Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

Ekte Windows Vista® Home Premium - norsk

Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™

No Biometric Fingerprint Reader

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

9662877[/snapback]

 

 

Har fulgt med i denne tråden et par-tre uker nå og kommet frem til at det ikke er noe spm - m1330 :love: skal bestilles snarest! Uten n-kort og fingeravtrykkleser selvsagt. (Selv om jeg har lyst på begge...men ikke nok til å vente noen uker ekstra... :nei: )

 

kristofferc, det oppsettet ser rimelig identisk ut med hva jeg har planer om. Hvor mye betalte du?

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkuratt vært i kontakt med Dell, og fikk beskjed om at dersom jeg ønsket rask levering burde jeg droppe ringeravtrykksleser, LED-skjerm og N-kort. Sa da at det ikke var aktuelt og droppe LED-skjerm, og fikk da beskjed om at jeg like gjerne kan ta med fingeravtrykksleseren også da - ettersom de to tingene vistnok har like lang leveringstid (3-4 uker).

 

Min konklusjon blir da å ta med fingeravtrykksleseren og LED-skjermen, og heller sette inn N-kortet om det skulle bli aktuelt senere. Vet ikke egentlig hva jeg skal med fingeravtrykksleseren, men litt artig sak å ha : )

 

EDIT: Når jeg gikk inn for å bestille nå har de lagt inn en kommentar under Biometric Fingerprint reader: "Dette valget kan forsinke orderen opptil 35 dgr". Kan vel tyde på at det han sa til meg tidligere i dag var feil : (

Endret av Rymored
Lenke til kommentar
Har akkuratt vært i kontakt med Dell, og fikk beskjed om at dersom jeg ønsket rask levering burde jeg droppe ringeravtrykksleser, LED-skjerm og N-kort. Sa da at det ikke var aktuelt og droppe LED-skjerm, og fikk da beskjed om at jeg like gjerne kan ta med fingeravtrykksleseren også da - ettersom de to tingene vistnok har like lang leveringstid (3-4 uker).

 

Min konklusjon blir da å ta med fingeravtrykksleseren og LED-skjermen, og heller sette inn N-kortet om det skulle bli aktuelt senere. Vet ikke egentlig hva jeg skal med fingeravtrykksleseren, men litt artig sak å ha : )

 

EDIT: Når jeg gikk inn for å bestille nå har de lagt inn en kommentar under Biometric Fingerprint reader: "Dette valget kan forsinke orderen opptil 35 dgr". Kan vel tyde på at det han sa til meg tidligere i dag var feil : (

9665184[/snapback]

 

Ja, tror nok det var feil. Da jeg spurte om fingeravtrykksleseren idag var første reaksjonen latter, før han sa at nei, det ville han ikke anbefale om jeg ville ha maskinen i relativt nær fremtid. Han sa ingenting om LED-skjermen.

Lenke til kommentar
Er forresten fingeravtrykksleseren noe som lett kan legges til senere, eller er det en nå-eller-aldri-sak ?

9665295[/snapback]

 

 

Virker sannsynlig at det er en nå-eller-aldri-sak, i og med at det krever en såpass fysisk inngripen i maskinen (lages jo til et eget hull i kabinettet for å plassere tingesten).

 

Jeg har veldig, veldig lyst på det (selv om jeg alltid har klart meg helt fint uten), men 35 dager...det går rett og slett ikke.

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Uff, jaja.. skulle nok bestilt for en dag eller to siden. Da kunne jeg i alle fall forventet prisavslag dersom PC-en ble så forsinket som de nå antyder. Nå som jeg er "advart på forhånd" får jeg neppe noe gratis : p

9665397[/snapback]

 

 

Hehe...vel, basert på de siste 10-15 sidene i tråden virker det som om folk har problemer med å få Dell på gli når det gjelder å få prisavslag i ettertid. Men det gikk vel egentlig mer på at prisen har blitt satt ned enn prisavslag pga sen levering. :ermm:

 

På den annen side virker det som om veldig mange som ikke har bestilt fingeravtrykksleser har fått det uansett. :ohmy:

 

 

-foudre

Lenke til kommentar

 

EDIT: Når jeg gikk inn for å bestille nå har de lagt inn en kommentar under Biometric Fingerprint reader: "Dette valget kan forsinke orderen opptil 35 dgr". Kan vel tyde på at det han sa til meg tidligere i dag var feil : (

9665184[/snapback]

 

 

Merkelig

 

når jeg snakket med selgeren forrige uke så sa han at det ikke var så lang tid med fingerprint reader!

 

irreterende at det er mye fram og tilbake !

Lenke til kommentar

Det kan jo alltids være at de forsøker å være litt forutseende. Vet at de begynner å få færre, og iverksetter tiltak for å få beholdningen til å rekke. Det er sikkert mange som vanligvis ville tatt den med for "moro skyld", som nå lar være. Da blir det flere igjen til de som faktisk trenger den (om slike mennesker finnes..).

