Gå til innhold

Hva er best? Day of Defeat, eller Red Orchestra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde faktisk akkurat RO, takket være at jeg fikk guestpass av en eller anna :w00t:

 

 

MEN! Jeg skjønte FAEN ikke en dritt! Ingen ordenltig opplæringsmod engang jo!

 

Jeg prøvde først SP, men skjønte ikke en dritt.

 

Prøvde så MP, der jeg kom på en server der 4-5 gamle gubber sått å babla om Tigers på SKIKKELIG tysk engelsk dialekt! :ermm:

 

Kan jeg få prøvd Day of defeat: Source gratis på en eller anna måte? :innocent:

Lenke til kommentar

DoD er litt mere 'slick' kanskje, bedre lyder, noe bedre utførelse, og kartdesign.

 

Men det faktum at i DoD er alle skarpskyttere med lynreflekser og rambomot, gjør at det blir liksom ikke noe 'krig' det blir bare 1 shot kamper.

 

Sjeldent opplever jeg at kulene suser i DoD, slik de gjør i RO, og muligheten til å oppleve under ild delen, eller se munningsflash, som faktisk BOMMER på en, fordi det er sabla vansklig og treffe.

 

Det gjør at du kan faktisk også løpe fra dekke til dekke uten og bli snipet automatisk.

 

fett som snus

 

Janster

Lenke til kommentar
Hva er bedre med day of defeat?

8774672[/snapback]

 

gameplayet,grafikken og spillet er profesionelt laget til mener jeg..

red orchestra oser av lavbudsjett,dårlig grafikk...likte det ikke i det hele tatt..dessverre..

8775464[/snapback]

Så du er grafikk hore som ikke tåler litt dårlig grafikk?

 

RO slår DoD:S langeflat ang. krigsfølelsen. DoD:S er kun CS med andre våpen, lyder, skins og baner.

 

Det tar litt tid å sette seg inn i spillet, men når du har gjort det, funker det bra. Har kun prøvd det mot botter, men vil prøve det på nettet mot andre spillere. NOen som vil ofre en trial account :innocent:?

Lenke til kommentar

Vil si RO er det feteste spillet.

 

Man står klar for å ta et vanvittig løp, du vet at lenger borte på en bakketopp ligger det klar fientlig mg og kanskje noen vanlige riflemenn. Du spurter fremover og hører mg'n begynner og skyte etter deg. Man hører kulene passere deg med 5cm og de treffer bakken rundt deg. De treffer deg i hånden og du mister rifla, viss man stopper så dør man så du fortsetter. Bildet blir småblurrete og du stuper ned i et mortarhull mens kulene flyr rett over hodet ditt.

Det sprenger en granat rett fremfor hullet og alt blir totalt blurrete og du ser ikke en dritt.

Litt etterpå hører man massive eksplosjoner og man drar seg opp til kanten for å se. Bakketoppen blir crushed av artillery og det er på tide og komme seg opp og finne ei rifle.

 

Noen folk her snakker om at Dod har bedre balansert våpen. RO har jo en veldig stor fokus på realisme og da kan man ikke balansere våpen slik at de er like gode.

Så "Stalingrad" her en dag og da plukket tyskerne opp de russiske smg'ne pågrunn av at de var bedre og ikke jammet :p

 

Folk må huske at RO er ikke et standard fps man blir god i med en gang. Det har en langt lenger læringskurve en andre ww2 shooters.

Lenke til kommentar
Hva er bedre med day of defeat?

8774672[/snapback]

 

gameplayet,grafikken og spillet er profesionelt laget til mener jeg..

red orchestra oser av lavbudsjett,dårlig grafikk...likte det ikke i det hele tatt..dessverre..

8775464[/snapback]

Så du er grafikk hore som ikke tåler litt dårlig grafikk?

 

RO slår DoD:S langeflat ang. krigsfølelsen. DoD:S er kun CS med andre våpen, lyder, skins og baner.

