Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Hei. Har lest litt i forumet og har et par spørsmål.

 

1. Har fått med meg at DELL har noen pristilbud e.l i starten av hver mnd. Er det vits å vente til starten av en mnd med å bestille for å få med seg tilbudet? Jeg trenger ikke kjøpe ny pc enda, og kan derfor vente noen mnd med kjøpet. Ca hvor mye vil prisen synke per mnd framover?

2. Er ikke mange som velger å kjøpe 4 gb ram. Vil PC-en bli vesentlig raskere enn med 2 gb? Er det verdt prisforskjellen? Vil maskinen bråke noe mer ved valg av 4 gb ram?

3. Noen som kan skrive litt om egne brukererfaringer og evt. legge ut bilder av denne maskinen? Kanskje si litt om sterke og svake sider?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke giddet å lest gjennom hele topic'en, så her er spørsmålet mitt. Har Dell fikset på pipelyden i de seneste maskinene? Vurderer denne maskinen, men kommer det stadig pipelyd, må jeg se å vurdere andre maskiner.

 

 

Trenger ikke å gå lenger enn nesten nederst på nest siste side:

 

 

Jeg snakket med teknisk support for Dell XPS m1330 og slik situasjonen var nå, de hadde et "team" som jobbet med løsning og finne ut av det.

 

Jeg fikk to valg, enten få en ny Dell XPS m1330 (som kunne ha samme problem som denne) eller vente og se hva de finner ut av, hva problemet er og fikse det slik.

 

Jeg tror jeg har funnet meg en bra løsning selv, for i Vista hadde jeg konstant skjerende pipelyd. Nå sitter jeg i Ubuntu 7.10 og foreløping har jeg ikke hørt en eneste pipelyd.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med teknisk support for Dell XPS m1330 og slik situasjonen var nå, de hadde et "team" som jobbet med løsning og finne ut av det.

 

Jeg fikk to valg, enten få en ny Dell XPS m1330 (som kunne ha samme problem som denne) eller vente og se hva de finner ut av, hva problemet er og fikse det slik.

 

Jeg tror jeg har funnet meg en bra løsning selv, for i Vista hadde jeg konstant skjerende pipelyd. Nå sitter jeg i Ubuntu 7.10 og foreløping har jeg ikke hørt en eneste pipelyd.

 

Det positive med det er jo at det virker som at software kan fixe det. Det er jo værre om det var en ren hardware feil.

 

Det lover jo også godt for at de faktisk kan fikse det!

 

Tror jeg beholder maskinen.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
2. Er ikke mange som velger å kjøpe 4 gb ram. Vil PC-en bli vesentlig raskere enn med 2 gb? Er det verdt prisforskjellen? Vil maskinen bråke noe mer ved valg av 4 gb ram?

 

På forhånd takk.

 

Bestill med en gb minne og kjøp to 2 gb brikker selv. Kommer til å koste deg godt under 2000,- i stedet for å betale 3x til DELL for det samme.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt off topic, men spør likevel siden det er så mange her som svarer så utdypende :thumbup: Kan jeg bruke en logitech VX revolution med denne PC-en uten å måtte bruke bluetooth senderen i et USB spor, hvis jeg har integrert bluetooth, eller må jeg ha sendereni en port for å få noe respons?

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på tråden en stund, og poster en gladmelding til de som sitter å venter til leveringstiden blir kortere.

Jeg bestilte en XPS M1330 den 1.okt. Bestilte på nett da selgeren på telefon sa det ikke var NOE å hente..

 

Uansett, jeg fikk estimert leveringsdato den 8.nov. Idag sjekket jeg ordrestatus og det viste seg at PC-en var ferdig den 8.okt, og sendt til Schenker. Idag har den ankommet København. :)

 

Satser på at den kommer til Oslo på fredag. Så det blir spennende å høre om den piper eller ikke...

 

Specs på PC-en:

T7500, LED sjerm, 2GB RAM, 200GB HD(72000rpm), GeForce 8400M GS, n-kort WLAN, BT,

Lenke til kommentar
Når Dell skriv:

"Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 11/12/2007",

meiner dei 11. desember eller 12. november?

 

Men uansett, er desse leveringstidene realistiske, eller berre gardering mot

kompensasjonskrav i tilfelle uvanleg sein levering?

 

De mener 11.desember ja. Dell sliter litt med levering.

 

Forresten kan noe fortelle litt om erfaringene sine med denne maskina? Er det et godt kjøpt kontra Zepto 6224? Og hvordan er lyden på denne? Kan man kjøre lyd ut digitalt til forsterker?

Lenke til kommentar
Når Dell skriv:

"Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 11/12/2007",

meiner dei 11. desember eller 12. november?

 

Men uansett, er desse leveringstidene realistiske, eller berre gardering mot

kompensasjonskrav i tilfelle uvanleg sein levering?

De mener nok 12. november.

Den beregnede leveringsdato for denne ordren er på eller før 12/11/2007.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...