Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

AKIRA, du må være sprø hvis du tror at alle som har bestilt en m1330 faktisk har BEHOV for en ultraportabel.. tror det er ganske mange laptopkjøpere som ikke har noe bestemt størrelse de MÅ ha. (også m1330 kjøpere)..

 

jeg for eksempel, så på den lille størrelsen som et greit pluss, men langt ifra noe "must". grafikkytelse er minst like viktig for meg.. det samme gjelder leveringstid.. :p

 

ved siden av m1330, vil jeg si at macbook pro var det beste kompromisset jeg fant, med tanke på størrelse, vekt, ytelse, design, byggkvalitet, tilkoblingsalternativer.. for meg hvertfall.. og ja, leveringstid har vel også hatt noe å si her :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vantage: men Apple støtter ikke 5 års  reklamasjons rett.

9300437[/snapback]

Det er det ikke Apple som bestemmer ;)..så de må rette seg etter det Norske regelverket uansett.

9300554[/snapback]

Spørs vel om man kjøper på nett eller ikke? Kjøper man fra Apple.com så har man vel ikke de samme rettighetene?

 

Er en grunn til at jeg alltid handler Apple over disk i Norge :)

9300706[/snapback]

Har de Norsk avdeling i nettbutikken gjelder det som en norsk nettbutikk. Apple Store Norge vil da si en Norsk nettbutikk som må rette seg etter Norske lover. (Vil ikke si meg 100% sikker, bare for sikkerhets skyld ;))

Lenke til kommentar
AKIRA, du må være sprø hvis du tror at alle som har bestilt en m1330 faktisk har BEHOV for en ultraportabel.. tror det er ganske mange laptopkjøpere som ikke har noe bestemt størrelse de MÅ ha. (også m1330 kjøpere)..

 

jeg for eksempel, så på den lille størrelsen som et greit pluss, men langt ifra noe "must". grafikkytelse er minst like viktig for meg.. det samme gjelder leveringstid..

 

ved siden av m1330, vil jeg si at macbook pro var det beste kompromisset jeg fant, med tanke på størrelse, vekt, ytelse, design, byggkvalitet, tilkoblingsalternativer.. for meg hvertfall.. og ja, leveringstid har vel også hatt noe å si her :p

9300739[/snapback]

 

Jeg er "Sprø" for å være bevist forskjellen på 15,4 tommer og 13,3 når jeg gjør mitt valg av en laptop??

 

Jeg kan tildels være enig at mellom en 15,4 og 17 tommer er graden av forskjell mindre, men alt under 14 tommere er jo en helt annen klasse av laptoper (aka ultraportable). Som dramatisk endrer også hva de kan yte. En Macbook pro knuser jo 1330 i både CPU og skjermkort. Det eneste de har felles er ett attraktivt ytre. Det er da jeg synes det er merkelig at du anser en maskin som ikke kan sammenlignes på noe annet enn utseende som noe erstattning. De kan jo ikke sammenlignes på noe annet.

 

Og som du sier, grafikk ytelsen er det som er viktig for deg. Da vet jeg ikke hvorfor du så på 1330 i utgangspunktet da 8400 kortet knapt yter bedre enn 7600 kort. Da tør jeg påstå at du lot deg sjarmere av utseende og prioriterte ytelsen langt ned på lista, men pga leveringstiden kom du ut av "rusen" og innså at du skulle faktisk ha en kraftigere maskin. Og det er jo bra! For jeg tror 1330 hadde gjort deg fryktelig skuffet.

 

Størrelsen er jo det ENE som gjør denne maskinen fryktelig unik. Og som jeg antar de fleste som kjøper den vil ha den for.

- Dedikert skjermkort på en maskin under 14 tommer = Unikt.

- En av de første 13,3 tommere med Santa Rosa chipset = Unikt.

- LED skjerm som gjør vekten på en 13,3 tommer enda lavere = Unikt.

 

Designet er jo ett bonus, men jeg håper inderlig ikke folk har latt seg blende. For hvis det er sant som du sier så tror jeg mange vil få en kalddusj når de får den lille maskinen og trodde det var som å eie en vanlig maskin som de kanskje har hatt til nå.

 

Jeg kjøper den for å suplementere min 17 tommer XPS. Jeg vil ha noe lite og lett som også yter rellativt bra for sin størrelse. Ville jeg ha bare ytelse ville jeg kjøpt en 17 tommer til....

