Gå til innhold

Oppdatert RealPlayer på trappene


Anbefalte innlegg

det er ikke sånn at jeg er klar over problemene og sier de ikke er forferdelige, jeg kjenner meg bare absolutt ikke igjen i det som står over her..

 

er det noen som tør å laste ned nyeste versjon av realplayer og kan si meg om det er fullstendig forandret/problemene er borte?

 

(det er ikke noe problem å fjerne alt sammen etterpå, ved å avinstallere det.)

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tviler på at noen tar sjansen på å laste ned realplayer på sin maskin, man kan jo like gjerne laste ned en trojan, all møkk som de har implentert i real player er jo håpløs å bli kvitt, like ille som virus spør du meg.

8806446[/snapback]

men jeg skrev jo: den legger ikke igjen noenting?

 

Ok, Setup gikk videre selv om den ikke skjønte at jeg var på nett. Kanskje den lette etter et 56K. :p

NOD32 har ikke blitt voldtatt enda, så føler meg trygg sålangt. Jaggu har RealPlayer utviklet seg lite siden 1999. Akkurat likt.

Same shit...Same wrapping :p

8806479[/snapback]

 

hmm.. vi snakker om real player basic nå, ikke noe annen greie?

den man kan få her? (ikke direktelink)

 

men skjedde det noe? hva er galt siden den er så godt som "samme skiten" som versjonen som var forferdelig?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Et spm til megaloman: Hva bruker du hovedsakelig RealPlayer til, altså hva slaks filer og innhold er det du ser på som trenger RealPlayer.

 

Selv har jeg gått bort fra RealPlayer, og bruker heller RealAlternative, da dette er et gratisl alternative og man kan bruke WMPC (det er vel versjon 6.4?). Det samme gjelder for quicktime også her bruker jeg Quick Alternative, fungerer som bare det.

 

Frankie

Lenke til kommentar
Et spm til megaloman: Hva bruker du hovedsakelig RealPlayer til, altså hva slaks filer og innhold er det du ser på som trenger RealPlayer.

 

Selv har jeg gått bort fra RealPlayer, og bruker heller RealAlternative, da dette er et gratisl alternative og man kan bruke WMPC (det er vel versjon 6.4?). Det samme gjelder for quicktime også her bruker jeg Quick Alternative, fungerer som bare det.

 

Frankie

8806933[/snapback]

 

jeg synes designet av knapper osv er logisk.(dette betyr mye for meg)

 

den er liten, og nowplayinglisten er liten, iforhold til andre alternativer..

vet ikke om ALLE da, men..

 

spiller alle typer musikk og film.

 

f.eks. så synes jeg det er vanskelig å hoppe hvor jeg vil i filmen i vlc(den hopper og spiller heller ikke mens jeg drar), og den har ikke equalizer elelr hva var det den manglet som jeg synes var helt basic og som gjorde at jeg gikk fra den..

 

vlc fikk så forferdelig med skryt, det må ha vært fra folk som er fiksert på indre skjønnet i prg. jeg bryr meg også om et rent prg som ikke kødder med pcen og som er raskt og funker, men mener jeg har et balansert forhold til alle andre faktorer også.

 

fordelen var at jeg kunne åpne flere payere og ha forskjellige innst. på dem

 

når jeg ser på vlc igjen nå så ser jeg at:

vlc hadde også ALTFOR unøyaktig volumkontroll.. play/pause knapepn var heldigvis den samme, men istedet fro å holde inne next clip for å spole var det egne knapepr for dette.

wmp er enorm og sløser med plass og jeg husker ikke hva.

 

hva var det med quickplayer da, det var iallefall plassert neste klipp og forrige klipp på hver side, irriterte meg, det er jo, hva heter det, geometriskt likt, men når man blar vil jeg gjerne ha disse på en side, for når jeg tra tilbake så vet jeg ikke om den begynner på nytt elelr begynner på forrige klipp avhengig av spilelr osv, men ikke så nærme at jeg ikke kan bomme på begge om jeg treffer midt på som likesågodt kunne vært høyre som venstre knapp for maskinen.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
skal du KJØPE REALPLAYER!?

 

"Can someone please think of the children"!?!

