Gå til innhold

17,99 pund på play.com Tollfritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at play.com har en rekke spill til 17.99 pund. Dette blir jo rett over 200 kr. Noen som vet om man må betale toll for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en workaroud på dette.

På Play.com er frakt innbakt i prisen. Hvis du får en bekreftelse på hvor mye frakten vil koste, og dokumenterer dette skal det gå smertefritt. Har dog ikke testet dette selv, men kjenner folk som har gjort det med hell.

Skrevet

jeg har selv bestilt varer derfra som har kostet 17-19 pund uten å måtte betale moms. vet ikke om jeg er heldig men jeg vet ikke om de gidde å finregne såpass på det.

Skrevet
Problemet et at du ikke betaler for frakten hos play.com. Den er gratis, så prisen du betaler er for selve varen.

8747913[/snapback]

Ja jeg vet, men hvis du kan bevise hvor mye frakten ville ha vært så skal det gå bra :)

Skrevet

Jeg kjøpte en kontroll der som kostet rundt 210,-

Den ble hvertfall stoppet, og fortollingsgebyr + moms måtte betales når jeg hentet pakken.

Husk også at om du skal bestille fra play.com, må du bruke Euro, ikke pund - da blir prisene ofte litt høyere.

Skrevet
Det er en workaroud på dette.

På Play.com er frakt innbakt i prisen. Hvis du får en bekreftelse på hvor mye frakten vil koste, og dokumenterer dette skal det gå smertefritt. Har dog ikke testet dette selv, men kjenner folk som har gjort det med hell.

8747726[/snapback]

Det har jeg aldri hørt om før.

Jeg kjøpte en kontroll der som kostet rundt 210,-

Den ble hvertfall stoppet, og fortollingsgebyr + moms måtte betales når jeg hentet pakken.

Husk også at om du skal bestille fra play.com, må du bruke Euro, ikke pund - da blir prisene ofte litt høyere.

8748665[/snapback]

Nå kan du selv velge om du skal betale med pund eller euro.

Skrevet
Har de endret det igjen altså? Godt er det, følte meg litt snurt når de tvang oss til å bruke euro, og alle spillene jeg ville ha endte opp på noen kronestykker over 200,- :)

8748797[/snapback]

Indeed - deilig med den muligheten igjen, ja. :)

Skrevet

veldig synd dette, hindrer hvertfall meg i å bestille en go del spill. Har jo blant annet saints row, dead rising, tomb raider legend og fight night 3 til 17,99....

Skrevet

Husk bare på at valutakursene som dere må ta i betraktning når dere skal regne ut om det er over eller under 200 kr er ikke de som finnes på f.eks. Aftenposten. Dere er nødt til å bruke Tollvesenet sine omregningskurser.

Skrevet
jeg har selv bestilt varer derfra som har kostet 17-19 pund uten å måtte betale moms. vet ikke om jeg er heldig men jeg vet ikke om de gidde å finregne såpass på det.

8747983[/snapback]

jeg måtte betale toll på noe som kosta 201 kr...

Skrevet
Problemet et at du ikke betaler for frakten hos play.com. Den er gratis, så prisen du betaler er for selve varen.

8747913[/snapback]

Feil. Frakten er ikke "gratis". Det er bare at den ikke er separat fra varens totalpris. Den er, som tidligere påpekt, innbakt i den ferdige prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...