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Norske specs? Gå på Dell.no så kan du konfigurere den selv med de specsene du vil ha. Det er vel så og si ingen nordmenn som har fått denne ennå, og det er folk som har bestilt maskina så langt tilbake i tid som 27. juni! Så du får vente med reviews til vi faktisk får maskinene vi har bestilt. Kommer vel oppdateringer på denne tråden så snart folk starter å få maskinene de har bestilt og betalt for.

9300000[/snapback]

Bryr du deg virkelig ikke om førsteposten ikke inneholder informasjon? Det finnes enormt mange reviews, videoer og bilder ute på nettet. Det som står på førstesiden er kun et par bilder vannmerket "Engadget" og noen engelske specs. Det jeg vil ha er et fint oppsett på fyldig informasjon til denne datamaskinen. Men disse ønskene faller vel gjennom med at gjennomsnittsbrukeren her starter en tråd basert på antall innlegg de vil få, og ikke hvilket ansvar de faktisk gjør seg når de lager en slik tråd. :roll:

Lenke til kommentar
Norske specs? Gå på Dell.no så kan du konfigurere den selv med de specsene du vil ha. Det er vel så og si ingen nordmenn som har fått denne ennå, og det er folk som har bestilt maskina så langt tilbake i tid som 27. juni! Så du får vente med reviews til vi faktisk får maskinene vi har bestilt. Kommer vel oppdateringer på denne tråden så snart folk starter å få maskinene de har bestilt og betalt for.

9300000[/snapback]

Bryr du deg virkelig ikke om førsteposten ikke inneholder informasjon? Det finnes enormt mange reviews, videoer og bilder ute på nettet. Det som står på førstesiden er kun et par bilder vannmerket "Engadget" og noen engelske specs. Det jeg vil ha er et fint oppsett på fyldig informasjon til denne datamaskinen. Men disse ønskene faller vel gjennom med at gjennomsnittsbrukeren her starter en tråd basert på antall innlegg de vil få, og ikke hvilket ansvar de faktisk gjør seg når de lager en slik tråd. :roll:

9301816[/snapback]

 

:hmm::whistle::nei:

 

Du er klar over at ingen får betalt for å fylle opp dette forumet for deg? Beklager om det har vært en generell misforståelse av at dette er noe som driftes og vedlikeholdes av godt betalte folk som levere en tjeneste du kan klage på.

 

Hvis du føler noe mangler i denne tråden så *trommevirvel*.....lag det sjøl!

 

Vi andre bidrar med det vi kan før vi må jobbe, oppdra barn, gå på dater, handle inn mat til helgen, vaske hus, jobbe enda litt mer, reise på ferie, klippe plenen osv...genrelt lever ett liv altså.

 

Uff...utrolig hvor lett det er å spore av i denne tråden...men når anledningen byr seg på sølvfat så...

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Snipp, snapp

Jeg får heller ikke betalt for noe, men jeg fylte gratis opp Vista-tråden med informasjon. Hadde jeg startet en slik tråd som dette hadde jeg fylt den også opp med informasjon. Jeg kunne også gjort det selv og sendt til trådstarter, men som sagt; jeg synes at den som starter en slik tråd lager seg selv et slikt ansvar.

 

Hvis det er interesse for det, så kan jeg lage en slik førstepost.

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Bryr du deg virkelig ikke om førsteposten ikke inneholder informasjon? Det finnes enormt mange reviews, videoer og bilder ute på nettet. Det som står på førstesiden er kun et par bilder vannmerket "Engadget" og noen engelske specs. Det jeg vil ha er et fint oppsett på fyldig informasjon til denne datamaskinen. Men disse ønskene faller vel gjennom med at gjennomsnittsbrukeren her starter en tråd basert på antall innlegg de vil få, og ikke hvilket ansvar de faktisk gjør seg når de lager en slik tråd. :roll:

9301816[/snapback]

Personlig så gjøre jeg ikke det når det gjelder akkurat denne maskinen, jeg vet allerede det aller meste om den :!: Men nok om det. Hvorfor ikke sende en PM til trådstarter? Og det heter vel første post/innlegg? Ikke første tråd. Dette er jo tråden, disse 46 sidene. Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Ser ut til at det er ganske mange feil på M1330 levert i USA og Canada, deksler som faller av, skjermer som ikke tilfredstiller kundenes forventninger, Prosessorvifter som bråker, skjermer med "kondensator-støy" og crappy byggekvalitet.

 

Er visst 2 forskjellige skjermer som leveres på LED-varianten, en fra Toshiba og en fra en levrandør jeg aldri har hørt om. Begynner å få kalde føtter.

