Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Er det rimelig å spørre om kompensasjon hvis jeg har fått utsatt fra 6 august til 13 september?! Har allerede fått pressa på for å få den før utsatt leveringsdato.

9204079[/snapback]

 

 

Har litt samme problemet. Fikk utsettelse fra 25. Juli til 24 August, og har mast litt på selger om at jeg må ha den så raskt som mulig pga at jeg drar på utveksling til månedsskiftet. Har blitt lovet at den skal prioriteres, men det hadde jo vert greit å få kompensasjon også når jeg tross alt må vente ca 2 måneder på pcen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens! Jeg har et godt forslag til dere.

 

De av dere som får kompensasjon pga forsinket levering, kunne dere skrevet ned navnet på dell personen dere snakket med? Eller skrevet ned telefonummeret til personen. Slik at vi andre kan også få en kompensasjon.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket mailinnboksen min i dag. Jeg bestilte faktisk pcen den 28 juni. Fikk da høre at 23 juli var absolutt seneste leveringsdato.

 

Haha. 31 august. Jada. Jeg må si meg enig med ArcticOC, jeg heller er ingen fan av konspirasjonsteorier, men i denne saken virker Dells oppførsel svært fishy.

 

Noen som har lyst å ta dette opp med Forbrukerinnspektørene, Tv2 hjelper deg, eller noe i den duren? Jeg synes Dell fortjener er dårlig rykte etter denne saken.

Lenke til kommentar

Så forsinkelsen skyldes at malingen av selve PC'ene ikke har fungert som forventet? Det forklarer vel at min Tuxedo Black ikke har blitt utsatt ennå, selv om jeg bestilte ETTER mange av dere som har fått maskinen utsatt. Dessuten bestilte jeg som "Små/Mellomstor Bedrift" og får kanskje prioritet foran "vanlige" forbrukere.

 

Antatt levering 16. august og bestillingsdato 14. juli.

Lenke til kommentar

Et firma med så intense kvalitetsikringsrutiner som Dell har kan ikke bruke en unnskyldning som denne, det er rett og slett latterlig. Syns de heller skulle vært ærlig og bare sagt rett ut at de lanserte maskinen ALT for tidlig. For det er ikke noe annet enn dette som har skjedd her!

 

De ville ikke miste deler av høstsalget, og så enkel er den saken :whistle:

Lenke til kommentar
Så forsinkelsen skyldes at malingen av selve PC'ene ikke har fungert som forventet? Det forklarer vel at min Tuxedo Black ikke har blitt utsatt ennå, selv om jeg bestilte ETTER mange av dere som har fått maskinen utsatt. Dessuten bestilte jeg som "Små/Mellomstor Bedrift" og får kanskje prioritet foran "vanlige" forbrukere.

 

Antatt levering 16. august og bestillingsdato 14. juli.

9205734[/snapback]

 

Tror du bør være forberedt på en utsettelse du også. Jeg bestilte Tuxedo Black og den ble utsatt med en måned. meldingen om utsettelsen kom ca. en uke før den opprinnelige leveringsdagen. Men som du skriver så er det jo mulig du får den raskere pga at du har bestilt som bedrift.

 

Snakket med en fra kundeservice på torsdag, og hun sa det skulle komme inn LED-skjermer over helgen. så det er jo lov til å håpe på at de snart klarer å levere pcene....

Lenke til kommentar
Så forsinkelsen skyldes at malingen av selve PC'ene ikke har fungert som forventet? Det forklarer vel at min Tuxedo Black ikke har blitt utsatt ennå, selv om jeg bestilte ETTER mange av dere som har fått maskinen utsatt. Dessuten bestilte jeg som "Små/Mellomstor Bedrift" og får kanskje prioritet foran "vanlige" forbrukere.

 

Antatt levering 16. august og bestillingsdato 14. juli.

9205734[/snapback]

 

Tror du bør være forberedt på en utsettelse du også. Jeg bestilte Tuxedo Black og den ble utsatt med en måned. meldingen om utsettelsen kom ca. en uke før den opprinnelige leveringsdagen. Men som du skriver så er det jo mulig du får den raskere pga at du har bestilt som bedrift.

 

Snakket med en fra kundeservice på torsdag, og hun sa det skulle komme inn LED-skjermer over helgen. så det er jo lov til å håpe på at de snart klarer å levere pcene....

9207191[/snapback]

Jeg tror ikke Dell prioriterer de som bestiller som bedrift rent tidsmessig. Maskinene blir nok skrudd sammen i den rekkefølgen bestillingene kommer inn.