Lenke til kommentar
Har fulgt med i denne tråden et par-tre uker nå og kommet frem til at det ikke er noe spm - m1330 :love: skal bestilles snarest! Uten n-kort og fingeravtrykkleser selvsagt. (Selv om jeg har lyst på begge...men ikke nok til å vente noen uker ekstra... :nei: )

 

kristofferc, det oppsettet ser rimelig identisk ut med hva jeg har planer om. Hvor mye betalte du?

 

-foudre

 

jeg betalte 11390kr.

er vel det det koster nå.

jeg droppet fingeravtrykkleseren fordi det kunne utsette, etter hva jeg har hørt fra tidligere. dessuten så regner jeg med at det er et kjempe kult leketøy den første måneden. Syntes ikke det er verdt 400spenn for å kunne dra fingeren over for å få passordet sitt frem.En kompis viste meg det i praksis i windows, vil si at det tok nesten like lang tid som å skrive passordet. Fancy og hitech, men etter min mening større showoff faktor enn funksjonalitet. n-kort ser jeg ikke helt tingen med, siden det ikke er utbredt i norge (etter hva jeg har fått med meg), dessuten tviler jeg på om skolen kommer til å få noe støtte for det. Ellers så er det litt å spare ved å ta den billigere cpu'en, ikke mye forskjell på de. Er kun merkbar i tunge prosesser.

Ellers er LED-skjerm must for alle!

Lenke til kommentar

Då har maskina mi vore i hus nokre timar. Førsteinntrykket er veldig bra. God byggekvalitet, flott skjerm osv. Einaste er at det er ei lita glippe heilt på toppen av skjermen, som òg har vore eit problem hos andre. Og i tillegg så verkar det som om tastaturet bular pittelitt på midten, men er ikkje noko som eg merkar i bruk.

 

Har allereie tatt ein clean install av vista og er godt fornøgd med det. Merkar at maskina blei raskare..

Lenke til kommentar
Då har maskina mi vore i hus nokre timar. Førsteinntrykket er veldig bra. God byggekvalitet, flott skjerm osv. Einaste er at det er ei lita glippe heilt på toppen av skjermen, som òg har vore eit problem hos andre. Og i tillegg så verkar det som om tastaturet bular pittelitt på midten, men er ikkje noko som eg merkar i bruk.

 

Har allereie tatt ein clean install av vista og er godt fornøgd med det. Merkar at maskina blei raskare..

 

 

Hva skjer a? Ble ikke din sendt samme dag som min? Jeg har ikke fått noe i dag:(

Lenke til kommentar
Hva skjer a? Ble ikke din sendt samme dag som min? Jeg har ikke fått noe i dag:(

Trur faktisk at mi blei sendt ein halv dag etter din eller noko. Min ETA var i alle fall i dag, og Schenker ringte 09.50 og var på døra ca 11.00 i dag. Så du burde jo absolutt ha fått den. Kor i landet bur du?

Lenke til kommentar
Trur faktisk at mi blei sendt ein halv dag etter din eller noko. Min ETA var i alle fall i dag, og Schenker ringte 09.50 og var på døra ca 11.00 i dag. Så du burde jo absolutt ha fått den. Kor i landet bur du?

 

 

Hellvette heller! Bor i Oslo så det er jo ikke så usentralt!!

 

Min ETA er også i dag, men på sporingen står det som det har stått siden i går formiddag: 2007-10-08 11:42 NO - Alnabru AWAITING CUSTOMER AGREEMENT

Endret av lunas
Lenke til kommentar
Jeg skal også få meg en m1330.

 

Hovedtingen for meg er laaaang batterikapasitet.

Vil det da være hensiktsmessig å gå for laveste CPU-hastighet og integrert skjermkort, eller har dette lite å si i praksis?

 

ja det har en del å si ! spes skjermkort !

og at du velger 9 cell batteri istedenfor 6 cell

Lenke til kommentar
Hellvette heller! Bor i Oslo så det er jo ikke så usentralt!!

 

Min ETA er også i dag, men på sporingen står det som det har stått siden i går formiddag: 2007-10-08 11:42 NO - Alnabru AWAITING CUSTOMER AGREEMENT

 

Da er det bare å ringe til dem sjøl og avtale levering asap, trenger ikke vente på sms fra dem om at du må ringe (som bare blir sendt om de har registrert tlf ved bestilling (noe jeg forresten hadde gjort, men ved en endring av leveringsadresse blei ikke dette overført)), eller lapp i posten som de sender til de som de ikke har tlf nummeret til. Du kan også ringe og avtale og komme å hente den sjøl også om du er veldig keen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...