Gå til innhold

Nye Z-5500 fungere ikke


Anbefalte innlegg

for to dager siden måtte jeg bytte sikring igjen, men ellers har det ikke vært noe galt ennå..

 

frozzo, da du kjøpte ditt, når var det og hva er det fulle navnet på ditt anlegg?

 

mitt heter 5500d

er det noen som har en tidligere versjon som 5500a?

 

vurderer å bytte til et tidligere anlegg som fungerer feilfritt hvis det har noe å gjøre med at jeg har 5500d, orker ikke at den når som helst går istykker og så kan jeg ikke reklamere for det er for sent..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan gikk det EspN?

 

Da jeg skulle levere mine inn for teknisk var det en i skranken som så rart på meg og svarte "Jeg få'kke gjort no med dem nå, så du får ett nytt sett med deg".

 

Tredje settet mitt - og endelig et som faktisk virker :)

9052691[/snapback]

 

 

 

jeg fikk jo nytt men det funket i 2 dager så samme feil.. mn har funnet ut at d faktisk er kontrollenheten som bli for varm. har satt en vifte bak og venter på svar fra netshop, og det tar sikkert litt tid.. mn håper på et nytt sett som fungerer:)

 

 

 

 

EspN

Lenke til kommentar

Bare for å ta det en gang for alle. I Z-5500 sitter det en 2A Time Delay-sikring. Det betyr at sikringa går hvis du f.eks. slår hovedbrytern på subben av og på ganske fort.

Derfor har mange opplevd at sikringa har gått når de har flytta subben. De slår av subben, flytter den og slår på hovedbrytern igjen.

 

De nyere utgavene av Z-5500 uten phono-kontakter skal fungere helt fint.

 

Creative SB Surround er et glimrende lydkort for laptops, og det er en fryd å høre på :)

Jeg kjører mitt Z-5500 med optisk kabel, og lyskvaliteten er helt himmelsk. Fikk anlegget i hus for to dager siden, så det er fortsatt under innspilling :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fikk mitt anlegg for noen dager siden, har ikke hatt noen problemer med mitt til nå.

Knall bra anlegg!!

 

men litt off topic, hvor lenge bør det spilles inn?

9153521[/snapback]

 

 

et par timer så bare fyrer du opp. det gjorde jeg og har fungert fint.

mitt fungerer fremdeles og jeg spiller kanske hardt.

Endret av froZZo
Lenke til kommentar
Fikk mitt anlegg for noen dager siden, har ikke hatt noen problemer med mitt til nå.

Knall bra anlegg!!

 

men litt off topic, hvor lenge bør det spilles inn?

9153521[/snapback]

 

Jeg spillte mitt anlegg inn i ca. 50 timer før jeg skrudde volumet til 2/3 av max. Spillte det inn ca. 100-110 timer før jeg nærmet meg max volum. Har ennå ikke hatt behov for å skru helt på fullt, synes det er høyt nok når jeg kjører med optisk kabel :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

da er dette 3. gang jeg har fått en ny lyd kontroll og den klikket på samme j****** måte...

nå er jeg lei og vurderer å kreve penger tilbake hvis de ikke kommer med noen gode forslag..

er det noen sett i samme prisklasse med like bra/bedre lyd? og som aller helst ikke klikker hele forbanna tiden..

 

EspN

Lenke til kommentar

hehe;) mitt fungerer det også hvis jeg setter en vifte bak men det skal jo f**n meg ikke værre noe vits i.. :no:

så lurer litt på hva jeg skal gjøre.

håper på et bra svar fra netshop:) men skal jeg sende mail til support avd. eller til retur avdelingen?

 

EspN

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag gikk sikringen på mitt Z5500 :( Går ut i fra at det er sikringen siden anlegget ikke viser tegn til liv når jeg skrudde på knappen på Sub'n.

 

Synd d gikk på en søndag da, men var nedom Statoli og spurte etter 2A sikring, hadde me mi fra anlegget for å vise, men det står forsjellig på det 2 sikringen

 

Orginal: T2H 250V

 

Nye: F10AL 250V

 

Tror dere jeg kan bruke den nye sikringen jeg har fått?

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva dere driver med.