 

Det tar litt tid å sette seg inn i spillet, men når du har gjort det, funker det bra. Har kun prøvd det mot botter, men vil prøve det på nettet mot andre spillere. NOen som vil ofre en trial account :innocent:?

8777381[/snapback]

 

Så klart jeg er en grafikk hore..dette er 2007..ting skal se bra ut..hvis ikke så kan man jo fortsette med å spille spill fra 1990..

For meg personlig så har grafikken 60-90% av selve opplevelsen..

Selvsagt hadde jeg hatt en møkka maskin som ikke taklet gode spill med høy oppløsninger osv men det jeg ikke..

Lenke til kommentar
Hva er bedre med day of defeat?

8774672[/snapback]

 

gameplayet,grafikken og spillet er profesionelt laget til mener jeg..

red orchestra oser av lavbudsjett,dårlig grafikk...likte det ikke i det hele tatt..dessverre..

8775464[/snapback]

Så du er grafikk hore som ikke tåler litt dårlig grafikk?

 

RO slår DoD:S langeflat ang. krigsfølelsen. DoD:S er kun CS med andre våpen, lyder, skins og baner.

 

Det tar litt tid å sette seg inn i spillet, men når du har gjort det, funker det bra. Har kun prøvd det mot botter, men vil prøve det på nettet mot andre spillere. NOen som vil ofre en trial account :innocent:?

8777381[/snapback]

 

Så klart jeg er en grafikk hore..dette er 2007..ting skal se bra ut..hvis ikke så kan man jo fortsette med å spille spill fra 1990..

For meg personlig så har grafikken 60-90% av selve opplevelsen..

Selvsagt hadde jeg hatt en møkka maskin som ikke taklet gode spill med høy oppløsninger osv men det jeg ikke..

8777993[/snapback]

 

Det er jo nettop grafikken (blant annet) i RO som gir deg krigsfølelsen! DoD er CSS med WW2-våpen, og altfor høy rekyl.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

 

Hva er bedre med day of defeat?

8774672[/snapback]

 

gameplayet,grafikken og spillet er profesionelt laget til mener jeg..

red orchestra oser av lavbudsjett,dårlig grafikk...likte det ikke i det hele tatt..dessverre..

8775464[/snapback]

Så du er grafikk hore som ikke tåler litt dårlig grafikk?

 

RO slår DoD:S langeflat ang. krigsfølelsen. DoD:S er kun CS med andre våpen, lyder, skins og baner.

 

Det tar litt tid å sette seg inn i spillet, men når du har gjort det, funker det bra. Har kun prøvd det mot botter, men vil prøve det på nettet mot andre spillere. NOen som vil ofre en trial account :innocent:?

8777381[/snapback]

 

Så klart jeg er en grafikk hore..dette er 2007..ting skal se bra ut..hvis ikke så kan man jo fortsette med å spille spill fra 1990..

For meg personlig så har grafikken 60-90% av selve opplevelsen..

Selvsagt hadde jeg hatt en møkka maskin som ikke taklet gode spill med høy oppløsninger osv men det jeg ikke..

8777993[/snapback]

 

Det er jo nettop grafikken (blant annet) i RO som gir deg krigsfølelsen! DoD er CSS med WW2-våpen, og altfor høy rekyl.

8778245[/snapback]

 

 

En andre verdens modifikasjon til Operation Flashpoint fra 2001 har ganske dårlig grafikk, men lydene, områdene og brølet fra vennene rundt gir en veldig go krigsfølelse. Men det er smak og behag og selvfølgelig grafikk horer :D

Lenke til kommentar
DoD er litt mere 'slick' kanskje, bedre lyder, noe bedre utførelse, og kartdesign.

 

Men det faktum at i DoD er alle skarpskyttere med lynreflekser og rambomot, gjør at det blir liksom ikke noe 'krig' det blir bare 1 shot kamper.

 

Sjeldent opplever jeg at kulene suser i DoD, slik de gjør i RO, og muligheten til å oppleve under ild delen, eller se munningsflash, som faktisk BOMMER på en, fordi det er sabla vansklig og treffe.

