Gå til innhold

Problemer i mange spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller endel BF og Half-Life og sånn, alt fungerer greit, men noe jeg bemerka meg var at når jeg snur meg rundt, litt fort, så virker det som det hakker litt, ikke sånn mye lissom, men bare litt. er det noe jeg kan stille på for å slippe dette?? noe jeg bør slå av eller på? Grafikk kortet og sånn er nytt, et 8800 kort, har 2048ram, Vista... har opplevd det før også..

Hvordan kan jeg få bort dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikker på at det hakker og at det bare ikke er etterslep på skjermen din? Dette skjer hvis du har LCD skjerm. Jeg har forrige generasjons skjermkort og har aldri opplevd at det skjer med meg, men men.

Endret av Saykin
Skrevet (endret)

Etterslep har jeg opplevd, det er hvis du har litt høy ms på skjermen din. Når du snur deg for fort så greier ikke skjermen å henge med. Uansett, du har et 8800 kort, GTS eller GTX? Har den 320mb ram eller mer? Jeg har 512, hvor mye RAM skjermkortet ditt har, har også en del å si.

Endret av Saykin
Skrevet

Jeg har selv opplevd dette på enkelte spill når AGP aksellerasjonen er satt til 1x. Sjekk skjermkortinstillingene og se om denne er endret. Om instillingen ikke lagrer seg så kan det være et driverproblem. Jeg har løst dette stort sett ved å installere brikkesettdriverene til hovedkortet.

Skrevet

Du kan jo prøve å bruke fraps eller noe, og sjekke om FPS-en faller når du snur deg. Hvis den ikke gjør det, så er det sikkert bare etterslep på skjermen

Skrevet
åssen sjekker jeg FPSèn da?

8770838[/snapback]

Du kan bruke Fraps. Bare start programmet og gå inn på spillet, så ser du det i et av hjørnene av skjermen.

Fraps

Skrevet

sjekket i bios nå, fant under menyen

PnP/PCI config

under der:

Init Display First,

der kunne jeg velge mellom

PCIEx eller PCI Slot..

Den sto på PCI slot, skal jeg stille den over til PCI ex? det er jo pci ex skjermkort jeg har

Skrevet

MS står jo for millisekunder, alle skjermer oppdaterer bilde så og så fort, skjermen min f.eks har 12ms, så den oppdaterer bilde hvert 12ms. Da kan det se ut som det lagger hvis jeg gjør noe for fort. ;) Men ja, det er enten etterslep på skjermen eller det faktumet at du har 320mb RAM på skjermkortet.

Skrevet
okay, noen som kan svare på det jeg spurte om som jeg fant i bios dA=?

8770975[/snapback]

Det har ikke noe betydning hvilken port som er satt først. Men har du sett på tipset mitt angående AGP aksellerasjon?

Skrevet

Nei, glem det. Du har et PCI Express-kort. Det bruker ikke slik :)

Men du kan prøve å installere driverene til brikkesettet på hovedkortet ditt.

Skrevet

Uten og lest problemet grundig så vil jeg tro at det er HZ innstillingene på skjermen/spillet. Prøv og sett den opp så mye det går, hvis du bruker LCD skjerm så er jeg ikke sikker på hvor langt opp du kan stille den, men er vel normalt og kunne stille dem opp til 70Hz.

Begynn på toppen og se hvordan det går, så prøver du ned over hvis det ikke virker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...