Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woolly, du skjønner at denne maskinen ikke er i nærheten å yte slik dem du sammenligner med? I hvertfall ikke hvis du skal bruke denne som en gaming maskin. Både 8600 GT og 7950 GTX ligger mye høyere på skalaen. Tross alt meget merkelig å sammenligne to 17' maskiner med en 13'?

Lenke til kommentar
Woolly, du skjønner at denne maskinen ikke er i nærheten å yte slik dem du sammenligner med? I hvertfall ikke hvis du skal bruke denne som en gaming maskin. Både 8600 GT og 7950 GTX ligger mye høyere på skalaen. Tross alt meget merkelig å sammenligne to 17' maskiner med en 13'?

9628575[/snapback]

Grunne til at jeg sammenligner de er for å se hvor mye jeg må ofre å få en liten, lettere og billigere laptop, en liten laptop høres også litt fristende ut.

Lenke til kommentar
Det er en god del mer ytelse å hente ja. Kommer helt an på hva du vektlegger mest. Personlig mener jeg størrelse/vekt >> ytelse. Vil tross alt ha en bærbar maskin :p

 

/espenah

9628644[/snapback]

 

Er vel det som er hele meningen med XPS serien, skal være gamingmaskiner.

 

Vil ha min 1330 fordi den er knøttliten, slik at jeg kan dra den med på skolen og spare 2 kg i gorhold til å ha min 6400, og fordi jeg er en gamer "at heart". Må ha noe som drar de siste spillene ok også :)

Lenke til kommentar
Det er en god del mer ytelse å hente ja. Kommer helt an på hva du vektlegger mest. Personlig mener jeg størrelse/vekt >> ytelse. Vil tross alt ha en bærbar maskin :p

 

/espenah

9628644[/snapback]

akkurat nå står jeg her: størrelse/vekt>@!!x**!@#<ytelse!

 

Så har jo valget om å skaffe meg en bærbar PC som jeg kan ta med meg overalt, noe som jeg ikke gjør ofte, men noe jeg kommer nok til å irritere meg stort over å drasse på en stor og tung bærbar rund om kring, blir jo nesten en portabel stasjoner.

 

Etter å lete litt rund så har jeg kommet frem til dette:

Half-Life 2 - 1280x800 High settings 2x AA

Call of Duty 2 , 768x576, Medium/Low settings

Halo - 1280x800 High settings

Battlefield 2 - 800x600 Low Settings

F.E.A.R. - 1280x800x32 Computer: High / Details: Max

 

For Quake 4:

Recommended Video Memory: 128 MB

Recommended Disk Space: 3.2 GB

Recommended Memory: 512 MB

Recommended Processor Speed: 2 GHz

 

Lurer på om jeg skal vente til UT3 kommer med hw-spesifikasjoner.

Endret av Woolly
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal vente til UT3 kommer med hw-spesifikasjoner.

9628878[/snapback]

OG de kom nå :!:

 

http://www.gamershell.com/news/42168.html

 

Minimum system requirements: Windows XP SP2 or Windows Vista, 2.0+ GHZ Single Core Processor, 512 Mbytes of System RAM, NVIDIA 6200+ or ATI Radeon 9600+ Video Card, 8 GB of Free Hard Drive Space.

Recommended system requirements: 2.4+ GHZ Dual Core Processor, 1 GBytes of System RAM, NVIDIA 7800GTX+ or ATI x1300+ Video Card, 8 GB of Free Hard Drive Space.

Lenke til kommentar

Har nå hatt denne maskinen her i nesten en måned og har begynt å legge merke til andre irriternde bugs:

- Hvis man spiller av musikk i f.eks iTunes og trykker på "Eject" knappen vil

musikken hakke helt til DVD platen kommer ut (ca 1-2sek)

- Har man maskinen på mute kommer det en rar "klokketikke"lyd ut fra venstre høyttaler. Denne lyden er imdlertid veldig svak, og "CPU hylinga" vil overdøve denne.

 

Noen andre som kan bekrefte det samme? Har BIOS A06

Lenke til kommentar
Har funnet ut at 163.69 ikke fungerer med RivaTuner.. eller har ikke funnet ut hvordan jeg får tweak'a 163.69 :)

 

165.01 fungere fint med RivaTuner.

 

Klarer 1719 I 3Dmark i 1280x800.

 

eneste forskjellen på være PC-er er cpu og disk men tror neppe disken har stor rolle for 3dmark. Så noe lurt må du har gjort :)

 

Forresten, hvordan fungerer Bioshock på 165.01 ?

