Gå til innhold

Tråden for Norges fotball-landslag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KREMT....SÅ du i det hele tatt kampen? Denne typen idioti "Carew suger" som er litt utbredt blant enkelte supportere. Han var jo ett angrep i seg selv og irriterte vettet av det greske forsvaret. Skapte mye og scorte ett mål.

 

Forøvrig er det Oscar-nominasjon på samtlige greske spillere.

9482316[/snapback]

JA, jeg så kampen.

 

og denne typen idioti"Carew er verdensklasse" som er "litt" utbredt blant de fleste supportere. Det irriterer meg. Alt jeg ser i carew er en høy og sterk spiss som mister ballen ofte og bommer på nesten alle sjansene sine.

Lenke til kommentar

Irriterende med det frisparket fra 16 meter helt på slutten. Han grekeren som kom fra sida var jo helt innpå ballen idet frisparket ble tatt. :hrm: Resten av kampen var spennende, men det var skuffende at vi ikke klarte å få med oss alle tre poengene. Vi spilte klart best og hadde styringen hele kampen. Bare så synd at Hangeland ikke klarte å holde markeringene. Hagen og Storbæk gjorde heller ingen kjemejobber i dag.

Lenke til kommentar

Norge produserte en MASSIV første omgang.

Andre omgang angrep vi bare mot et etablert forsvar.

 

Riise var min MOM, med Carew på en god andre.

Synst Carew roter vekk ballen litt når han skal drible og vende. Men slikt blir oversett da han leker med forsvaret resten av kampen.

 

Dellas burde, etter min meinig, hatt rødt da Carew flikket ballen forbi han og var på vei mot åpent mål. Ble bare gult.

Lenke til kommentar
Norge produserte en MASSIV første omgang.

Andre omgang angrep vi bare mot et etablert forsvar.

 

Riise var min MOM, med Carew på en god andre.

Synst Carew roter vekk ballen litt når han skal drible og vende. Men slikt blir oversett da han leker med forsvaret resten av kampen.

 

Dellas burde, etter min meinig, hatt rødt da Carew flikket ballen forbi han og var på vei mot åpent mål. Ble bare gult.

9483031[/snapback]

Riise var fabelaktig idag, beste kamp jeg har sett av han. Solli var dagens dårligste (sjokk?), skjønner ikke hvorfor man bruker han.

Lenke til kommentar

Ble sinnsykt skuffet over Solli jeg også.

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor Hareide setter innpå Helstad på slutten. En spiss som _bare_ er god når han får mye bakrom. Vi hadde jo selvsagt nada bakrom på slutten.

 

I tilleg lar han Daniel Braaten, som faktisk kan drible seg forbi ettpar spillere, sitt epå benken.

 

 

Idiotisk valg spør du meg.

Lenke til kommentar
Riise var fabelaktig idag, beste kamp jeg har sett av han. Solli var dagens dårligste (sjokk?), skjønner ikke hvorfor man bruker han.

9483180[/snapback]

 

Fordi han har vært serielederens beste spiller i år (sett bort fra Helstad) og at han er bedre defansivt og løper mer enn alternativet. Solli var variabel i dag, men han var med i opprullingene på venstresiden.

 

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor Hareide setter innpå Helstad på slutten. En spiss som _bare_ er god når han får mye bakrom. Vi hadde jo selvsagt nada bakrom på slutten.

 

I tilleg lar han Daniel Braaten, som faktisk kan drible seg forbi ettpar spillere, sitt epå benken.

9483186[/snapback]

 

Skjønte ikke helt hvorfor Helstad ble satt innpå heller. Hadde Norge ledet ville jeg skjønt det, Helstad bør være ute på banen når motstanderen angriper og etterlater rom. Men når det er mot etablert forsvar er Carew, Iversen og Braaten bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hareide driter seg en del på bytter. Braaten skulle selvsagt kommet inn i pausen (han holder ikke en hel kamp) og Gamsten samt Solli skulle aldri startet. Carew er oppskrytt, men spiller en meget bra kamp. Kanskje den beste jeg har sett ham gjøre.

