Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Intervall på skifte av reg.reim


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er utskiftningsintervallet for registerreima er på 1992 Audi 80 2,0? Er litt usikker på når min burde skiftes.. Å når den sist var skifta forsåvidt :hmm: Er dette dyrt å ta på verksted på disse motorene eller er det såpass enkelt at man kan være selvhjulpen? Har vært ganske selvhjulpen hittil med bilen, så bør kanskje prøve å fortsette i de baner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du usikker bør du kanskje skifte for å unngå motorhavari..

 

tror intervallet ligger på ca 100.000 og opp til 150.000 maks? :hmm: Verksted sa at hvis de var mer enn 5-8 år burde de iallefall gjøre det, men de ville vel bare ha penga mine :D

Lenke til kommentar
Er du usikker bør du kanskje skifte for å unngå motorhavari..

 

tror intervallet ligger på ca 100.000 og opp til 150.000 maks? :hmm: Verksted sa at hvis de var mer enn 5-8 år burde de iallefall gjøre det, men de ville vel bare ha penga mine :D

8761597[/snapback]

Jaha... Bilen nærmer seg 230,000 såe... Kanskje på tide å få sjekket det ut litt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den skal skiftest hver 120.000. På alle 2,0 som står i audi 80 i 92.

Men motoren med 140 hk (ACE) uten automatisk strammer skal kontrollerest hver 30.000, gjelder kun ACE motoren.

Lenke til kommentar
Verksted sa at hvis de var mer enn 5-8 år burde de iallefall gjøre det, men de ville vel bare ha penga mine :D

8761597[/snapback]

 

Mange fabrikanter har ett tidsintervall i tillegg til km så verkstedet har nok sitt på det tørre vil jeg tro.

8762953[/snapback]

 

grunnen til at det også er årsinterval på reg.reim skift er jo på grunn av gummi'n reima er laga av eldres etterhvert, er nok ikke får og ta penga dine :p

Lenke til kommentar
Vil absolutt anbefale å ta ihvertfall en sjekk av reima på et verksted. Eller gjør som meg, drit i det og opplev totalt motorhavari i 120km/t med en gammel Volvo.. Ikke noe du vil være med på.

8764877[/snapback]

Opplevde det på tur fra Lillehammer til Tønsberg når jeg og pappa kjørte hans Audi A4 1.8 som han hadde på den tiden. Det ble dyrt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Vil absolutt anbefale å ta ihvertfall en sjekk av reima på et verksted. Eller gjør som meg, drit i det og opplev totalt motorhavari i 120km/t med en gammel Volvo.. Ikke noe du vil være med på.

8764877[/snapback]

Går ikke an å ta en sjekk av reima.

 

Er vel derfor det kommer som julekvelden på kjerringa når den ryker. ;) Reg.reima ser likedan ut uansett. Så man må bare passe på å skifte på de intervallene den SKAL skiftes, enten kilometerstand eller år kommer først.

 

På min A4 03-mod skal den vel skiftes første gang på 120 000 km synes jeg å huske.

 

Skulle kjøpt ny Audi i dag, da kan du velge reg.reim som varer evig (hele bilens levetid). Dessverre ikke mulig å ettermontere i brukte Audi'er. (Genial greie, registerkjedets holdbarhet og reimas komfort.)

Lenke til kommentar

Hvilken registerreim du refererer til voluz? Er det kjede du tenker på?

 

Din A4 03modell skal ifølge service boka byttes på 120 000km, men avhengig av kjørelengde velger mange og ta denne sammen med 90 000 servicen.

 

Er usikker på hva som skjer med garantien hvis man venter til 120k og reima ryker før dette.

 

Mange reimer settes det dato på for når den ble montert, evt er det mulig å se på gummien om den er morken og full av sprekker eller om den ser helt "fersk" ut. Det betyr ikke at den er klar for utskift men kan vertfall se om den skulle være full av sprekker.

 

Har man ikke service hefte eller er usikker på reg reimens alder skift denne asap slik at man får kontrollen. Hvis ikke blir det fort dyrt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...