 

Her har dere en som ikke er spesiellt fornøyd med byggekvaliteten.

Endret av Knut_Inge
Lenke til kommentar

De aller fleste er svært fornøyde med skjermen. Han som har skrevet på obscure hideout er av flere blitt kommentert som relativt ekstrem i sin perfeksjonisme. Lyden fra prosessoren (ikke vifta altså) er vistnok tilstede på halvparten av alle laptoper produsert siden 1993 og er dermed ikke direkte relatert til m1330.

 

Men det er jo en viss mulighet for at de første maskinene ut har dårliger build quality enn de som kommer senere i produksjonsrekka, det er det evige problemet med å være først ute

Lenke til kommentar
Ser ut til at det er ganske mange feil på M1330 levert i USA og Canada, deksler som faller av, skjermer som ikke tilfredstiller kundenes forventninger, Prosessorvifter som bråker, skjermer med "kondensator-støy" og crappy byggekvalitet.

 

Er visst 2 forskjellige skjermer som leveres på LED-varianten, en fra Toshiba og en fra en levrandør jeg aldri har hørt om. Begynner å få kalde føtter.

 

Her har dere en som ikke er spesiellt fornøyd med byggekvaliteten.

9303311[/snapback]

Hahaha. Han der var jo litt VEL ekstrem da. Ingen av de "feilene" der kommer noengang til å plage meg noe som helst :!:
Lenke til kommentar
Hahaha. Han der var jo litt VEL ekstrem da. Ingen av de "feilene" der kommer noengang til å plage meg noe som helst

Det er muligens din mening, men min mening er at når man betaler over 10 000 for en maskin skal de ikke være slik. Designglipper (de med SD-kortet og fjernkontrollen var kun bagatell) som det bør ikke forekomme. Spesielt ikke på en slik high-end laptop (for dere flamere, nei, jeg snakker ikke om ren ytelse).

Lenke til kommentar
Det er muligens din mening, men min mening er at når man betaler over 10 000 for en maskin skal de ikke være slik. Designglipper (de med SD-kortet og fjernkontrollen var kun bagatell) som det bør ikke forekomme. Spesielt ikke på en slik high-end laptop (for dere flamere, nei, jeg snakker ikke om ren ytelse).

9304649[/snapback]

Korrekt, det var MIN mening. Jeg er ikke like opptatt av design som jeg er av at maskinen ikke skal gå i stykker (jeg synes uansett at den er veldig lekker). F.eks. kommer jeg aldri i verden til å kjøpe meg en HP med tanke på all returen vi har hatt av deres siste Pavilion serie på jobb. Vet ikke om Dell er så mye bedre der, derfor valgte jeg 3 år med både hardware support og 3 år med accidental damage support. Greit at det tar veldig lang tid nå, begynner å bli lettere frustrert av det, men om den skulle gå i stykker når jeg får den, så blir den iallfall reparert fort :thumbup:

 

Men folk er opptatt av forskjellige ting. For enkelte betyr design alt, for andre betyr funksjonalitet og stabilitet mer.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at dette er store minus. Når jeg betaler 12500 kr for en maskin som jeg er villig til å betale mye for fordi jeg liker utseende på den, forventer jeg at byggekvaliteten er god. At plastkanter faller av, skjermen er skjev i forhold til plastikken, HD-en stikker ut litt, fjernkontrollen stikker ut, det er en sprekk mellom tastaturet og aluminiumet, løse knapper.. slike ting ødelegger på inntrykket av maskinen. Sånt irriterer meg fryktelig. Glad jeg skal bli produktdesigner slik at det ihvertfall kommer en designer som vil hjelpe pc-markedet med litt kvalitet.

 

Lurer på om jeg skal bestille Asus U3 istedenfor. Den er ikke like stilren, men fortsatt pen. Jeg fikk svar fra de i dag. "Asus U3 will be released at the end of 2007. And yes, it will be sold in Norway".

 

Også er det noe med prinsippet da. Skal vi gidde å betale 12500 kr til Dell for en maskin som har blitt satt sammen i hu og hast(fort og gæli) mens vi har venta i 3 måneder på det? Det alene er nesten en grunn til å velge Asus.

Lenke til kommentar

Ble litt betenkt av dette jeg også, og mener at det ikke er kun bagateller.

