Gå til innhold

Minnekortstøtte for det eldste IXUS kameraet?;)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har fått et gammelt Canon Ixus kamera, 2,1MP:) Den har bare et compact flash 64 mb minnekort, så jeg vil gjerne oppgradere til et større kort.. Ser at 1gb kort koster rundt 150 kr nå:)

Men er det noen som vet om et så gammelt kamera har støtte for et så stort kort?

Prøvde å finne det på Canon sine hjemmesider, men der sto det ingenting om dette..

Her er forresten link til kamerat:)

På forhånd takk:)

Endret av bourne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært kjempefint om du kunne gjøre det :)

Tenkte jeg skulle bestille minnekort (512 mb) og nytt batteri i kveld, så jeg har kamera klar til avslutningsfesten på fredag :D

Hva skjer hvis kamerat ikke støtter det store minnekortet? Finner det ikke, sletter bilder uten videre eller bruker den ikke hele plassen på kortet?

Skrevet

Testet akkurat nå med mitt Extreme III 1GB kort (tilhører D70'n min egentlig) i min Ixus V3 med tre megapiksler. Det fungerte fint. Har du V2 bør jo den kunne støtte 1GB også da de to modellene eksisterte side om side.

Har du en enda eldre modell, så vet jeg ikke. Men har du virkelig bruk for plass til 1000 bilder i beste kvalitet på et 2 megapiksel-kompaktkamera? Du kan jo heller kjøpe 512MB kort, spare litt penger og være sikker på at du ikke må kaste det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...