 

Det gjør at du kan faktisk også løpe fra dekke til dekke uten og bli snipet automatisk.

 

fett som snus

 

Janster

8777327[/snapback]

 

tullball, lydene i dod suger, forhold til RO, ro har kanskje de beste skyte lydene i noe spill

Lenke til kommentar

Helt enig gunfreak. Det som gjør lyden så bra i Ro, i tilleg til at lydene helt klart er bedre i utgangspunktet, er lydsystemet de bruker. Lyden i Ro skal gi et realistisk lydbilde. Du hører artilleri som slår ned langt vekke akkurat som i virkeligheten. Du hører mgen knatre i det fjerne. Så lydmessig er RO totalt overlegen DOD. Og våpenmodellene er bedre og mer realistiske. Det eneste DoD er bedre på er grafikken. Men Synes alikevell RO har plenti god nok grafikk.

Lenke til kommentar

Uansett hva andre sier om DoD:S så blir det gå, ta på seg den ene skoa, den andre skoa, gå ut, låse døra, låse opp boden, glemme at bodnøkkelen skal være inne, låse opp husdøra, gå inn, legge fra meg nøkkele, låse døra, ta bort låsen fra hengeselt, åpne boddøra, ta ut sykkelen, lukke boddøra, låse den, sykkle til byen, låse sykkelen ved sykkelparkeringa, gå inn i steen og strøm, gå til spaceworld, eb-games og andre steder for å se hvor det er billigst, se spillet, løpe til kasse, kjøpe spillet, løpe til sykkelen, låse opp låsen, sykkle hjem, låse inn sykkelen, låse opp husdøra, løpe opp trappene, starte pcen, høytallerne og skjermen, innstallere spillet, spørre gunfreak19 om han vil hjelpe meg litt online eller om andre vil det :p

 

En lengre utgave enn "Jeg skal løpe og kjøpe" :p

Lenke til kommentar
Uansett hva andre sier om DoD:S så blir det gå, ta på seg den ene skoa, den andre skoa, gå ut, låse døra, låse opp boden, glemme at bodnøkkelen skal være inne, låse opp husdøra, gå inn, legge fra meg nøkkele, låse døra, ta bort låsen fra hengeselt, åpne boddøra, ta ut sykkelen, lukke boddøra, låse den, sykkle til byen, låse sykkelen ved sykkelparkeringa, gå inn i steen og strøm, gå til spaceworld, eb-games og andre steder for å se hvor det er billigst, se spillet, løpe til kasse, kjøpe spillet, løpe til sykkelen, låse opp låsen, sykkle hjem, låse inn sykkelen, låse opp husdøra, løpe opp trappene, starte pcen, høytallerne og skjermen, innstallere spillet, spørre gunfreak19 om han vil hjelpe meg litt online eller om andre vil det :p

8778460[/snapback]

 

ja, enten det, eller kjøpe elektronisk, som også er billigere, via steam..

Lenke til kommentar

jeg, har funnet ut at jeg er naturlig bedre i realistike spill,

 

jeg er brukbar i good dod:s men blir ikke noe bedre en brukbar, I RO tok det meg 30 min før jeg var helt inni spillet, nå har jeg ikke spillt på lenge, men var sjeldent levere enn treide plass, untaket er jo naturlig nok når 10 stykker fra en god klan dukker opp og knuser all motstand, da har ingen som ikke trener hver dag en sjangse

Lenke til kommentar

Ligger generelt på top 10 i RO. Men nå spiller jeg mer Css en Ro. Ingen av kammeratene mine som gidder å spille RO med meg (gjeng med tapere hele gjengen)

 

DoD og CoD2 fikk jeg aldri til. Var for mye som iriterte meg i de spillene. Mye lettere å leve seg inn i Ro og dermed mye lettere å prestere.

 

@gunfreak hvilke servere spiller du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...