Gå til innhold

Brenner DVD, men ikke CD?


Anbefalte innlegg

Har NEC ND3550A CD/DVD-brenner. Har brent DVD'er og CD'er uten problem, helt til nå... Nå vil den bare brenne DVD og ikke CD. Hva kan være årsaken? Dette gjelder selv om jeg bruker NERO software, DeepBurner software, eller Windows utforsker. Ingen CD-brenning :(

Har også prøvd forskjellige CD-R plater.

Endret av CZ28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å ringe forhandler. Du får brent DVD så det virker ikke som om det er noe som må vaskes men man vet aldri... Hvis datamaskinen registrer at disken er der og du aldri har prøvd å brenne på den før (bortsett fra hvis det er en RW-plate). Så skal det funke med windows utforsker, at du drar filene over til cd'n, og trykker på start brenneprossess... Men det smarteste vil nok være å kontakte forhandler, men da må du vente til i morra, det meste er jo stengt i dag...

 

Hvis du har det så tar du isopropanol på en q-tip og rens laseren, isopropanol blir brukt til å rense datamaskiner på andre steder også så vet du det...

Fungerer ikke dette kan du kjøpe en CD-laser renser, det er en cd med noen børstehår under som skal rense laseren... Denne koster så vidt som jeg husker et sted under 200kr...

Jeg har hatt noen problemer på mine asus bærbare hvor jeg ikke får lest alle cd'r, dette har ikke reparert problemet, og det er ikke sikkert det gjør det på din heller.

 

Om du har tingene i huset fra før og har prøvd dette og ingenting gikk hadde jeg ringt forhandler. Enkelt og greit.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

har du prøvd og fjerne filter?

 

Sletting av upper / lower filters i Windows

Gjør følgende:

1.0 I Start-menyen:

1.1 Velg "Kjør"

1.2 Skriv inn: Regedit

1.3 Det er et pluss (+) tegn ved HKEY_LOCAL_MACHINE, klikk på denne

1.4 Det er et pluss (+) tegn ved System

1.5 Det er et pluss (+) tegn ved CurrentControlSet

1.6 Det er et pluss (+) tegn ved Control

1.7 Det er et pluss (+) tegn ved Class

1.8 Klikk på følgende verdi {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

1.9 I det høyre vinduet er det en verdi som heter UpperFilters, klikk på den

1.10 Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdien forsvinner.

1.11 I det høyre vinduet er det en verdi som heter LowerFilters, klikk på den

1.12 Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdine forsvinner.

1.13 Hold inne ALT knappen og trykk F4 knappen slik at Register vinduet forsvinner.

1.14 Start maskinen på nytt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Har samme dvd brenner. den sluttet også å brenne/spille cd'er etter ca 8-9mnd.

dvd plater brenner den som normalt men autokjør funker ikke på tomme dvdplater.

Det rare er at jeg har en dvd brenner til, fra sony som også sluttet å brenne cd'er like etter nec sluttet.

any ideas?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...