Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bf2 og Nwn 2 problemer..


Anbefalte innlegg

EDIT:

 

Hardware:

 

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 Ghz

2 GB RAM

MSI K9NGM

Bliss GeForce Nvidia 7300 GT

Samsung Spinpoint 250 GB

 

OS: Windows Xp Pro

 

Har problemer med:

 

Battlefield 2

Neverwinter Nights 2

 

Både battlefield 2 og neverwinter nights 2 bruker en gamespy klient med alt du gjør online,logger deg inn o.s.v.

 

Problemet:

 

I battlefield 2 så krasjer jeg alt fra 1-5 ganger hver runde, variere på hvor lange rundene varer.

 

I neverwinter nights 2 så kræsjer jeg hvert 5-20 min, varierer.

 

Problemene startet etter gamspy problem 1-2.april (rett etter)

 

Hva har jeg prøvd?:

 

-Reinstallert spillene.

-Oppdatert drivere til hardware, også oppdatert driectx.

-Kjørt bare spillet , uten bakgrunns programmer.

-Skanne maskinen for virus, spyware og evnt malware.

-Skrudd av brannmur.

-Åpnet alle porter som er betegnet bak i manualene til spillene.

(har ikke trengt å gjøre dette før)

-Kjøre grafikk test med 3dmark (forslag fra noen på bf2.no)

-Oppdatert punkbuster til battlefield 2.

 

Har prøvd maskinen min hos muttern, funket greit der, bortsett fra lokalt nettverksproblem. (Med samme kontoer)

 

Andre spill funket fint online, f.eks guild wars og warrock.

 

Jeg sendte email til electronic arts og atari ikke langt etter at problemet startet, atari har svart, om å gi bedre forklaring, men ea har jeg ikke hørt et pip fra.

 

Noen som har noe forslag, jeg er ivært fall helt tom for ideer. :mad:

Endret av Arath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva for operativsystem brukar du? Eg brukar Windows Vista (64-bit), og har ein del trøbbel med NWN2 sjølv.

 

Viss du brukar XP så veit eg ikkje kva problemet kan vere. :)

8786449[/snapback]

 

Viste det var noe jeg glemte.

 

Jeg bruker Windows Xp Pro..

Lenke til kommentar
Hva med å avinnstallere/bruke spillene utenom gamespy? De 2 andre spillene, bruker de og gamespy..? Var det eneste som slo meg når jeg leste. Du sier selv at problemene startet i forbindelse med gamespy prob.

8786775[/snapback]

 

Det funker dårlig å fjerne bare spillet, i og med at klienten ligger i spillet..

 

Nei , guild wars bruker ikke gamespy..

Endret av Arath
Lenke til kommentar

Jeg gir opp! Jeg sendte mail til både atari og electronic arts for over en måned siden! Har ikke hørt et pip fra dem. Værste jeg vet e rå ikke få svar (sikter altså til ea og atari, ikke dere).

 

De kan vel så og si gjøre hva de vil siden de er så store at ingen tør å gjøre noe. En ting er klart jeg har ikke høye tanker om enten atari eller electronic arts.

 

Jeg er sikkelig forbannet, maken til behandling. Der gikk 1500 kroner nesten rett i dass.

 

Takker for de forslag som har blitt gitt.

 

Topic kan stenges..

Lenke til kommentar

Ser du har gitt opp men prøver med et par tips alikevel.

 

BF2 er svært sårbar for det som kalles packetloss. Packetloss vil føre til problemene du beskriver.

Jeg hadde selv dette problemet og det tok meg svært lang tid å finne ut hva det skyltes. Løsningen lå i å installere nye chipsettdrivere til hovedkortet.

Hvis du har reinstallert xp uten å ha installert nye chipsettdrivere kan dette løse problemet for deg.

 

Ser du har et 7300GT. Er ikke dette kortet litt svakt?

Både BF2 og NWN2 krever mye resurser av gpu. Med mindre du kjører de på lav oppløsning og lite AA og AF synes jeg ikke det er noe rart at du får problemer.

 

Vet disse rådene trolig ikke hjelper, men ettersom du har prøvd alt annet....

Lenke til kommentar

Prøvde å skru ned til det laveste grafikk opsettet i bf2. Funket ikke. Chipsett drivere til hovedkort? Som f.eks til lydkort og nettverkskort? Har nyeste driver til lydkort og jeg bruker et eksternt nettverkskort som er plugin enhet.

 

Eller var det noe annet du mente?

Lenke til kommentar
du har seff patcha begge spillene?

8877312[/snapback]

 

Så klart.

 

En ting jeg kom på når jeg vare ute med en kompis i dag, eller han forslo det. Ruteren vår har vært litt rar i de siste månedene. Plutselig hopper den helt ut av internet og andre ganger går det tregt. Kan det være årsaken? Tror ikke fattern blir så glad om et ruter bytte må på plass..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fattern installerte en ny ruter for litt siden, samme problemet med begge spillene. Og siden det var de samme problemer med laptopen til muttern så kan det ikke være noe annet en utenfor huset vårt.

 

ISP? (telenor)

 

Gamespy? (spillene bruker gamespy klient inni for pålogging og sånt)

 

Jeg har sent e-mail til både atari, ea og gamespy for en del måneder siden (var ganske rolig i språket og hyggelig). Gamespy svarte men når de først fant ut at det ikke gjaldt gamespy arcade (program) så sa de at de ikke dekket det omerådet.

 

Rart, det stod på support siden dems at de skulle gi support på spill som inneholder gamespy klient.

 

Hva gjør man når de som kan hjelpe ikke svarer?

 

EDIT: Hos muttern funker det med de samme maskinen som her, og med samme kontoer til spillene. Muttenr har tele 2, kan det være noe med telenor?

Endret av Arath
Lenke til kommentar

trådløs eller kabla forbinnelse?

edit:

kabla er eneste valget om du skal spille, for det er 100% stabilt.

 

ofte når jeg streamer fra servern til lapptoppen, får jeg små "pauser" gjerne 0.3sec , mulig dette er nok tid til at en gamespy konto kobler seg av?

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...