Hadde det vært snakk om en laptop på Coop til kr 4.995, så skulle jeg ikke sagt så meget, men når jeg nå betaler 14.000 kroner for en laptop så forventer jeg kvalitet deretter!

 

Hvis det viser seg at 'førsteopplaget' er av laber kvalitet, så blir det garantert tilbakesending av maskinen og aldri mer Dell for min del :hrm:

 

Regner med å få en telefon fra Dell om utsettelse til september/oktober på tirsdag, og nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg kommer til å gjøre.

Denne laptopen er etter mitt syn unik, og jeg har ikke funnet noen fullgode alternativer enda, men hadde jeg hatt det så hadde jeg nok kansellert på flygende flekken.

Ser litt på MacBook vanlig og Pro, men det blir ikke helt det samme...

Lenke til kommentar
Ble litt betenkt av dette jeg også, og mener at det ikke er kun bagateller.

Hadde det vært snakk om en laptop på Coop til kr 4.995, så skulle jeg ikke sagt så meget, men når jeg nå betaler 14.000 kroner for en laptop så forventer jeg kvalitet deretter!

 

Hvis det viser seg at 'førsteopplaget' er av laber kvalitet, så blir det garantert tilbakesending av maskinen og aldri mer Dell for min del  :hrm:

 

Regner med å få en telefon fra Dell om utsettelse til september/oktober på tirsdag, og nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg kommer til å gjøre.

Denne laptopen er etter mitt syn unik, og jeg har ikke funnet noen fullgode alternativer enda, men hadde jeg hatt det så hadde jeg nok kansellert på flygende flekken.

Ser litt på MacBook vanlig og Pro, men det blir ikke helt det samme...

9306956[/snapback]

Jeg tror ikke vi får førsteopplaget. Jeg snakka med kompisen min som jobber som selger på Dell, og han sa at det er 16000 maskiner som snart blir sluppet til kunder etter å ha gått igjennom ekstra lang testing for å forsikre at de faktisk holdt mål. Jeg tror ikke det bare er mangel på deler som gjør at disse maskinene er så forsinka. Men vi får nå se. Man har jo angrefrist. Og man kan jo kansellere kjøpet når som helst. Så vil man ikke risikere å få en maskin som ikke lever helt opp til forventningene, så er det jo bare å avbestille.

 

Vil også si at alle trenger ikke å få de feilene han har fått. Det er jo ingen i Norge som har fått den omtrent. Så vi vet jo ikke hvordan de blir her. Det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
For de som har bestilt 1330 er everingstid nå slutten av oktober.. Trolig veldig populære

9307413[/snapback]

Også for de som bestilte på/rundt lanseringsdato? Eller for de som bestiller NÅ? Det er liksom snakk om nesten 2 måneders differanse her...

9307447[/snapback]

 

De som bestiller nå :) alså ikke de som kjøpte ved lansering

Lenke til kommentar

Han på obscurehideout var litt pirkete, men nesten alt det han påpekte er detaljer jeg hadde latt merke til selv. At Dell leverer utvidet garanti og forsikring, skal ikke unnskylde dem i at de leverer ut crappy HW.

 

Ser de selger oppsettet jeg har bestillt nesten 1800 kroner billigere nå, tror en telefon til Dell er nært forestående gitt. Liker ikke å prute eller klage, så ekke sikker.

Lenke til kommentar
Han på obscurehideout var litt pirkete, men nesten alt det han påpekte er detaljer jeg hadde latt merke til selv. At Dell leverer utvidet garanti og forsikring, skal ikke unnskylde dem i at de leverer ut crappy HW.

 

Ser de selger oppsettet jeg har bestillt nesten 1800 kroner billigere nå, tror en telefon til Dell er nært forestående gitt. Liker ikke å prute eller klage, så ekke sikker.

9308479[/snapback]

Er vel ingen som har sagt at utvidet garanti unnskylder dem? Bare jeg personlig som sier at det ikke er så farlig for min del. Og at en fungerende maskin betyr mye mer for meg personlig, enn designfeil. Nå skal vi vel ikke være så snare med å dømme Dell på dette området. Det er vel en grunn til at maskinene har blitt såpass utsatt. Er jo mange andre produsenter som leverer LED-opplyste skjermer, samme type prosessorer etc. Og de har jo ikke nå problem med levering. Så kan jo være at det er nettopp dette de retter opp på nå. Som sagt, så er det vel så og si ingen i Norge som har fått den ennå. Er et par i denne tråden som har sagt at dem har fått. Men de har vi jo ikke hørt noe mer fra...
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...