Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilder og idèer til bygging av russebil!


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har akkurat kjøpt oss en russebil. Får ikke lagt ut noen bilder av den akkurat nå, men kommer sikkert etterhvert ;)

 

Tenkte dette kunne være en tråd der man legger ut bilder av russebilen, kanskje noen smarte løsninger, samt kan komme med spørsmål om det er noe man lurer på angående russebiler osv..

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tips:

 

-Planlegg godt. Spesielt økonomi og budsjett!

-Start tidlig, både med ombygging, godkjenning og spons.

-Spør noen som kan det/har gjort det selv.

-Rådfør dere med BT før dere begynner store bygg.

-Gjør alt sikkert. Utrolig fort gjort at det hender ulykker i russetiden.

 

Ellers, det jeg synes duger som russebil er stor amerikansk van med stor motor motor og gromt stereoanlegg.

Ellers er det mye småtteri som må til får å få en bra russebil.

 

Åssen russebil har dere kjøpt? Planer?

Lenke til kommentar

Vi har kjøpt en VW Caravelle 1990'. Perfekt bil for våre intensjoner. Lydsterkt anlegg og så billig som mulig i drift. Og bilen har jo stor bagasjeplass, liten motor og går på dielsel. Så den passa perfekt til oss :D

 

Spons har vi allerede begynt med. Skal hente bilen i begynnelsen av sommerferien, og kommer til å begynne med en gang. Den ble brukt som russebil i år, og alt er godskjent på den :)

 

Gleder oss til å gegynne :w00t:

 

Hva er normalt å legge i musikkanlegg a? Vi har tenkt 2stk 12" subwoofere - 4stk 6*9" - og 2stk forsterkere. Kjøper to pakkeløsninger.. Skal nok bli nok lyd :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke hvordan det er med dieselmotoren, men jeg hadde en Caravelle for noen år siden, og bensinmotoren der gikk til helvete nesten helt uten videre. Fikk senere vite at Caravelle hadde en generell feil med motorene sine.

 

Så pass på at dere kjører med nok vann og olje på bilen! Da skal alt gå bra både frem til russetiden, og til dere selger den igjen!

Endret av ronny-andre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...