8807360[/snapback]

ja, så da bør dere som vet hva dere snakker om fortelle litt presist nøyaktig hvorfor dere vil jeg ikke skal kjøpe den.. så kan jeg hjelpe dere :)

det er masse reaksjoner, men jeg skjønner ikke helt hva som er galt..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
jeg synes designet av knapper osv er logisk.(dette betyr mye for meg)
Me to, Derfor bruker jeg MPC til video og Winamp til Audio.
den er liten, og nowplayinglisten er liten, iforhold til andre alternativer..
Stor skjermoppløsning? Jeg kjører 1280x1024 og her tok video-spilleren ca. halve skjermen(i bredden) Samme film tar ca 2/6 av skjermen i MPC
spiller alle typer musikk og film.
Akkurat som alle andre medie-avspillere som tar nytte av Codec du allerede har installert på maskina.
f.eks. så synes jeg det er vanskelig å  hoppe hvor jeg vil i filmen i vlc
Ta tak i selve slideren i stedenfor å klikke der du vil ende opp.
den har ikke equalizer elelr hva var det den manglet som jeg synes var helt basic og som gjorde at jeg gikk fra den..
Audio->EQ
vlc fikk så forferdelig med skryt, det må ha vært fra folk som er fiksert på indre skjønnet i prg.
Det, eller det faktum at man kan bruke VLC hvis man har en korrupt fil, eller en fil i et snodig format. Folk flest bruker ikke VLC som hoved-spiller
fordelen var at jeg kunne åpne flere payere og ha forskjellige innst. på dem
Du behøver ikke ha installert en haug med forskjellige spillere for det. Det holder lenge å sette opp en til å åpne et nytt vindu per video
når jeg ser på vlc igjen nå så ser jeg at:

vlc hadde også ALTFOR unøyaktig volumkontroll..

Hvor ofte behøver du egentlig å endre vol i VLC? Setter du på volume normalize og justererer hoved-volumet på PC'n funker alt så mye bedre
play/pause knapepn var heldigvis den samme, men istedet fro å holde inne next clip for å spole var det egne knapepr for dette.
And that's a bad thing?
Lenke til kommentar
jeg synes designet av knapper osv er logisk.(dette betyr mye for meg)

Me to, Derfor bruker jeg MPC til video og Winamp til Audio.

 

ok. kan ikke huske hvordan de spillerne er. anbefaler du/noen disse?

den er liten, og nowplayinglisten er liten, iforhold til andre alternativer..

Stor skjermoppløsning? Jeg kjører 1280x1024 og her tok video-spilleren ca. halve skjermen(i bredden) Samme film tar ca 2/6 av skjermen i MPC

 

vet ikke hva du mener, playeren er like stor som klippet man for tiden spiller av er og man kan endre det..?

musikkspilleren tenker jeg egentlig på.

 

spiller alle typer musikk og film.

Akkurat som alle andre medie-avspillere som tar nytte av Codec du allerede har installert på maskina.

 

nei, jeg svarte på spørsmålet på hva jeg spiller av.

f.eks. så synes jeg det er vanskelig å  hoppe hvor jeg vil i filmen i vlc

Ta tak i selve slideren i stedenfor å klikke der du vil ende opp.

 

ja, men jeg vet ikke hvor jeg vil ende opp før jeg ser det, jeg drar den gjennom klippet og ser filmen i hastigheten jeg vil, uansett, hvis det er fordeler burde det være et valg. og jeg må jeg treffe slideren i fart(avhengig av lengden på klippet og str. på spilleren er det lett og vanskelig)

hvis jeg vil hoppe gjennom, tar det like lang tid å ikke måtte bevege musa til stedet ved å bare klikke foran slideren som neste gang jeg skal klikke foran slideren..

den har ikke equalizer elelr hva var det den manglet som jeg synes var helt basic og som gjorde at jeg gikk fra den..

Audio->EQ

 

nei, på audio er det tomt, men når jeg spiller av klipp kan jeg høyreklikke på videostedet og velgeblant ca 15 forhåndsinnstilte equalzere, nei, det passer ikke for meg.

jeg husker da ikke hvem som hadde mye/lite diskant når jeg vil ha det, og det er ofte..

vlc fikk så forferdelig med skryt, det må ha vært fra folk som er fiksert på indre skjønnet i prg.

