puffepuff Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 (endret) hei jeg har hatt noen uker nå med masse bluescreens. har prøvd alt! til og med sendt pcen tilbake til komplett osv. men når pcen kom tilbake var den like ustabil.. pcen kostet 25000kr for 2mnd siden. for to dager siden fikk jeg løst problemet midlertidlig. fjernet 2gb ram og da sluttet pcen med bluesreen reboot. så nå funker alt bra bortsett fra at jeg har 2gb ram jeg ikke får brukt.. jeg har: vista 32 home. asus p5b hk 2stk Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 minne (Kit w/two matched 1024MB) 8800gtx creative fatality (front panel) hat testet rambrikkene og det er ikke noe feil med dem. problemet er at jeg ikke kan ha 4gb i maskinen min samtidig. er det noen som hvet hva jeg kan gjøre med dette prob? har lastet ned siste bios til hovedkortet. har også lest at noen skriver at man kan endre hastighet på minnet ell no sånt, men er usikker på om det hjelper på dette prob og om hastigheten blir merkbar redusert. jeg er litt dum.. så trenger en lett forståelig forklaring/veiledning:) Endret 31. mai 2007 av puffepuff
Betroz Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Det kan være at det er noen chipset/RAM timings som er for stramme. Jeg måtte slakke litt på timings for at 4GB RAM ble stabilt hos meg. Bare å prøve seg frem
puffepuff Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Skrevet 31. mai 2007 (endret) Det kan være at det er noen chipset/RAM timings som er for stramme. Jeg måtte slakke litt på timings for at 4GB RAM ble stabilt hos meg. Bare å prøve seg frem 8746123[/snapback] jeg er litt dum:).. du må nok forklare hvordan man gjør det og hva hastigheten burde settes til Endret 31. mai 2007 av puffepuff
L O G I M A N Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Siden du kjører 32 bit får du ikke utnytta mer en 3GB av det minne uansett. 4 Brikker stresser minnekontrolleren mer enn 2 brikker også. Sjekk i manualen for ditt hovedkort hvor du endrer timings på ram. Endret 31. mai 2007 av sesteen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå