Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En rå skjerm trenger et rått wallpaper :)

 

Tilpasset akkurat en gammel favoritt til å passe oppløsninga til XPS`en, det er en superdetaljert "fractal" og bildet er uten kompresjon (BMP) fra den opprinnelige datagenererte filen/bildet.

 

http://www5.upload2.net/download/c59df32d8...aktal_m1330.BMP (56K Warning, 2,9MB)

 

Brukte en ny filehosting tjeneste, så si ifra om linken ikke funker!

9651546[/snapback]

Endret av sykepleier
Lenke til kommentar

Tror jeg fant en ok host nå :)http://1pixelhost.com/Uploads/download.php...tczxgyj2tgo.bmp

 

Bildet er veldig detaljert, men dette holder jo ikke alene, smaken er jo som baken og bildet er kanskje ikke det andre mener er passende. Men det skal i alle fall kunne dra det "beste" ut av skjermen om ikke annet ;) Den skal passe de fleste 13,3 og 12,1 skjermene (1280 x 800)

 

Problemet var bare å finne en image host som tok så store filer :!:

 

Men om noen liker det så er jo ingenting bedre enn det!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg noen konkrete svar på hvor mye ytelsesforskjell det er mellom prosessoren på "mellommodellen" og "toppmodellen" ? Altså forskjellen på T7250 og T7500 ?

 

Ser jo at det skiller minimale 0,2 GHz, noe som vel ikke er vesentlig. Spørsmålet ligger vel mer i forskjellen på 2MB og 4MB L2-cache ? 100% økning høres jo mye ut, men samtidig vet jeg i grunn ikke hva det er engang : p

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg noen konkrete svar på hvor mye ytelsesforskjell det er mellom prosessoren på "mellommodellen" og "toppmodellen" ? Altså forskjellen på T7250 og T7500 ?

 

Ser jo at det skiller minimale 0,2 GHz, noe som vel ikke er vesentlig. Spørsmålet ligger vel mer i forskjellen på 2MB og 4MB L2-cache ? 100% økning høres jo mye ut, men samtidig vet jeg i grunn ikke hva det er engang : p

9658208[/snapback]

Kjøp den absolutt billigste CPU en og kast denne ut etter nyttår, da putter du inn en T9000 serie CPU med 6MB L2 (Penryn refresh). Eller kjøp min gamle T7300 da ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg noen konkrete svar på hvor mye ytelsesforskjell det er mellom prosessoren på "mellommodellen" og "toppmodellen" ? Altså forskjellen på T7250 og T7500 ?

 

Ser jo at det skiller minimale 0,2 GHz, noe som vel ikke er vesentlig. Spørsmålet ligger vel mer i forskjellen på 2MB og 4MB L2-cache ? 100% økning høres jo mye ut, men samtidig vet jeg i grunn ikke hva det er engang : p

9658208[/snapback]

 

Tidligere fått svar i samme post om at det er ca. 17% og svært få mener det er verdt 1500 kroner. 10% forbedring på Ghz'en og 7% forbedring på 2 ekstra mb cache

Lenke til kommentar

Ah, flott - mer konkret enn det der tror jeg ikke det blir : D

 

Har lest store deler av denne diskusjonen, men med sine 86 sider skal jeg innrømme jeg ikke har lest alt : p

 

Sitter også å lurer litt på dette med hvordan jeg skal bestille. Har hørt mange som ringer og får bra tilbud osv, men er dette realistisk ? Hva har dere andre som har bestilt denne maskinen gjort, ringt eller bestilt på nett ? Om jeg ringer, hva kan jeg i tilfelle forvente / forsøke å oppnå ?

Lenke til kommentar
Ah, flott - mer konkret enn det der tror jeg ikke det blir : D

 

Har lest store deler av denne diskusjonen, men med sine 86 sider skal jeg innrømme jeg ikke har lest alt : p

 

Sitter også å lurer litt på dette med hvordan jeg skal bestille. Har hørt mange som ringer og får bra tilbud osv, men er dette realistisk ? Hva har dere andre som har bestilt denne maskinen gjort, ringt eller bestilt på nett ? Om jeg ringer, hva kan jeg i tilfelle forvente / forsøke å oppnå ?

9659332[/snapback]

 

er ikke så enormt mye å hente på noe tilbud (hvis det er noe i det hele tatt) hvis du ringer etter at prisene gikk ned for en uke siden !

 

får også gratis frakt ved å bestille på nett

Lenke til kommentar

Ja, etter mye frem og tilbake er jeg klar til å legge inn min bestilling:

 

Dell XPS M1330:

- Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache)

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

- Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA White-LED Display (300 nits)

- 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

- Biometric Fingerprint Reader

- 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

Totalpris på dette oppsettet er kr. 12.390,-

 

Noen som har noen forslag til forandringer ? Er det ting her jeg burde fjerne pga. lang levering ? Forsøkte å ringe Dell for å spørre om dette med levering på enkelte komponenter, men naturlig nok var det ikke åpent rundt 00:00 søndag kveld : p Tenkte å forsøke igjen i morgen, da jeg er redd for en 3-måneders-leveringstid : |

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg noen konkrete svar på hvor mye ytelsesforskjell det er mellom prosessoren på "mellommodellen" og "toppmodellen" ? Altså forskjellen på T7250 og T7500 ?

 

Ser jo at det skiller minimale 0,2 GHz, noe som vel ikke er vesentlig. Spørsmålet ligger vel mer i forskjellen på 2MB og 4MB L2-cache ? 100% økning høres jo mye ut, men samtidig vet jeg i grunn ikke hva det er engang : p

9658208[/snapback]

Kjøp den absolutt billigste CPU en og kast denne ut etter nyttår, da putter du inn en T9000 serie CPU med 6MB L2 (Penryn refresh). Eller kjøp min gamle T7300 da ;)

9658337[/snapback]

 

Må bare være sikker; er det mulig for en halvveis datakyndig person å bytte CPU på denne maskinen? Har bygget 2-3 stasjonære, satt inn vannkjøling, og byttet RAM i bærbare. Bør jeg klare det?

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg noen konkrete svar på hvor mye ytelsesforskjell det er mellom prosessoren på "mellommodellen" og "toppmodellen" ? Altså forskjellen på T7250 og T7500 ?

 

Ser jo at det skiller minimale 0,2 GHz, noe som vel ikke er vesentlig. Spørsmålet ligger vel mer i forskjellen på 2MB og 4MB L2-cache ? 100% økning høres jo mye ut, men samtidig vet jeg i grunn ikke hva det er engang : p

9658208[/snapback]

Kjøp den absolutt billigste CPU en og kast denne ut etter nyttår, da putter du inn en T9000 serie CPU med 6MB L2 (Penryn refresh). Eller kjøp min gamle T7300 da ;)

9658337[/snapback]

 

Må bare være sikker; er det mulig for en halvveis datakyndig person å bytte CPU på denne maskinen? Har bygget 2-3 stasjonære, satt inn vannkjøling, og byttet RAM i bærbare. Bør jeg klare det?

9659990[/snapback]

Hvis du mener du er i stand til å:

- skru opp 4stk. stjerneskruer for å fjerne dekselet under

- skru opp 4stk. stjerneskruer for å fjerne CPU/GPU kjøleren

- vri om 1stk. flatjernskrue for å åpne CPU-sokkel lås

- ta ut den gamle og sette inn den nye CPU`en

- smøre ut litt kjølepasta på CPU

- skru alt sammen igjen i motsatt rekkefølge

 

Hvis ikke vil jeg på det sterkeste anbefale deg å la være å gjøre oppgraderingen selv, men heller få en tekniker til å gjøre jobben for 1000kr. timen! Det tar ikke mere enn ca.10-15 minutter å gjøre hele jobben, men de fleste firma skriver sjeldent mindre enn en hel arbeidstime for jobben og om du er heldig bare en halv time. :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Til dere som lurer på leveringstiden nå...

så kan jeg ikke svare heelt på det...

MEN jeg kan fortelle at det tok en uke (mandag til mandag) fra jeg bestilte til

min ble ekspidert.

Så da vet dere det!!

9661343[/snapback]

Hvilke komponenter bestilte du?

9662398[/snapback]

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

Ekte Windows Vista® Home Premium - norsk

Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™

No Biometric Fingerprint Reader

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...