Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg bestilte den 06/07, og fikk opprinnelig leverignsdato satt til 06/08, men fikk akkurat utsatt den til 13/09. Derfor lurer jeg på om det er rimelig å spørre om en kompensasjon, i så fall tror dere jeg kan få det? Har bestilt gjennom bedriften til foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Føyer meg til applausen til ArcticOC!

 

Jeg har bestillt billigste prosessor med tanke på oppgradering også, men her er det mer å hente ser jeg. Kunne du lagt ut linkt til hvor du fant disse komponentene?. (Gjerne erfaringer ifm montering, når den tid kommer også... ) :)

 

J

9192057[/snapback]

Minnet jeg kjøpte (2 brikker på 2GB hver): http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1138127

 

Prosessoren (T7300): http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1537683

 

Turbo minne (robson): http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1575165

 

250GB harddisk: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1579839;c:36208

Lenke til kommentar
Hvorfor sitter du igjen med WLAN kort arctic?

9195089[/snapback]

Fordi jeg kjøpte et "Next-gen" kort løst. bestilte maskinen med vanlig ABG-kort fra dell. Selv om oppgraderingen ikke koster mere ekstra enn jeg klarer å skaffe det for, men uten å måtte ende opp med å gi mere ender jeg opp med abg-kortet tilovers :) Flere "gratis"deler med andre ord :thumbup:

 

Fikk forøvrig 800kr. i avslag siden maskinen min ble forsinket. Tok en telefon tidligere i dag og sa: "dette er uakseptabelt o.s.v."

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Veldig enkelt spørsmål!!

 

Hvor lang tid tar det normalt å få bekreftelsesmail fra Dell? (kjøpet ble gjort over telefon)

9192508[/snapback]

 

For meg skulle det ta ca. 24 timer, men etter 3 uker hadde jeg fortsatt ikke fått noen bekreftelse. Endte med at jeg kansellerte hele skiten. Sitter nå men en macbook og er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar
Prata med dell i går, de sa de ikke hadde "glass" til lcd skjermene.

9199342[/snapback]

Må si jeg er veldig skuffet over den lange leveringstiden. Jævlig smart å introdusere en ny modell når man ikke klarer å skaffe de essensielle delene til den!

 

Når gjelder egentlig garantien fra? Kjøpsdato eller datoen man mottar produktet? Litt teit om man ikke kjøper utvidet garanti og har brukt opp 2 måneder av garantien før man i hele tatt har fått produktet...

Lenke til kommentar
Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli.

Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august!

 

Skål for logistikkgutta hos Dell!

9201265[/snapback]

Jeg leste en artikkel om den utrolig heftige logistikken til Dell en gang, de har en helt enorm kontroll over hvor alle delene befinner seg og også hvordan produksjonen av disse til en hver tid går.

 

Jeg kjøper ikke unskyldningene Dell har kommet med til alle som bestilte maskinen. De visste i utgangspunktet at leveransene var umulig å levere til rett tid allerede nå vi bestilte maskinen.

 

Grunnen til at Dell rett og slett løy var for å ikke miste noe av den viktigste salgs sesongen, høsten når folk begynner på skolen og alle som jobber har avsluttet ferien sin. Salget i denne tiden er svært viktig. Dell visste at de hadde et "killer" produkt de ikke egentlig kunne levere fort nok, men for å ikke tape salg til konkurentene opplyste de aldri at det skulle ta 2mnd for å levere sakene.

 

Jeg er ikke noen stor fan av konspirasjonsteorier, mine utalelser ang. denne saken er heller ikke i affekt da jeg også har evne til å holde ting på et profesjonelt nivå. I jobben min besøker jeg ofte fabrikkene til produsentene våre, alle har imponerende rutiner ved produksjon og logistikk, disse selskapene er kanskje bare 1/1000 del så store som Dell, men jeg har alikevel aldri opplevd en så stor flause som dette på lenge. Det grenser nesten til skandaløst, for Dell vet også at alle unnskyldningene ikke holder mål. De lanserte maskinen ALT for tidlig, og de var fullstendig klar over leveringstiden fra dag 1.

 

Men jeg vil uansett vente på å få levert maskinen da jeg ikke ser noen som er i nærheten hva angår design og ytelse ;) Men "plaster på såret" bør alle få etter å ha blitt løyet til..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli.

Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august!

 

Skål for logistikkgutta hos Dell!

9201265[/snapback]

.... Men "plaster på såret" bør alle få etter å ha blitt løyet til..

9202389[/snapback]

Må si at jeg er enig det du sier om full vitenhet hos dell angående forsinka leveringstid og ønske om å kapre flest mulig i denne salgssesongen.

 

Du nevnte også at folk burde få "plaster på såret". Jeg prøvde i dag å forklare Dell at jeg vil han kompensasjon for forsinkelsen. Det svaret jeg fikk via telefon var ikke så veldig hyggelig...

 

Dell: "Du har allerede fått så bra pris at vi kan ikke gi deg flere avslag, fordi da tjener vi ikke noe som helst på pcen vi selger deg. Og hvis vi ikke tjener noe på den så selger vi den ikke"

 

Hva skal man si til sånnt... :hmm:

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli.

Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august!

 

Skål for logistikkgutta hos Dell!

9201265[/snapback]

.... Men "plaster på såret" bør alle få etter å ha blitt løyet til..

9202389[/snapback]

Må si at jeg er enig det du sier om full vitenhet hos dell angående forsinka leveringstid og ønske om å kapre flest mulig i denne salgssesongen.

 

Du nevnte også at folk burde få "plaster på såret". Jeg prøvde i dag å forklare Dell at jeg vil han kompensasjon for forsinkelsen. Det svaret jeg fikk via telefon var ikke så veldig hyggelig...

 

Dell: "Du har allerede fått så bra pris at vi kan ikke gi deg flere avslag, fordi da tjener vi ikke noe som helst på pcen vi selger deg. Og hvis vi ikke tjener noe på den så selger vi den ikke"

 

Hva skal man si til sånnt... :hmm:

9202754[/snapback]

Da ringer du bare til du treffer en hyggelig person! Ringer du flere ganger treffer du en, tro meg ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...