Det, eller det faktum at man kan bruke VLC hvis man har en korrupt fil, eller en fil i et snodig format. Folk flest bruker ikke VLC som hoved-spiller

 

ok, men jeg angriper ikke vlc, men jeg leter etter alternativer til realplayer og hva som er galt med den.. men skjønner hva du sier.

fordelen var at jeg kunne åpne flere playere og ha forskjellige innst. på dem

Du behøver ikke ha installert en haug med forskjellige spillere for det. Det holder lenge å sette opp en til å åpne et nytt vindu per video

 

det var det jeg mente.

når jeg ser på vlc igjen nå så ser jeg at:

vlc hadde også ALTFOR unøyaktig volumkontroll..

Hvor ofte behøver du egentlig å endre vol i VLC? Setter du på volume normalize og justererer hoved-volumet på PC'n funker alt så mye bedre

 

jeg gjør det minst 100 ganger hver dag(føles det som), volumkontroll er i et annet vindu, og jeg har minst 10 vinduer oppe, og det er bare en vane.

altså, det er ikke forferdelig, men bare en liten ulempe.

play/pause knapepn var heldigvis den samme, men istedet fro å holde inne next clip for å spole var det egne knapepr for dette.

And that's a bad thing?

8807382[/snapback]

som jeg sa, det er ikke en bad thing, men jeg bryr meg om det. det tar plass og det kunne vært mellomrom mellom knappene samtidig som spilleren er liten og plassseffektiv.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

ok, her er ulempene så langt:

 

message center gir som standard mld om nye dvder og nye filmer og plusplayer og cder som du kan kjøpe osv,

hvis man ikek endrer det, noe jeg ikke synes var uoversiktelig eller lignende.

men kunne vært bedre, på linje med alle prg. der ute.

 

den ber også om ting man egentlig ikke trenger å oppgi, som er sleipt. men dette er jeg egentloig

vant med fra f.eks. limewire, at basic playeren er vanskelig å finne og at det stadig virker som jeg skal

til å laste ned basic når det er pro, og jeg ser ingen flere slike ting i realplayer.

 

dete r i helheten et dårlig program på linje med virus/vanskelig å fjerne/tar seg til rette.

 

dette kjenner jeg meg absolutt ikke igjen i..?

 

det var noe emd gator men det var over nå? eller?

 

husker ikke om den ville jeg skulle laste ned noe emr enn realplayer da

jeg innstallerte, men isåfall var det rapsody elelr noe, ikke treedjepartsprg.

 

en annnen ting som ble nevnt kunne tyde på at prg var dårlig tvers igjennom, det aat den ikke fant

internett-koblingen eller hva det var.. dette og lkingende har ikke skjedd hos meg

 

det var også noe med at den tok mye større plass i videomodus iforhold til andre spillere

men dette forsto jeg ikke?

 

som jeg sa, det er masse reaksjoner, men jeg skjønner ikke helt hva som er galt..

 

edit: og jeg lurer altså på om jeg ikke bør kjøpe den nyeste versjonen av realplaeyr pga problemer emd denne..

vet nå at de har dårlig rykte fra før av..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Det som er galt er at vi ikke er i 1998 lengre. AVI har sluttet å være "en divx", programmer skal ikke installeres med mindre de virkelig trenger det, du skal aldri trenge å oppgi hverken navn eller epost et program under 50MB og det finnes alternativer fler enn to vet om. En mediaspiller var muligens et program som kunne se ut som et flyvende slott med runde knapper ala PowerDVD og var muligens så avansert at det burde være en glede for oss å få æren av å se reklamen i Real Player, men nå i 2007 er ikke situasjonen slik lengre. AVI er en container, muligens i slutten av sin levetid, og formater som MPEG4 og H264 i form av XviD og X264 er hva som gjelder. Dette er ikke proprietære formater hvor en produsent sitter på eneste nøkkel eller hvor dekoderen er kodet og spikret fast i programmet av produsenten, men åpne formater hvor det finnes frie implementasjoner av dekoderen klar til bruk av hvilket program som helst. Ønsker du å lage en spiller selv kan du ved å inkludere biblioteker som libavcodec spille av det aller meste av formater med betydning like bra som resten av spillerne. Det betyr at du kan velge mediaspiller etter hva som passer deg, hvilke funksjoner du ønsker og hvilket GUI du vil klikke på. Reklame, "proversjon tilgjengelig", registrering med navn og hard systemintegrering? Neitakk, gi meg et rent og raskt utvidbart GUI, et tonn av informasjon om det jeg spiller presentert på en god måte om jeg ønsker det, alle konfigurasjonsmuligheter jeg vil få bruk for samt alle jeg ikke har bruk for, rask oppstart og bruk, lite minnefotspor og null installasjon nødvendig.