 

Kjøpte mitt andre Z5500 her sist uke, ikke et problem enda. Spiller både like bra og like feilfritt som det forrige(ca 2 år gammelt). Dette pluss squeezebox :love:

 

Angående den nye sikringen så er det viktig at den har så like egenskaper som den orginale som mulig. Selv om den passer i holderen hjelper det ikke da den kan fungere helt annerledes en hva som er beregnet til annlegget. Den nye ser ut til å være på 10A, noe som vil ødelegge annlegget og eller forårsake brann, evnt kortsluttning av det elektriske annlegget i huset. Det som gjør at sikringen går er at annlegget trekker mer strøm en hva det er laget for, sikringen ryker da og sørger for å beskytte annlegget og annet elektrisk. Dersom du setter i en 5 ganger så stor sikring(5 x 2A = 10A) vil ikke sikringen ryke før annlegget trekker mer en 10A, og da kan det være for sent, både for annlegget og annet. I tillegg har man raske og trege sikringer. Dette forteller hvor kjapt sikringen ryker ved en overbelastning.

Lenke til kommentar

Eg hører det er mange som har problem med sikringen på dette annlegget. Derfor var eg litt skeptisk på å kjøpe nr to i tilfelle de har endret på enkelte komponenter som gjør det dårligere enn det første eg kjøpte.

 

Men siden eg ikke har dette problemet tror eg ikke det er årsaken.

 

Hva med spenningen i huset? Både det første og det siste eg kjøpte står i en jordet overspenningsvern. Kanskje dette beskytter annlegget mot det som dere andre opplever som problem?

 

Noen som kunne tenkt seg å prøve et overspenningsvern?

Lenke til kommentar

Heisann alle med Z-5500

 

Sitter å "hører" på mitt nye (2 dager gammle) Logitech Z-5500, sitter å ser film med noen venner og pluttselig begynner lyden og hakke, lyset funker ikke i kontrollenheten, "pixel" feil.

 

Veldig irriterende, er det bare å reklamere, eller noe jeg kan gjøre? fikk det jo nettopp, vil egentlig ikke begynne å sende og betale reklamasjon.

 

 

Hilsen Andrè

:no:

Lenke til kommentar
Heisann alle med Z-5500

 

Sitter å "hører" på mitt nye (2 dager gammle) Logitech Z-5500, sitter å ser film med noen venner og pluttselig begynner lyden og hakke, lyset funker ikke i kontrollenheten, "pixel" feil.

 

Veldig irriterende, er det bare å reklamere, eller noe jeg kan gjøre? fikk det jo nettopp, vil egentlig ikke begynne å sende og betale reklamasjon.

 

 

Hilsen Andrè

:no:

9411579[/snapback]

 

 

Er nok bare å sende inn.. (Spør butikken om du kan sende inn lydkontrolen da det er disse som har bugs. de blir for varme.) Håper du slipper å få samme feilen på det neste settet. slik som meg... er min tredje lydkontrol som ikke fungerer.

Endret av EspN_1985
Lenke til kommentar

Eg synes dette er veldig rart. Hvor varmt har dere det?

 

Eg fikk som sagt mitt andre sett i sist uke, og har sett flere filmer og hørt mye musikk på det konstant igjennom squeezebox, og har enda ikke et eneste problem med settet(hverken sikring, display eller hakkete lyd).

 

Eg sjekket nettopp både kontrolleren min og kjølelementet bak subben, begge deler er varme, men ikke for varme. Tipper kontrolleren låg på en 35-40 grader, subben på kanskje rundt 30. Og nå har eg nettopp sett en to timers lang film.

 

Go figure..

Lenke til kommentar

Kontrollenheten er ganske varm (litt for varm), når jeg bruker fjernkontrollen "lagger" hele greia, treghet i hele systemet, og nå som jeg skrur på varmen i rommet begynner lyden med en gang å hakke.

 

Har sjekket med lydkortet (X-Fi Fatalithy Pro series) med et annet anlegg og da funker det greit.

 

 

Kan jo sette en vifte bakom for å holde det kaldt, men sånn skal det verken være og nå som det er kaldt ute må jeg kunne høre på musikk og slippe å fryse ihjel for å holde kontrollenheten kaldt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...