Gå til innhold

Half-Life: lurer steam deg? skriv deg inn.di som HAR kjøpt og


Anbefalte innlegg

Eg lager no en underskrifts kampanje... fikk ideen fra Akidon :hmm: .

Hvis du er blitt lurt av steam og blitt fratatt penger skriv deg ned

og si om du har blitt lurt eller ikke.. viss noen tror steam er utrygt og kjøpe fra :no: ,

at di kan tømme kontoen :mad: .. vis dette innlegget og det vill nok forandre det di trodde ver sikker PS jo mere som skriver inn jo tryggere for andre som ikke har kjøpt via steam og tror det er lureri.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

derfor er det lurt og skrive sånn som du, for at noen som ser steam som nytt og tror det er farlig og ligge in konto nummeret, skal ligge på et tryggere nivå.. denne kampanjen gi kansje steam en del flere kunder hvis flere leser :yes:

Lenke til kommentar

Å handle spill via Steam er stort sett like trygt som å betale regningene i nettbank. Alle transaksjoner skjer via sikre servere og det krever også en kode fra deg for hver transaksjon på nettet nå.

 

Men det betyr ikke det å kjøpe ting over nettet er trygt. Men det er relativt trygt. Det er ikke tjenesten Steam du skal bekymre deg over, Valve er et annerkjent firma, spesielt innenfor spillutvikling.

 

Derimot er det mer spionprogrammer som kan komme via nettsider du skal bekymre deg for. Det finnes programmer som både lagrer tastetrykkene dine og sender disse tilbake til personen som har laget programmet. Skal nå ikke skremme deg nå, men dette skjer sjeldent og er ikke noe som er direkte vanlig. Men det er viktig å være varsom uansett.

 

Så lenge du handler via sikre servere (slik som stort sett alle netthandler nå) så bør det ikke være noen som helst problemer.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke Steam, problemet kommer når du setter deg ned og surfer på lugubre sider og laster ned lugubre programmer for å se en virtuel 3D dame kle av seg klærne, så går du inn på steam, blir keyloga når du taster inn konto informasjonen, og skylder på Steam for problemene du får.

 

Problemet er ikke steam, problemet er brukeren.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Steam har jo blitt et stort og anerkjent konsern (?) for distributasjon av spill over nett.

Jeg har selv kjøpt samtlige Valve-spill via Steam, altså Half-Life 2, CSS, Episode One, etc. For å si det slik; jeg stoler mer på Steam enn de fleste andre store nettbutikker. Steam er seriøse.

Lenke til kommentar

Har kjøpt Dark Messiah of Might and Magic, Sin: Episode(uten "s" derssverre:( ), Den Lengste Reisen, Drømmefall, og Half-Life 2 gjennom Steam. Ingen problemer i det hele tatt. Liker Steam veldig godt.

 

Har også kjøpt Bone 1&2, samt Sam&Max sesong 1 gjennom TellTale store, også uten problemer.

 

Og pre-kjøpt Mount&Blade direkte fra utvikler, heller ikke noen problemer.

 

Var veldig skeptisk til online kjøp, men har bare positive opplevelser hittil.

Lenke til kommentar

de skrives DE, "D" "E" ikke di.

 

Måtte bare, det blir så useriøst når en lager en en post med en så grov feil i topic.

 

Og Steam har aldri lurt meg iallefall.

 

Edit;

 

Tror ikke jeg helt skjønte poenget med dette emnet. Poenget er om jeg nå skjønner rett, å overbevise en pappa at steam er trygt? Jeg trodde du mente du var blitt lurt, og ville starte en kampanje mot steam... :hrm:

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Å handle spill via Steam er stort sett like trygt som å betale regningene i nettbank. Alle transaksjoner skjer via sikre servere og det krever også en kode fra deg for hver transaksjon på nettet nå.

 

Men det betyr ikke det å kjøpe ting over nettet er trygt. Men det er relativt trygt. Det er ikke tjenesten Steam du skal bekymre deg over, Valve er et annerkjent firma, spesielt innenfor spillutvikling.

 

Derimot er det mer spionprogrammer som kan komme via nettsider du skal bekymre deg for. Det finnes programmer som både lagrer tastetrykkene dine og sender disse tilbake til personen som har laget programmet. Skal nå ikke skremme deg nå, men dette skjer sjeldent og er ikke noe som er direkte vanlig. Men det er viktig å være varsom uansett.

 

Så lenge du handler via sikre servere (slik som stort sett alle netthandler nå) så bør det ikke være noen som helst problemer.

8784438[/snapback]

 

Enig.

 

 

Hvis noen tydeligvis er blitt fralurt penger av Steam (tror de) så er det mest sannsynglis spionprogrammer på brukerens egen PC som har samlet nok informasjon til at de kan ta ut penger fra din konto/ditt VISA.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tror Trådstarter må formulere innlegget sitt litt bedre. Åpenbart at enkelte tror han er negativ til Steam i utgangspunktet, men det er ut til at han heller vil opplyse folk om at Steam faktisk er trygt. Det kommer egentlig ikke så godt frem i førstepost..

 

edit:

 

Selv har jeg kjøpt HL2 og ep 1 fra STEAM og aldri hatt noen problemer.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Steam er beste programmet jeg noen gang har hatt :D

kjøpt en hel rekke med spill, og så har jeg en del spill utenom, når de kommer i steam er det bare å skrive inn keyn og man har tilgang til spillet verden rundt... og man trenger ikke å sette i cder/dvd'r for installasjon og spilling.

GO STEAM :D

 

p.s

Med dagens dollar kurs er mange spill ett røverkjøp.

F.eks koster day of defeat source 60kr på steam og 200kr ++ i butikkene :D

 

eneste ulempen er at steam klusser noen gang og tror du ikke er inlogget, og feiler noen ganger til tider. En restart av programmet og alt er bra igjen =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Kjøpte css for litt over 100,- en gang. De drog over 400,- ut av kortet mitt. Derfor eg hater stygge steam.

9361838[/snapback]

 

 

Sjekka kursen da? :roll:

 

Kjøpt HL HL2, Dod, Dods, Bioshock, Red orcestra, Dark messiah over steam ikke no problem i det hele tatt, før syntes jeg Steam var ræva, nå elsker jeg det :) skulle vært flere sånne :)

 

Steamfriends :thumbup:

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...