 

Du nevner VLC som noe du har testet og ikke likte, og jeg forstår deg godt. VLC er trolig et av de mest oppskrytte programmene jeg vet om og er IMO latterlig ubrukervennlig til helt enkel mediaspilling. VLC har selvsagt andre (egentlige) bruksområder under streaming og transkoding hvor den gjør jobben mye bedre, men av en eller annen grunn er det mange som bruker den til helt enkel videospilling.. og liker det.

 

Men det finnes andre alternativer som du kan se på Wikipedialinken under:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video...yers_(software)

 

Av de jeg har testet for Windows syntes jeg et par hever seg over resten, nemlig Media Player Classic, foobar2000 og Winamp (kun audio). Om du har testet andre programmer og finner Real Player best så all power to you, for jeg vet selv hva det betyr å like sære programmer over mer mainstream alternativer valgt av flokken. Men ikke velg program fordi det var det første du prøvde eller det første som kunne spille av av filene dine, men hopp litt rundt og smak på hva annet du kan velge mellom. Om du bruker litt tid og f.eks ser inn i issuet med avspilling av videoformater vil du raskt finne ut at det ikke er et issue i det hele tatt og at det er mye mer til mediafiler enn filetternavnet.

 

Her er et lite opptak jeg fort slo sammen som viser lett bruk av Winamp og MPC, som er programmene jeg foretrekker hvor den siste er fri og open source, og hverken behøver installasjon. Jeg bruker Winamp 2.81 (oldversion.com) fra 2002 og nyeste MPC (sourceforge.net), og på maskinen har jeg installert ffdshow (fri og open source)(x264.nl) for dekoding.

 

Jeg har brukt CamStudio for opptak (fri og open source), Lagarith codec for mellomlagring (fri og open source), Virtualdub for komprimering (fri og open source) og x264 og LAME Mp3 (de er hvertfall frie og open source implementasjoner av åpne formater men det er patenter tilknyttet formatene, så jeg skal ikke skryte på meg for mye her) til komprimeringen... og FileZilla (fri og open source) for å uploade til webserveren. :)

 

http://spackfish.com/hw/WinampMPC.avi

x264, two-pass 1000 kbps.

LAME Mp3, 128 kbps CBR.

Ikke bry dere om at det er mistet sync mellom lyd og video, jeg har underklokket maskin for å bekjempe romtemperaturen så det ble tydeligvis litt lite kraft under opptaket.

 

 

Begge disse programmene står sterke i bruken av keyboard hotkeys. Til Winamp bruker du zxcvbj og mer for kontroll av nesten all bruk du kan tenke deg, og det er ikke noe problem å kunne sende kontrollmeldinger til Winamp fra andre programmer, så du kan styre den med alt fra hardwaretaster på keyboard til en kontrollmeny i Counter-Strike. For MPC er her en enkel liste over de funksjonene jeg bruker mest:

Space = Play/Pause

. = Stop

CTRL + C = Close file

ALT + X = Exit player

-> = Enkelt frame step fremover

<- = Enkelt frame step bakover

-> + SHIFT = Lite hopp fremover

<- + SHIFT = Lite hopp bakover

-> + CTRL = Medium hopp fremover // Disse har jeg også satt til

<- + CTRL = Medium hopp bakover // mouse4 og mouse5

Pil opp og scroll opp = Volume opp

Pil ned og scroll ned = Volume ned

Dobbeltklikk på bildet = Fullscreen

ALT+Enter og CTRL+Enter = Fullscreen

CTRL+1

CTRL+2

CTRL+5

CTRL+7

CTRL+0 = Visning av GUI-elementer som "Seek bar" og "Controls"

// Disse kan du også lagre for tre presets tilgjengelig med hotkeys:

1

2

3

ALT+1 = Size 50%

ALT+2 = Size 100%

ALT+3 = Size 200%

 

Og alle disse og mange flere kan du manuelt sette til hva du selv ønsker både på tastatur og mus i optionsmenyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...