 

Jeg har forøvrig leveringsdato 22. august (bestilte 20.juli). Foreløpig ingen utsettelse, men jeg antar at innen 15. august så har nok jeg også fått leveringstiden utsatt til slutten av september. Reiser fra landet 23. september, så er nesten forberedt på å måtte få noen til å ta'n med utenlands til meg når jeg får besøk senere i høst... Kjipt, må jeg si... Og da kommer jeg til å vurdere å avbestille skiten og bestille den på nytt når Dell har fått skikk på produksjonen sin igjen.

 

Noen som vet hvor sent man kan avbestille? Helt til produksjon er satt igang eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Så forsinkelsen skyldes at malingen av selve PC'ene ikke har fungert som forventet? Det forklarer vel at min Tuxedo Black ikke har blitt utsatt ennå, selv om jeg bestilte ETTER mange av dere som har fått maskinen utsatt. Dessuten bestilte jeg som "Små/Mellomstor Bedrift" og får kanskje prioritet foran "vanlige" forbrukere.

 

Antatt levering 16. august og bestillingsdato 14. juli.

9205734[/snapback]

 

Tror du bør være forberedt på en utsettelse du også. Jeg bestilte Tuxedo Black og den ble utsatt med en måned. meldingen om utsettelsen kom ca. en uke før den opprinnelige leveringsdagen. Men som du skriver så er det jo mulig du får den raskere pga at du har bestilt som bedrift.

 

Snakket med en fra kundeservice på torsdag, og hun sa det skulle komme inn LED-skjermer over helgen. så det er jo lov til å håpe på at de snart klarer å levere pcene....

9207191[/snapback]

Jeg tror ikke Dell prioriterer de som bestiller som bedrift rent tidsmessig. Maskinene blir nok skrudd sammen i den rekkefølgen bestillingene kommer inn.

 

Jeg har forøvrig leveringsdato 22. august (bestilte 20.juli). Foreløpig ingen utsettelse, men jeg antar at innen 15. august så har nok jeg også fått leveringstiden utsatt til slutten av september. Reiser fra landet 23. september, så er nesten forberedt på å måtte få noen til å ta'n med utenlands til meg når jeg får besøk senere i høst... Kjipt, må jeg si... Og da kommer jeg til å vurdere å avbestille skiten og bestille den på nytt når Dell har fått skikk på produksjonen sin igjen.

 

Noen som vet hvor sent man kan avbestille? Helt til produksjon er satt igang eller noe slikt?

9207265[/snapback]

 

 

Jeg avbestilte etter at maskinen ifølge Dell var i produksjon.

Ble irritert over kundeservicen og at jeg aldri fikk noen ordre-bekreftelse.

Angrer ikke ett sekund på at jeg avbestilte når jeg leser all "driten" nå.

Lenke til kommentar

Det er vel heller tvilsomt at jeg får min til 16.08. Produksjon er fortsatt ikke startet.. Blir vel slutten av september for meg også. Nesten uhørt lang ventetid, men forhåpentligvis blir det verdt det. Meget godt mulig at jeg ringer og krever kompensasjon som flere andre har gjort. Bestilte på nett så har ikke prutet noe på pris tidligere heller.

 

I want my laptop :(

Lenke til kommentar
Lønner det seg å bestille nå og eventuelt få prisavslag for lang levering, eller skal man vente og de om den generelle prisen faller noe?

9208653[/snapback]

Jeg lurer også litt på om jeg skal vente, men tviler egentlig på at prisen kommer til å falle noe særlig.

Lenke til kommentar
Lønner det seg å bestille nå og eventuelt få prisavslag for lang levering, eller skal man vente og de om den generelle prisen faller noe?

9208653[/snapback]

Jeg lurer også litt på om jeg skal vente, men tviler egentlig på at prisen kommer til å falle noe særlig.

9209712[/snapback]

Dell kjører stadig vekk tilbud/kampanjer på de fleste av produktene sine. Så et prisavslag fra 500 til 1000kr totalt er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Folkens! Jeg har et godt forslag til dere.

 

De av dere som får kompensasjon pga forsinket levering, kunne dere skrevet ned navnet på dell personen dere snakket med? Eller skrevet ned telefonummeret til personen. Slik at vi andre kan også få en kompensasjon.

9205390[/snapback]

Gjelder ikke dette for folk som har bestilt for en stund siden. Hvis du bestiller nå får du vel sikkert beskjed om det eller noe slikt..

Lenke til kommentar

Hmm, jeg liker ikke det jeg leser her om lange leveringstider. Jeg tenkte å bestille til dama, men det blir kjedelig å måtte vente så lenge.

Og jeg syns det var plutselig litt drøyt dyrt for å få den Accidental damage support, kan ikke huske at jeg har måttet velge Premium hardware support i tillegg når jeg har tittet på maskinen tidligere. Nesten 4000kr da for 3 år. Litt drøyt mye :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...