Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herre min. Den er 5 cm tykk og har et batteri stikkende ut 3 cm på baksida. I tillegg har den en liten snedig designdetalj i form av en fingeravtrykkleser mellom mustastene. Hey hoe lets go.

 

Det er et alternativ, ja, men et skikkelig stygt alternativ.

 

 

Gode nyhetene er jo at PC-produsentene enda ikke har skjønt hvorfor Mac selger så bra. Ser bra ut når jeg skal søke jobb om 5 år :p

Lenke til kommentar

Ringte Dell, siden ordrestatusen min ikke har blitt endret siden 17. juli... der står det at produksjonen ikke har startet, men når jeg ringte sa de at den var i produksjon... Noen med lignende erfaring? Ide om hva jeg kan forvente? Har egentligleveringsdato 24/8 (opprinnelig 25 juli) :hmm:

Lenke til kommentar

Ringte Dell nå.

 

Gav dem valget mellom kanselering eller kompensasjon.

Tilbudet jeg fikk var å bli oppring om en uke for å se hvilken status leveringen ville ha da - hun sa det var en mulighet for at den kunne komme fortere. Og deretter vurdere kompensasjonen som ble forespeilet til å bli rundt 800-1000 kroner.

 

Ikke helt fornøyd med dette, men så lenge jeg får pc'en innen rimelig tid så fair enough ..

Lenke til kommentar
Ringte Dell nå.

 

Gav dem valget mellom kanselering eller kompensasjon.

Tilbudet jeg fikk var å bli oppring om en uke for å se hvilken status leveringen ville ha da - hun sa det var en mulighet for at den kunne komme fortere. Og deretter vurdere kompensasjonen som ble forespeilet til å bli rundt 800-1000 kroner.

 

Ikke helt fornøyd med dette, men så lenge jeg får pc'en innen rimelig tid så fair enough ..

9185846[/snapback]

 

 

Fortere enn hva da? Når er din leveringsdato? Vet du hva som evt. mangler på din?

Lenke til kommentar
Ringte Dell nå.

 

Gav dem valget mellom kanselering eller kompensasjon.

Tilbudet jeg fikk var å bli oppring om en uke for å se hvilken status leveringen ville ha da - hun sa det var en mulighet for at den kunne komme fortere. Og deretter vurdere kompensasjonen som ble forespeilet til å bli rundt 800-1000 kroner.

 

Ikke helt fornøyd med dette, men så lenge jeg får pc'en innen rimelig tid så fair enough ..

9185846[/snapback]

 

 

Fortere enn hva da? Når er din leveringsdato? Vet du hva som evt. mangler på din?

9186871[/snapback]

 

Fortere enn datoen leveringen ble utsatt til. Nå ble den utsatt fra 8. aug til 31. aug. Hun jeg snakket med mente det var sjanse for at leveransen kunne komme fortere enn 31. aug. Jeg aner ikke hvilke komponenter som mangler eller hvorfor det var utsatt, det sa hun ingenting om.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne vist, er det inngang for Mus tastatur og skjerm på denne ? Slik at jeg kan bare ha den ved sidenav med større skjerm og tastatur og mus? :) Hadde vært utrolig kjekt. Bestiller i morgen, det blir digg.

Også lurer jeg på, burde jeg ha 2.0 4mb prosessor eller 2.2 4mb ? Og hvordan ville jeg merke forskjellen på de to prosessorene?

 

-William

Lenke til kommentar
Vel, i motsetning til mange andre kan jeg jo trøste meg med at jeg har fått store deler av maskinen allerede ;)

 

Har fått:

- harddisken på 250GB

- Turbominnet (robson) på 1GB

- 4GB DDR2 667MHz

- T7300 CPU`en

 

..for 4900kr.

9191036[/snapback]

 

Skal du montere CPU'en også? Regner med du kjøpte 1.5 Ghz CPU'en da? Hvor mye har du endt opp å betale for alt dette? Robson, hvordan skal du greie å montere det? Er det i det hele tatt mulig?

Lenke til kommentar
Vel, i motsetning til mange andre kan jeg jo trøste meg med at jeg har fått store deler av maskinen allerede ;)

 

Har fått:

- harddisken på 250GB

- Turbominnet (robson) på 1GB

- 4GB DDR2 667MHz

- T7300 CPU`en

 

..for 4900kr.

9191036[/snapback]

 

Skal du montere CPU'en også? Regner med du kjøpte 1.5 Ghz CPU'en da? Hvor mye har du endt opp å betale for alt dette? Robson, hvordan skal du greie å montere det? Er det i det hele tatt mulig?

9191750[/snapback]

Jupp, bestilte absolutt billigste konfigurasjon med tanke på CPU, HD, WLAN, Minne og Uten Robson. Sparte meg ca. 8000kr. på å gjøre det slik :)

 

Maskinen har 2stk. mini-PCIe slotter etter det jeg fant ut av brukermanualen, så da er Robson helt mulig. Robson sparer faktisk strøm i.flg. siste artikkel hos anandtech, dessuten kostet denne delen kun 190Kr.

 

Jeg sitter dessuten igjen med 1GB RAM, 120GB sata HD, Wlan-kort og en T5250 CPU som jeg eventuelt kan selge eller selv montere i en billig barebook PC etter jeg har byttet alle delene. Jeg har også 250GB HD i steden for 200GB som var det største dell leverer med maskinen.

Lenke til kommentar
Vel, i motsetning til mange andre kan jeg jo trøste meg med at jeg har fått store deler av maskinen allerede ;)

 

Har fått:

- harddisken på 250GB

- Turbominnet (robson) på 1GB

- 4GB DDR2 667MHz

- T7300 CPU`en

 

..for 4900kr.

9191036[/snapback]

 

Skal du montere CPU'en også? Regner med du kjøpte 1.5 Ghz CPU'en da? Hvor mye har du endt opp å betale for alt dette? Robson, hvordan skal du greie å montere det? Er det i det hele tatt mulig?

9191750[/snapback]

Jupp, bestilte absolutt billigste konfigurasjon med tanke på CPU, HD, WLAN, Minne og Uten Robson. Sparte meg ca. 8000kr. på å gjøre det slik :)

 

Maskinen har 2stk. mini-PCIe slotter etter det jeg fant ut av brukermanualen, så da er Robson helt mulig. Robson sparer faktisk strøm i.flg. siste artikkel hos anandtech, dessuten kostet denne delen kun 190Kr.

 

Jeg sitter dessuten igjen med 1GB RAM, 120GB sata HD, Wlan-kort og en T5250 CPU som jeg eventuelt kan selge eller selv montere i en billig barebook PC etter jeg har byttet alle delene. Jeg har også 250GB HD i steden for 200GB som var det største dell leverer med maskinen.

9192000[/snapback]

 

/stående applaus ^^

Endret av Almighty_Malachi
Lenke til kommentar

Føyer meg til applausen til ArcticOC!

 

Jeg har bestillt billigste prosessor med tanke på oppgradering også, men her er det mer å hente ser jeg. Kunne du lagt ut linkt til hvor du fant disse komponentene?. (Gjerne erfaringer ifm montering, når den tid kommer også... ) :)

 

J

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...