Gå til innhold

Hvilken Java editor bør jeg bruke???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller brukt NetBeans, Open Source utgaven av Sun ONE. Den kommer uten de komersielle delene av SunONE (Som IPlanet osv...) og er kanskje en tanke 'lettere', men begge to spiser litt for mye minne.

 

Har ikke noe erfaring fra noen andre IDE'er enn NetBeans (og Forte), så jeg kan ikke utale meg noe annet enn at de er grei å bruke hvis maskinvaren din er litt up2date.

Lenke til kommentar

Syns NetBeans/Forte er veldig tung. Liker helst enkle, raske editorer. Du hadde jo allerede vært borti JCreator (som jeg selv bruker for øyeblikket). Ellers har du jo tidlige versjoner av JBuilder (v3 f.eks). Nyere versjoner er også rimelig tunge, men sikkert ganske gode (det lille jeg har prøvd dem). De har vel fortsatt gratis-versjoner av dem for ikke-kommersiell bruk så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Lurer på om dere kan gi meg en anbefaling om hvilke java editor jeg bør bruke.

Har vårt borti JCreator og bruker nå SunOne.

 

Vi bruker JBuilder Personal Edition v7 ved HiO. Editoren i seg selv er helt grei, noen bøggs ved oppretting av prosjekter i blant, men ellers bra og tydelig fargekoding. Den spiser en del minne, lurt å ha minst 256MB med ram. Ser nå at versjon 8 har kommet ut. Personal edition er helt gratis for skole/privat bruk og kan lastes ned fra Borland. Blir vel ca. 47MB å laste ned.

Lenke til kommentar
Takk for respons! :D  

Synnes at IntelliJ virket veldig lovende.

er det noen som vet om det går ann å få kjøpt den med studentlisens?

 

Vet ikke, du får nesten høre. Jeg lurer på om jeg har sett den som warez, men den er ikke lett å finne, ville jeg tro. :/

 

Men den faller for klokketrikset.... *nudge, nudge*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ikke prøvd så mange, men av de to jeg har prøvd,

TextPad og JCreator så liker jeg JCreator best.

 

1. Syns fargekoden på JCreator er bedre, vet at man kan lage sin egen i begge programmene, men som "standard" er JCreator sin bedre.

2. Kompileringens feil kommer rett nedenfor kodingen istedet for i et nytt "Dos" vindu... bedre oversikt i JCreator.

 

Den er rett og slett mer egnet å skrive JAVA i... skal prøve JBuilder8 snart...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...