Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tatt ifra wikipedia

 

"Siden er for øyeblikket fjernet. Uvisst av hvilken grunn. Den var sist tilgjengelig 8.desember 2010."

 

Så det er ikke godt å si, kjenner ikke de som drifter siden :(

 

 

Synd hvis norske myndigheter har fått det som de ville at denne siden skulle forsvinne, enda et tegn på at vi får mindre ytringsfrihet og staten skal styre mer og mer hva slags informasjon vi skal fordøye i stede for å få ren fakta, et godt eksempel på det er USA. Men en annen idè kan være at domenet er ikke betalt, oppgraderinger osv...kan være mange grunner til at nettstedet er nede, men vi får vente og se :)

Lenke til kommentar

Logoen deres er borte her. Alt jeg får opp er en beskjed fra Parralels at siden ikke finnes. Mulig leverandøren har funnet ut at de ikke ønsker dem der lenger. Men nå bare spekulerer jeg.

 

edit: På nFF er det en tråd hvor det påstås at det er pga. manglende betaling, men om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

Endret av L4r5
la til noe
Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som kan gi meg én god grunn til at cannabis skal være ulovlig skal de få en julegave i posten.

 

KJØR PÅ!

Signaturen din. Frihet under ansvar.

 

Wait, leste feil. Hmm, lite øyeblikk.

 

Ok. Cannabis kan lede til hippism- og reggae-sessions, som er en grusom degenerasjon av samfunnet.

 

?

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Hvis det er noen her som kan gi meg én god grunn til at cannabis skal være ulovlig skal de få en julegave i posten.

 

KJØR PÅ!

Signaturen din. Frihet under ansvar.

 

Wait, leste feil. Hmm, lite øyeblikk.

 

Ok. Cannabis kan lede til hippism- og reggae-sessions, som er en grusom degenerasjon av samfunnet.

 

?

 

Jeg mener det er det motsatte av degenerasjon. Hippiene var imot krig og de var for kjærlighet. De ønsket en bedre verden.

 

Prosentandelen som har arvet anlegg for psykose er så lav, at det er like meningsfylt å forby cannabis av den grunn som det er å forby melk fordi noen er laktoseintolerante.

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

Tror ikke noen ser noe til den julegaven gitt, derfor lot jeg like godt være å svare.

 

At cannabis kan føre til psykoser/vrangforestillinger er et godt argument for et forbud.

 

At det finnes mange gode argumenter MOT et forbud, er en annen sak...

 

Vi får se ;) hehehe...

 

Hmmm. I min verden er det ikke det. Eller, på en måte.. Hvis man ser på argumentet uavhengig av alt annet, så er det et godt argument selvfølgelig, men det går ikke an. Da må man ta vekk alle egenskapene og fordelene osv. Da blir det på en måte et stoff som gir rundt 1% av brukerne psykose og resten merker ingenting.

 

Sett i et lys av cannabis generelt finnes det så mange motargumenter til akkurat det arguementet at det ikke er et godt argument. Såååå, je. Prøvde og snu og vende litt på det. På en annen side kan man kalle det et godt argument, men det er ikke i nærheten av godt nok til forbud. Hva er egentlig et godt argument liksom..? Hehe :p

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

Kan du gi meg et godt argument for at MDMA skal være forbudt da?

 

Et godt argument er f.eks et argument basert på empiri som peker i en viss retning...?

 

Det legger jeg mag faktisk ikke oppi av en enkel grunn: Jeg er hverken for eller imot. Selv ville jeg aldri tatt det, men jeg er fint lite interessert i at staten skal fortelle meg hva jeg kan og ikke kan gjøre. Med meg selv vel og merke. Min kropp, mitt valg og frihet under ansvar. Altså, hvis jeg vil ødelegge livet mitt med MDMA er det opp til meg. Hva mener du om det egentlig?

Lenke til kommentar

Tja, jeg er litt usikker. I utgangspunktet bør man få lov til å ødelegge (eller berike) livet sitt med cannabis, MDMA, eller heroin om man ønsker det. Problemet er at vi lever i et velferdssamfunn der samfunnet må ta kostnaden om noen velger å ruse seg hver dag istedenfor å bidra. Det vil uansett være noen uskyldige som blir "rammet".

 

Jeg kan komme med gode argumenter både for og mot.

 

Og forresten tror jeg ikke du ødelegger livet ditt hvis du tar litt MDMA heller :)

Lenke til kommentar

Tja, jeg er litt usikker. I utgangspunktet bør man få lov til å ødelegge (eller berike) livet sitt med cannabis, MDMA, eller heroin om man ønsker det. Problemet er at vi lever i et velferdssamfunn der samfunnet må ta kostnaden om noen velger å ruse seg hver dag istedenfor å bidra. Det vil uansett være noen uskyldige som blir "rammet".

 

Jeg kan komme med gode argumenter både for og mot.

 

Og forresten tror jeg ikke du ødelegger livet ditt hvis du tar litt MDMA heller :)

 

Det er et godt argument ja! Men hvis vi ser på Portugal har bruken minket etter avkriminaliseringa. Hvis vi legaliserer og regulerer de fleste stoffer og selger de på et pol tror jeg vi kunne fått et veldig bra resultat. Ved å ta vekk de svakere, middels svake og litt sterke stoffene fra det ulovlige markedet "tar du livet av" miljøet. Jeg mener at det er i miljøet det største problemet ligger. Hvis du fant de fleste stoffer på et pol der du fikk insgtruks om virkning, bivirkning, fare osv og så kunne heroin fortsatt vært ulovlig, så tror jeg vi hadde sett en kraftig nedgang av musbruk generelt og selvfølgelig mindre overdoser. Kostnadene ville også blitt MYE mindre for staten. Politiet kan drive med andre ting(som og faktisk jakte på kriminelle), mindre folk havner skikkelig på kjøret osv = mindre folk på rehab. Ingen hadde vel da uten videre gått til en eller annen fyr for å kjøpe heroin uten videre? Miljøet er jo ødelagt!

 

Men først og fremst er det viktigste å få cannabis ut av miljøet for så og regulere det!

 

Jeg tror heller ikke du ødelegger livet ditt av å ta det en gang iblant, men har ikke satt meg nok inn i det til at jeg vil "begi ut på det" :p Det meste går nok greit med moderat bruk.

 

Edit: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3946252.ece

Helt fersk sak om at en fra SV vil avkriminalisere.

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...