Lenke til kommentar

At Carew er i verdensklasse er jo diskutabelt, (jeg syns det hvertfall) men at han har utviklet seg til det bedre siden "den gangen" er helt tydelig, og bra for Norge, mener jeg. Har fått mere sansen for han, og selvom avslutningene ikke alltid står til gull, så er han utrolig sterk og helt klart en faktor Hareide og Norge ikke bare kan la sitte på benken. Han er som en tikkende bombe rundt motstanders 16-meter, og kan fint legge tilrette for andre som er med opp. I beste fall scorer han. Har Norge råd til å "Bu-hu-eeeee" han ut? Jeg syns ikke det!

 

Gamsten er egentlig en god spiller, og hvis dere snur dere noen år tilbake så var det nok mange som jublet de gangene han gjorde det bra i utlandet helt i starten. Han gjør det faktisk bra den dag i dag, og bare for at det ikke stemmer helt på landslaget, betyr ikke at han er dårlig og bør slite benken. Det skal litt til for å finne formen i alle settinger. Gi tillit, og med tid kommer resultater. Skal vi henge ut alle som bommer på et skudd, får ikke spillerne følelsen av å ha tillit fra folket. Dette er psykologisk, og man trenger ikke være noen Einstein for å skjønne det!

 

Når det gjelder John Arne Riise, så bør folk som har negativt å si om han, svelge sine ord. Han spiller i toppen i England, er sterk og rask. At han forsøker skudd endel ganger og bommer, må man kalkulere med, noe jeg er sikker på at Hareide har gjort, men når han treffer, slik som i dag - Oh My GOD.... for en spiller, og for en scoring... da glemmer plutselig ALLE at han bommer endel. Merkelig det der! Og om han så hadde bommet 20 ganger i dag, så traff han hvertfall på det ene, og det var nok til at folk fikk hakeslepp og Norge klarte unngå tap mot et farlig Hellas. Hva er da problemet?

 

Å diskutere spillerbytte og lagoppstilling er greit nok det. Vi er jo en haug med "fotballproffer" hele gjengen. Men å stå ved lagets og sjefens side og valg, enten de vinner eller taper, blir visst for mye for endel av oss, noe som er trist.

 

Merkelige greier dette - er det seier, sier man at "VI VANT!" og blir det tap, er tonen "DE TAPTE!".... Jeg synes man skal støtte laget sitt i tykt og tynt selvom man ikke er helt enig i alt som foregår. Og skulle det bli tap, finnes det ikke noe bedre enn en klapp på skulderen og oppmuntrende ord. Hva ville du selv sagt om din sønns lag tapte en kamp? (Jeg er ute etter holdning her).

 

Kommer vi oss ikke til EM eller VM eller hva det nå er de skal være med på i fremtiden, så trenger det ikke være et møkkalag fordet. Kanskje er ikke akkurat det laget og trener gode nok akkurat da? Kanskje hauser media alt opp for mye og skaper uro i rekkene? Kanskje trenger de mer tid og backup fra folket for å vokse seg til oppgaven? Jeg skulle likt å sett alle såkalte "sofa-proffer" gjøre det samme der ute, undertegnede inkludert. Da hadde media og folket hatt nok å "skravle" om da!

 

Nei folkens, her trengs det skjerpinger og litt mer støtte til landslaget våres. Vi er jo så happy på jobb dagen etter en seier, og så deppa etter et tap. Tenk hva spillerne føler som har alle nordmenns øyne i nakken etter kampene! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tror Solli lagde på en måte noe av grunnlaget til den massive forbedringen av venstresida. Siden han kanskje konsa litt mer på defansivt arbeid, kunne gamst og riise slippe seg løs. Storbæk spilte forsåvidt greit nok, ikke noe å si på det defansive(mot svak motstand), men han bidrar heller lite offensivt. Storbæk er i mine øyne kanskje det svakeste punktet i det norske laget.

Lenke til kommentar

Solli var også svak. Venstresiden fungerte på grunn av Riise og Gamsten. Solli hjalp kanskje til, men i andre omgang kom feilpasningene og tap av ball, noe jeg kjente så altfor godt igjen ifra hans dager i RBK. Han jobbet greit defensivt da. Men det er lenge siden en landskamp har fått hjertet mitt i halsen, så på den måten var kampen velykket. God underholdning, men om det skal bli EM så bør det settes flere sjangser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...