064750[/snapback]

Hei!

Detter er ikke noe jeg har greie på, sjekk ut Power-brukerne på XDA-forumet: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=372

 

Tobias

Lenke til kommentar
en ny problem...når man velger en mp3 sang som ringetone....så kopierer mobilen sangen fra minnekort til mobil minne!! det er jo ikke noe godt.....siden jeg har kun 32.46mb totalt ..og 15.45 mb er ledig!

 

 

også en ting til.... i minne meny på htc touch...så har jeg Program totalt 47.90mb

brukt 40.57mb ledig kun 7.33...er det nok? kan man slette noe for å få mer?

 

Lag mappen "My Documents" på minnekortet og sleng .mp3 filene inn her. Så skal de dukke opp der du velger ringetone og sms/alarm-varsling.

 

"Program" er minnet for kjørendre programmer (RAM?). Så her må du lukke noen programmer for å frigjøre mer minne. Gå på Task Manageren og se om du har mange programmer som kjører. Eventuelt ta en soft-reset/reboot (trykk inn den lille knappen ved ladepluggen med stylusen.) Da vil alle kjørende programmer lukkes.

Lenke til kommentar
Eventuelt ta en soft-reset/reboot (trykk inn den lille knappen ved ladepluggen med stylusen.) Da vil alle kjørende programmer lukkes.

9065443[/snapback]

ALARM!

Reset med bruk av den lille knappen ved ladepluggen sletter alt du har gjort på mobilen, og gjenoppretter fabrikkinstillingene! Det er nok et litt for kraftig virkemiddel når formmålet er å frigjøre opperativminne. Det enkleste metoden er å klikke ikonet øverst til høyre, og trykke kryssene for alle programmene du vil lukke. Et alternatv er selfølgelig å slå av og på hele telefonen, men å resette Touch'en det er slett ikke nødvendig!

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
Eventuelt ta en soft-reset/reboot (trykk inn den lille knappen ved ladepluggen med stylusen.) Da vil alle kjørende programmer lukkes.

9065443[/snapback]

ALARM!

Reset med bruk av den lille knappen ved ladepluggen sletter alt du har gjort på mobilen, og gjenoppretter fabrikkinstillingene! Det er nok et litt fro kraftig virkemiddel når formmålet er å frigjøre opperativminne. Det enkleste metoden er å klikke ikonet øverst til høyre, og trykke kryssene for alle programmene du vil lukke. Et alternatv er selfølgelig å slå av og på hele telefonen, men å resette Touch'en det er slett ikke nødvendig!

 

Tobias

9065736[/snapback]

 

Den sletter IKKE alt nei. Da må du gjøre en hard-reset (holde inne knappen + ring og legg på knappene mens du starter telefonen og så får du opp melding om du vil hard-resette.

 

Soft-reset fjerner kun det som ligger i program-minne og er identisk med at du slår av og på telefonen manuelt. Soft-reset er nødvendig ved installasjon av noen programmer og er bra og ha hvis telefonen fryser.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å overklokke Touchen enda?

9065683[/snapback]

Dette har jeg tenkt å prøve meg på, etter at jeg har fått det norske OS'et i gang. Gutta på XDA-forumet ser ut til å bruke et lite program som heter noe med "Battery", til å justere klokkehastighet, og det ser ut til å fungere flott for de fleste - i alle fall til opp under 300 MMz. Touch kunne ha godt av litt mer fart ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å overklokke Touchen enda?

9065683[/snapback]

Dette har jeg tenkt å prøve meg på, etter at jeg har fått det norske OS'et i gang. Gutta på XDA-forumet ser ut til å bruke et lite program som heter noe med "Battery", til å justere klokkehastighet, og det ser ut til å fungere flott for de fleste - i alle fall til opp under 300 MMz. Touch kunne ha godt av litt mer fart ...

 

Tobias

9065800[/snapback]

 

Kjørte opp min til 247, da ble menyene litt mer snappy. Skal teste høyere hastigheter etterhvert.

 

PS: Etter å ha installert programmet, legger det seg kun en batterimåler på "desktop". For å endre innstillinger (og overklokke) går du på "Alternativer" på "Battery meter" under "I dag" sine innstillinger. Lykke til!

 

Edit: Satte den til å overklokke hver "on resume"; på den måten kjører den ikke på høy hastighet når den er i standby.

 

TouchFLO ble faktisk merkbart raskere bare ved 247 MHz.

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Den sletter IKKE alt nei. Da må du gjøre en hard-reset (holde inne knappen + ring og legg på knappene mens du starter telefonen og så får du opp melding om du vil hard-resette.

 

Soft-reset fjerner kun det som ligger i program-minne og er identisk med at du slår av og på telefonen manuelt. Soft-reset er nødvendig ved installasjon av noen programmer og er bra og ha hvis telefonen fryser.

9065799[/snapback]

OK!

Ble bare fryktelig nervøs, men du har sikkert rett, jeg viste ikke at det var mulig å gjøre det på den måten. Den eneste gangen jeg har vært borti den lille rest-knappen, trengte jeg tilbakestilling av hele mobilen, og fulgte oppskriften for hard-resett som du nevner ovenfor.

 

BTW: Hvordan går det med den norske ROM'en. Har du klart å løse utfordringen med å lage en instalasjonsfil ut av den?

 

Tobias

Lenke til kommentar
Ble bare fryktelig nervøs, men du har sikkert rett, jeg viste ikke at det var mulig å gjøre det på den måten. Den eneste gangen jeg har vært borti den lille rest-knappen, trengte jeg tilbakestilling av hele mobilen, og fulgte oppskriften for hard-resett som du nevner ovenfor.

 

BTW: Hvordan går det med den norske ROM'en. Har du klart å løse utfordringen med å lage en instalasjonsfil ut av den?

 

Tobias

9065845[/snapback]

 

Ja ordet "reset" gjør en litt nervøs :) Men det står også forklart i brukermanualen som fulgte med.

 

Har ikke kommet noen vei med den norske ROM'en da jeg ikke finner verktøy som fungerer til OS filene. Tror de er laget for gamlere OS (WM5) eller noe i den duren. Så jeg venter på at folka på xda-developers.com forumet skal komme med en guide for å få det til fordi det er folk som vil ha inn kinesisk ROM på touchen sin også. Har også sendt mail til HTC om det er mulig å få tilsendt den norske ROM'en (noe jeg tviler på at de gidder:P).

Lenke til kommentar
Er det noen ulemper/farer ved å overklokke? Hva er en "trygg" Mhtz? Alt under 300? Blir harddisken sliten?

9065931[/snapback]

Ringo, da

Ække no' harddisk i Touch'en! :tease:

Hva jeg ser på XDA-forumet så kan hele telefonen bli "ustabil" og "fryse". Stiper over skjermen og varme kan også være en "bivirkning". Jeg er ikke kjent med dette med oveklokking, men hva jeg forstår er det dette med varme som er det skummle, og dette kommer ved at prosessoren overarbeider. De fleste prosessorer takler litt overklokking, men blir det for mye kan de "smelte", og da er løpet kjørt.

 

Overklokking bør håndteres med varsomhet ...

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...