Gå til innhold

Prisoverslag på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vil ha en slags hjemmeside, med bloggfunksjon. Men er dritt lei alle de standard designene. Hvor mye må man vente seg å betale for en side, ferdig kodet og klar til bruk med slike funksjoner (jeg betaler selvsagt server og domene:

- Hovedside med nyheter, en profil på meg, et bildegalleri og en gjestebok.

- Mulighet for en med litt peiling på HTML og CSS til selv å redigere bla. grafikk, skrifttype og farger på siden (tenker kun på det, ikke noe avansert som PHP, mysql osv)

- Jeg vil ikke legge meg for mye opp i designet, men det burde helst være en midtstilt side med hvitt og lys farger (ikke bare lyst, da. Det blir vel stygt)

PS: Dette er det jeg mener med midtstilt. Likte denne, men ikke bakgrunnen og mangel på ramme på selve innholdsdelen)

EDIT: Jeg sier selvsagt ikke nei til fiffige funksjoner som jeg ikke har nevnt her. Er en slags blogg, bare de er relatert til det så har jeg ikke noe i mot nye ideer :)

Endret av Zythius
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette et slags tappert forsøk på å få noen til å si "Jeg kan lage siden til deg gratis!"

Om du virkelig ønsker å betale, så er våre priser 450kr pr. time (15% av total-pris i forskudd/depositum) for grafiskdesign og koding av design. Ønsker du noe annet en et standard Open Source CMS, så tar vi kr. 8500 for vårt publiseringssystem (inkludert 1år lisens)

Skrevet

Nei, det er et forsøk på å få en (dynamisk?)hjemmeside, uten å lære meg alt av koding selv. Dessuten nekter jeg å tro at alle tar 450 kr i timen. Da bør de være kjappe. Er nok noen som tar en pakkepris?

Jeg vet nemlig av erfaring at det er en rekke flinke hobby-kodere her på forumet som har sagt seg villige i flere tråder oppigjennom årene til å designe, bare de får betalt. (Dette ment som svar på tråder hvor folk faktisk spør om gratis sider.)

Skrevet

"pakkepris" regnes ut etter estimert arb.tid på et prosjekt.

For deg regner jeg med at du kun trenger et design + en installasjon av Wordpress.

regner med ca. 4-5000kr (10-11 timer jobb)

Skrevet
MrNeeon: Er det ikkje heller vanskeleg for deg/dykk å ta den prisen, i og med at "Breeze Media er stengt"?

8778423[/snapback]

Nei det er ikke vanskelig, tror det eller ei, men det er relativt billig.

Grunnen for at vårt nettsted er stengt, er fordi vi driver å oppdaterer vår publiseringssystem.

Skrevet

Dårlig trekk å ta ned siden bare på grunn av en oppdatering av publiseringssystem. Men 4-5000 er ingen dårlig pris, men for noe så enkelt som en bloggside, så kanskje 3-4000 er en mer vettug pris.

Man må fortsatt se seg villig til å betale en del for å utnytte kreativiteten til mennesker her inne, for de som faktisk driver mye med det, ha ret meget høyt nivå. :)

Skrevet
Man må fortsatt se seg villig til å betale en del for å utnytte kreativiteten til mennesker her inne, for de som faktisk driver mye med det, ha ret meget høyt nivå. :)

8778487[/snapback]

Enig. Likevel føler eg at det er heller urettferdig at ein ufaglært person tar 450,- i timen.

Skrevet
Enig. Likevel føler eg at det er heller urettferdig at ein ufaglært person tar 450,- i timen.

8778850[/snapback]

Vi er en bedrift som både er faglært og har lang erfaring. Prisene jeg kom med, er de vi jobber etter, som et svar på "Prisoverslag på dette?"

Skrevet
Vi er en bedrift som både er faglært og har lang erfaring. Prisene jeg kom med, er de vi jobber etter, som et svar på "Prisoverslag på dette?"

8778868[/snapback]

Då er det ein heilt annan sak, for all del. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...