9621761[/snapback]

 

Har du satt GPU i "ytelsesmodus" i Forceware og harddisk til "performance" i BIOS, samt lukket alle programmer som kjører i systray (virus, spyware osv)? :yes:

Dette, samt forskjell på HD og CPU kan utgjøre forskjellen. (og selvfølgelig kan jeg jo ha vært heldigere enn deg mht GPU hardware ;) ).

1719 er jo et anstendig resultat da :thumbup:

 

**************************************

 

Maskina mi har vært lytefri og fungerer utmerket, men nå har jeg plutselig begynt å få en tiltagende knirkelyd på høyre side av tastaturet. Hele tastaturet "gir etter" når jeg bruker tastene i dette området (shift, pil, enter osv)! Dett virker som det ikke er noe form for understøtte, og hele tastaturområdet knirker og "vandrer" med 2-3mm under trykk.

Selve knirkelyden gjelder faktisk også når jeg bruker fingeravtrykksleseren.

:thumbdown:

 

Noen flere med dette problemet?

Endret av janeijo
Lenke til kommentar
Har funnet ut at 163.69 ikke fungerer med RivaTuner.. eller har ikke funnet ut hvordan jeg får tweak'a 163.69 :)

 

165.01 fungere fint med RivaTuner.

 

Klarer 1719 I 3Dmark i 1280x800.

 

eneste forskjellen på være PC-er er cpu og disk men tror neppe disken har stor rolle for 3dmark. Så noe lurt må du har gjort :)

 

Forresten, hvordan fungerer Bioshock på 165.01 ?

9621761[/snapback]

 

Har du satt GPU i "ytelsesmodus" i Forceware og harddisk til "performance" i BIOS, samt lukket alle programmer som kjører i systray (virus, spyware osv)? :yes:

Dette, samt forskjell på HD og CPU kan utgjøre forskjellen. (og selvfølgelig kan jeg jo ha vært heldigere enn deg mht GPU hardware ;) ).

1719 er jo et anstendig resultat da :thumbup:

 

**************************************

 

Maskina mi har vært lytefri og fungerer utmerket, men nå har jeg plutselig begynt å få en tiltagende knirkelyd på høyre side av tastaturet. Hele tastaturet "gir etter" når jeg bruker tastene i dette området (shift, pil, enter osv)! Dett virker som det ikke er noe form for understøtte, og hele tastaturområdet knirker og "vandrer" med 2-3mm under trykk.

Selve knirkelyden gjelder faktisk også når jeg bruker fingeravtrykksleseren.

:thumbdown:

 

Noen flere med dette problemet?

9632501[/snapback]

liker ikke alle disse problemene når jeg snart får min :hmm:

Lenke til kommentar
Godt fornøyd med maskina etter 3 ukers tid...men lyden fra høyttalerne er dårlige, blir fort forvrenging ved LITT lyd på da....noen som har forslag til løsning...har siste driverne fra Sigmatel...

9633836[/snapback]

 

Headset!

 

AKIRA

9633865[/snapback]

Okei...noen som har erfaringer med bluetooth headset? Eventuellt tips til hvilke som er bra??

Lenke til kommentar
Godt fornøyd med maskina etter 3 ukers tid...men lyden fra høyttalerne er dårlige, blir fort forvrenging ved LITT lyd på da....noen som har forslag til løsning...har siste driverne fra Sigmatel...

9633836[/snapback]

 

Headset!

 

AKIRA

9633865[/snapback]

Okei...noen som har erfaringer med bluetooth headset? Eventuellt tips til hvilke som er bra??

9634465[/snapback]

Tror han tenkte på headsetet som følger med maskina.

Lenke til kommentar
Godt fornøyd med maskina etter 3 ukers tid...men lyden fra høyttalerne er dårlige, blir fort forvrenging ved LITT lyd på da....noen som har forslag til løsning...har siste driverne fra Sigmatel...

9633836[/snapback]

 

Headset!

 

AKIRA

9633865[/snapback]

Okei...noen som har erfaringer med bluetooth headset? Eventuellt tips til hvilke som er bra??

9634465[/snapback]

Tror han tenkte på headsetet som følger med maskina.

9634559[/snapback]

 

Regna med det jah, men det headsettet er dårlig, samt liker ikke å være avhengig av kabler....derav spørsmålet....

Endret av sykepleier
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...