Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Del dine tips og råd til norskeksamen for VKII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er 95% sikker på at det ikke er lov. Det må nok være håndskrevne notater  :)

8739697[/snapback]

Det er fullt lovlig med to A4-dataskrevne sider... Lærere på skolen min har sjekket med Utdanningsdirektoratet pga. at de var så vage med definisjonen i retningslinjene for eksamen.

8740040[/snapback]

Dette er feil. Det er nødt til være håndskrevet.

8741433[/snapback]

 

Nei. Maskinskrevet går fint.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere så er det lov å:

 

1) Printe ut på egne ark og lime på notatarket.

2) Klyppe notatarket av det gule heftet og printe direkte på det.

8741558[/snapback]

 

Hvilke kilder benytter du deg av når du kommer fram til den konklusjonen?

Har du noen link til UDIR, som sier dette? eller noe som helst?

Lenke til kommentar

Noen som har noen synspunkter på oppgavene som kommer i morgen. Vet ikke om alle har "gåter".

 

Første siden eller to setter Vitenskap opp mot relgion på "skapelsesgåten". Er kanskje en artikkeloppgave hvor man skal vurdere påstander for og imot begge teoriene. Hvordan kommer kjærlighetsteorien inn i bildet? Er edringen av synet på skapelsen grunnlag for en drøfting?

 

Ingen ide om hva Myst og odin tekstene skal gi oppgaver om. Noen ideer?

 

"Skriv et kåseri om hvordan vitenskapen har funnet bevis for kjærligheten"? Kan ikke komme på noen gode oppgaver il side 6 heller.

 

Kan hende vi skal skrive artikkel om hvordan mystikken gjør seg gjeldene i vår moderne værden eller noe?

Lenke til kommentar

Jeg blir rett og slett irritert hvis det ikke kommer en oppgave som gir meg muligheten til å skrive noe om universet/Big Bang-teorien, kornsirkler eller Stonhenge, for det er det jeg har notert ned litt fakta om på arket så langt. Pluss noen få gode sitater.

 

Anbefaler Wikiquote, forresten - Einstein har mye fint å bidra med.

 

En oppgave der vi skal diskutere hvorfor mennesket skaper sine egne forklaringer (myter) på ting vi ikke vet, er vel ikke usannsynlig. Eller vinklet mer mot hvorfor vi lar oss fascinere av det vi ikke vet, kanskje.

 

Edit: Myst-teksten i seg selv blir neppe utgangspunkt for en egen oppgave, men mer bakgrunn for et spørsmål om hvorfor vi fascineres av ukjente ting, tipper jeg.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Jeg blir rett og slett irritert hvis det ikke kommer en oppgave som gir meg muligheten til å skrive noe om universet/Big Bang-teorien, kornsirkler eller Stonhenge, for det er det jeg har notert ned litt fakta om på arket så langt. Pluss noen få gode sitater.

 

Anbefaler Wikiquote, forresten - Einstein har mye fint å bidra med.

 

En oppgave der vi skal diskutere hvorfor mennesket skaper sine egne forklaringer (myter) på ting vi ikke vet, er vel ikke usannsynlig. Eller vinklet mer mot hvorfor vi lar oss fascinere av det vi ikke vet, kanskje.

 

Edit: Myst-teksten i seg selv blir neppe utgangspunkt for en egen oppgave, men mer bakgrunn for et spørsmål om hvorfor vi fascineres av ukjente ting, tipper jeg.

8741777[/snapback]

 

Har man lov å skrive et fullstendig sitat på notatarket? eller må det nedkortes?

Lenke til kommentar
Du har vel et ark liggende du kan ta med deg? Kan aldri tro skolen er så firkanta at du ikke kan skrive på et blankt ark om du ikke har fått det offisielle..

8741635[/snapback]

 

Tja, kan vel ringe bort til norsklæreren og spørre.

8741662[/snapback]

 

Nei, det gikk dårlig >.< jaja overlever.

Lenke til kommentar
"Det viktigeste er å aldri slutte å stille spørsmål. Nysgjerrigheten har en egen grunn til å eksistere."

 

Blir denne sitaten for lang?

8741862[/snapback]

Neida. Jeg skrev det ned selv, iallfall, etter å ha oversatt (omsett) det til nynorsk først. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...