Laserbeam Skrevet 19. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2007 m2MYFq_iNLA det her er vel da realistisk vann Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 19. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2007 Så bra ut det der! Lenke til kommentar
mESA Skrevet 19. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Mener å huske at jeg var imponert over vannet til Vietcong-spillet da det kom ut. Men notildags er det ikke så imponerende lengre vel? ^^ Endret 19. juli 2007 av mESA Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2007 Spilte litt Rollercoaster Tycoon 3: Soaked nå, ser ut som at det vannet er litt dynamisk da Er det det, eller er det bare jeg som ser litt feil? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2007 Meget imponerende, men er det realtime eller prerendret? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Så langt er jeg mest imponert over vannet i Bioshock når flyet krasjer inn i den tunnelen. 8784922[/snapback] Bioshock bruker vel bare vanlige shadere som alle andre spill, bare av bedre kvalitet. Selv om scenen i seg selv er imponerende, så er det fremdeles bare scriptet. Ikke veldig imponerende når det gjelder vannteknologi. Hydrophobia er langt mer imponerende pga. vannet oppfører seg som vann. Selvsagt gjenstår det å se hvordan dette fungerer, og hvor bra vannet blir sammenlignet med dagens shader-vann. 8785246[/snapback] Lair har vel dynamisk vann.. 8787686[/snapback] Ikke etter det jeg kan se. Bare vanlig pixel shader. Hva gjør vannet i Lair dynamisk? 8788418[/snapback] Feil. Bioshock har rimelig dynamisk vann som skal kunne tilpasse seg mange situasjoner. Ikke like avansert som CGIfilmene som ble linket tidligere, men en god kombinasjon av enkel vannfysikk(altså svært avansert i spillforstand) og lur bruk av shadere, tekstureffekter, og partikler. De har hyret inn en egen programmerer til å ta seg av vannfysikken, og en egen art-designer til å ta vanneffektene. Altså langt mer enn de fleste vanlige spill. Selvfølgelig brukes nok scripting også, men det er ikke til å komme unna på dette tidspunktet. Lair har simulerte 3Dbølger, altså beveger sjøen seg i 3D basert på landmassene og objektene i sjøen, og shaderne legges oppå det igjen. Hvis noe kræsjer i sjøen så vil dette lage dynamiske 3Dringer i vannet. Mest sannsynlig ikke like avansert som Bioshock, som tross alt handler om vann, men likevel ett godt hakk over de fleste spill. Begge disse er eksempler på langt mer dynamisk vann enn man er vant med. Utover i denne generasjonen kommer man nok til å se mye mer av dette, inkludert mer dynamiske og simulerte elver og dammer slikt, selvom det selvfølgelig kommer til å være relativt primitivt i forhold til "ekte" vannsimulering. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Kom til å tenke over at jeg satt og spilte GTA Vice City Stories en dag her og falt ut i sjøen. Da la jeg merke til at RockStar hadde animert sjøen som et 3d-objekt. "Lurt", tenkte jeg! Dette er jo egentlig en ganske smart måte å gjøre det på. Legg på masse shaders oppå der igjen så vil det nok se ganske bra ut. Men "ekte" vannsimulering er nødt til å koste ekstremt mye maskinvare med tanke på regnekraft, ettersom ingen har en klar definisjon på hvordan det oppfører seg. Men det blir nok skal dere se! Utviklingen av slike ting har gått ekstremt fort siden vi kom over år 2000 og enda fortere skal det nok gå! Så jeg ser ikke bort fra at dette vil være en realitet innen 2015, kanskje før også. Med tanke på at det som kommer ut av spill og teknologi akkurat nå ble utviklet for en del år siden. Så innen 2015, har det nok kommet en god del heavy shit! Lenke til kommentar
Avean Skrevet 22. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2007 De har fått det til fra Alias|Wavefront med sitt program Maya. Der har de inkludert ett eget vannsystem som gir deg riktignok 100% ekte fysikk med vann. Mange nyere filmer som har tatt ibruk dette i filmer, men blir vel en stund til vi ser det i spill. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Kan det stemme at det er dynamisk vann i Kameo for xbox360? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Kan det stemme at det er dynamisk vann i Kameo for xbox360? 9139073[/snapback] Tror det er bare animert. Det har liksom ikke fysiske verdier, altså du kan ikke flytte på vannet, på en måte. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Hehe, skjønner at jeg var på bærtur. Jeg hadde sett den tidligere posten om at lait hadde den effekten at hvis du kastet f.eks en fiende i vannet så ville det oppstå ringer rundt fienden.. En simpel versjon av the real thing. Det var da jeg kom på kameo. Når hun svømmer eller hopper i vannet blir det ringer rundt henne. Er jeg fortsatt på bærtur? Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Vannet i Vietcong ser helt jævlig ut, men jeg tror det har de beste vann-lydene jeg har hørt! Særlig når du går i det! Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Er jeg fortsatt på bærtur? 9139713[/snapback] Tror det. Det er bare en animasjon, liksom. Til og med gamle spill hadde dette. Det er sikkert ikke en ren animasjon i tradisjonell form, men kontrollert bevegelse av vertexene ihvertfall da, altså "pre-defined". Lenke til kommentar
mESA Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Det er en viss "woaw-effekt" hver gang jeg tester Morrowind, at et så gammelt spill hadde så flotte vanneffekter... Men er det HL2 som har best visuelt/dynamisk vann eller? Lenke til kommentar
DictaPhone Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Vannoverflatet i svømmebassenget i Flatout ultimate carnage er det mest realistiske eg har sett. Du finner det i stunt mode, og når du lander og mannen synker til bunne kan du sitte å se på ham mens han synker. Ser så og si ekte ut Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Zora's River i Zelda Twilight Princess er ikke så verst. Zora's River Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 vel, nå er det maaange spill som har imponerende utseende på væske, men det er nesten så godt som ingen spill på markedet i dag som har det man kan kalle dynamisk væske. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Zora's River i Zelda Twilight Princess er ikke så verst.Zora's River 9140304[/snapback] Syntes det så litt for "luftig" ut jeg da men. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Zora's River i Zelda Twilight Princess er ikke så verst.Zora's River 9140304[/snapback] Syntes det så litt for "luftig" ut jeg da men. 9140798[/snapback] det så jo ikke bra ut i det heletatt.. joda, de har rett "farge" på vannet... men that's it.. kunne likegjerne vært tyntflytende glidekrem båten lå i.... Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 25. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2007 Hehe, det er sikkert H2O2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå