Gå til innhold

Half-Life: kjøpe garry's mod trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen overbevise faren min at og kjøpe gmod 10 er ikke farlig. at det ikke vil ta penger fra kontoen din. han vil ikke kjøpe fra amrikansk side :mad::mad::mad: ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva som skulle være farlig med å kjøpe noe der? Valve er et respektert firma og at de skulle begynne å småstjele fra kundene sines konto er mildt sagt helt uaktuelt!

Uansett så dekkes misbruk av kredittkort av banken, med mindre det er snakk om grov uaktsomhet fra brukers side.

Skrevet
kan noen overbevise faren min at og kjøpe gmod 10 er ikke farlig. at det ikke vil ta penger fra kontoen din. han vil ikke kjøpe fra amrikansk side  :mad:  :mad:  :mad: ...

8780151[/snapback]

takk eg skal vise faren min dette... bra att eg fikk svar så fort :D

Skrevet

Steam er heilt trygt, det er handla frå Steam for millionar, kanskje mrd? Sjølv har eg kjøpt mange spel frå Steam og det har gått knirkefritt.

Du kan heilt trygt bruke Steam til å kjøpe spel. :)

Skrevet (endret)

takk for svarene men faren min gadd ikke og se ka dere har skrevet bra svart alle sammen :thumbup::thumbup:

EG HATER FAREN MIN han er så stygg :mad::mad::mad::mad::mad: ... egg hadde sååå lyst på det GMOD 10

Endret av rayray
Skrevet

Du har ikke en venn eller bekjent med VISA/MasterCard da, så kan jo faren din overføre penger til vedkommende, som så betaler for deg på Steam. Eller?

Skrevet

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Skrevet

Har du en konto selv? (Nettbank, Visa-Electron, Ungdomsbankkort etc.) så kan du bare overføre penger fra den til PayPal kontoen (det er det jeg gjør selv)

• 3 uker senere...
Skrevet
Har du en konto selv? (Nettbank, Visa-Electron, Ungdomsbankkort etc.) så kan du bare overføre penger fra den til PayPal kontoen (det er det jeg gjør selv)

8879439[/snapback]

Visa Electron kan ikke brukes til å kjøpe over nettet siden det ikke er oppgitt kortnummer. Men har hørt noen påstå man kan ringe banken og få oppgitt kortnummeret og sikkerhetskoden, så kan være verdt et forsøk.

Steam har jo blitt en veldig stor og seriøs distributør av spill over nett, og er svært profesjonelle i hva de gjør. Jeg stoler mer på Steam enn de fleste nettbutikker.

Skrevet

Betal med eurocard da. Er så mange forsikringer på det kortet. Steam har ikke råd til å kødde med kunder som bruker kredittkort. Finner kortselskapet ut at en nettside, butikk eller noe som helst annet kødder med kortet og trekker ut beløp eller lignende så mister de jo rettighetene til å la kundene betale med kortet. Da mister de kundene.

Visa har sikkert alle beskyttelsene som eurocard har. har bare ikke lest visa sine skriverier :)

Skrevet

Handle over Steam er absolutt ingen problem.

Har kjøpt flere spill der og alt har gått knirkefritt hver gang.

Bare vis faren din denne tråden, så går nok alt fint skal du se :p

Skrevet

Vise han tråden? Det står jo at han hater faren hans. Lag heller en ny tråd og spør en moderator om å lage en poll om det er trygt eller ikke trygt å kjøpe fra Steam.

• 2 uker senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Beste argument du egentlig kan gi han er at hele foretningsmodellen til Steam baserer seg på at det er trygt å handle der. Samme gjelder jo andre tjenester som baserer seg på netthandel, dersom de presterer å drite på leggen når det kommer til betaling kan de like godt legge ned, for da mister de all kredibilitet, og da også kundene sine.

Skrevet
takk for svarene  men faren min gadd ikke og se ka dere har skrevet  bra svart alle sammen :thumbup:  :thumbup:

EG HATER FAREN MIN han er så stygg :mad:  :mad:  :mad:  :mad:  :mad: ... egg hadde sååå lyst på det GMOD 10

Sist jeg testa Gmod var det gratis :ermm:

Skrevet

60 kroner ja. Det er egentlig trist at folk fortsatt er så skeptisk til nettet, og enda verre at han ikke gidder å se på tråden en gang. Spør han hvorfor han ikke vil se den, hvis han kan få bevist (i den grad dette er bevis, men det sier seg stort sett selv at et forum med 120000 medlemmer er ganske seriøst) at det er trygt og hvis han får igjen pengene av deg (som sikkert ikke er noe problem hvis det er det det står på) er det desverre bare prinsipper.

Skrevet (endret)

Er nok heller at han er redd for at andre skal få tilgang på kortet/kontoen, og alle pengene der, istedet for å avse de 60 kr gmod koster.

Men Valve benytter jo seriøse aktører for transaksjonene med krypterte tilkoblinger, samt at Valve, slik jeg har sagt før, er et stort, kjent og seriøst firma.

Endret av skag1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...