Gå til innhold

Jeg er så lei av denne konsollen her ...


Anbefalte innlegg

Du begynner å vokse bort fra spillegleden. Det har skjedd med meg også. Jeg tenker tilbake f.eks. 10 år, da kunne jeg sitte i timesvis og bare spille, og fullføre svære spill mange ganger på rad bare for å låse opp en ekstra klesdrakt. Nå går jeg lei innen en time og må gjøre noe annet. Det var liksom ikke snakk om HVILKET spill jeg skulle spille, bare jeg spilte et eller annet, særlig når jeg var liten.

 

Nå har jeg startet på kanskje 6-7 spill, og ikke gidda å spille halvveis i noen av dem. Jeg spiller kanskje 1-2 timer iløpet av en dag før jeg bare må finne noe annet å gjøre.

Det hender også oftere at jeg installerer gamle spill og spiller dem pånytt istedet for å starte på et helt nytt spill.

8714264[/snapback]

 

Jeg merker også at jeg stadig går tilbake til gamle spill, for å se om jeg bare er lei av spill generelt eller om de gamle fremdeles fenger. Noen av dem gjør det, men ikke alle. Huff, det skremte meg at du sier jeg holder på å vokse bort fra spillegleden. Jeg håpte aldri det skulle skje.

 

 

 

SteveVice: "En annen ting jeg ser folk nevner som er veldig veldig riktig er det at kvalitet slår kvantitet. Det er bedre å kjøpe et spill av gangen og dedikere seg til det en å kjøpe et alle de nyeste spillene på release. Dersom du er midt i et spill, og et annen spill du har vert interessert i kommer ut så er det viktig å ikke miste fokuset på det spillet du holder på med, det drar deg totalt ut av opplevelsen og gjør det ekstremt vanskelig å komme seg inn igjen i spillet. Bedre å vente til man er ferdig med det/de spillene man har før man begynner på et nytt et."

 

Jeg er helt enig. Det er slik det blir. Hvis man slutter med noe før man har fullført det, så blir det vanskelig å komme inn i storyen igjen.

 

Nå vil jeg bare si at den eneste grunnen til at jeg kjøpte så mange spill, var fordi jeg kjøpte en pakke på Internett. Jeg hadde aldri eid en PS2, så jeg kjøpte den slimme versjonen vanvittig billig av en fyr på QXL, og da fulgte alle de spillene med. Nå forstår jeg at jeg burde tenkt meg litt om før jeg gikk amokk med spillønskene mine... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo litt skremmende at mange har det slik, til og med på et spillforum. Hvor ofte hører man "Uff, jeg er så lei av musikk" eller "Jeg er drittlei filmer"?...

 

 

En resept kan være å bli noe mer selektiv i hva man spiller. Særlig når man blir eldre og har mindre tid til spilling. Det er bedre å ha 2-3 veldig gode spill enn 10 middelmådige. Er selv i den situasjonen at jeg har en rekke halvspilte titler, men har i det siste blitt noe bedre til å prioritere.

 

 

Men jeg tror jeg det er nok av spill til høsten som kan vekke spillinteressen på ny for de fleste. Er det ingenting som frister her er det noe alvorlig galt med gamerhjertet:

 

GTA IV, Halo 3, Super Mario Galaxy, Heavenly Sword, Mass Effect, Ratchet & Clank PS3, BioShock, Assassin's Creed, NiGHTS Wii, Half-Life 2: Episode 2, Portal, Team Fortress 2, Rock Band, Blue Dragon, Project Gotham Racing 4, Splinter Cell: Conviction, Metroid Prime 3, Battalion Wars 2, No More Heroes, Super Paper Mario, Stuntman: Ignition, Lair, Crysis, Age of Conan, Unreal Tournament III, Legend of Zelda: Phantom Hourglass, Super Smash Bros. Brawl, MySims...

Lenke til kommentar
Men jeg tror jeg det er nok av spill til høsten som kan vekke spillinteressen på ny for de fleste. Er det ingenting som frister her er det noe alvorlig galt med gamerhjertet:

 

GTA IV, Halo 3, Super Mario Galaxy, Heavenly Sword, Mass Effect, Ratchet & Clank PS3,  BioShock, Assassin's Creed, NiGHTS Wii, Half-Life 2: Episode 2, Portal, Team Fortress 2, Rock Band, Blue Dragon, Project Gotham Racing 4, Splinter Cell: Conviction, Metroid Prime 3, Battalion Wars 2, No More Heroes, Super Paper Mario, Stuntman: Ignition, Lair, Crysis, Age of Conan, Unreal Tournament III, Legend of Zelda: Phantom Hourglass, Super Smash Bros. Brawl, MySims...

8718329[/snapback]

 

Se den listen med spill. Jeg mener, HERREGUD! Kan ikke huske å hatt så mye bra å se frem til noen gang! Alle ser unektlig lovende ut, og det er vel kanskje ikke så rart vi bruker mer tid på forum enn å spille?

Lenke til kommentar
Det er jo litt skremmende at mange har det slik, til og med på et spillforum. Hvor ofte hører man "Uff, jeg er så lei av musikk" eller "Jeg er drittlei filmer"?...

 

 

En resept kan være å bli noe mer selektiv i hva man spiller. Særlig når man blir eldre og har mindre tid til spilling. Det er bedre å ha 2-3 veldig gode spill enn 10 middelmådige. Er selv i den situasjonen at jeg har en rekke halvspilte titler, men har i det siste blitt noe bedre til å prioritere.

 

 

Men jeg tror jeg det er nok av spill til høsten som kan vekke spillinteressen på ny for de fleste. Er det ingenting som frister her er det noe alvorlig galt med gamerhjertet:

 

GTA IV, Halo 3, Super Mario Galaxy, Heavenly Sword, Mass Effect, Ratchet & Clank PS3,  BioShock, Assassin's Creed, NiGHTS Wii, Half-Life 2: Episode 2, Portal, Team Fortress 2, Rock Band, Blue Dragon, Project Gotham Racing 4, Splinter Cell: Conviction, Metroid Prime 3, Battalion Wars 2, No More Heroes, Super Paper Mario, Stuntman: Ignition, Lair, Crysis, Age of Conan, Unreal Tournament III, Legend of Zelda: Phantom Hourglass, Super Smash Bros. Brawl, MySims...

8718329[/snapback]

 

 

Mye spennende på den lista! Sykt mange lovende spill fremover! Herlig å være gamer :cool:

Lenke til kommentar

Huff, da ER det noe galt med gamerhjertet mitt. Jeg har hverken Nintendo wii, vanlig X-box eller 360 eller PS3, så ingen av disse spillene er vel noe å glede seg til for meg :(

 

Men Paper Mario og dette har vel kommet før? Må være nye utgaver da. Skulle ønske jeg kunne prøvd Zelda, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Huff, da ER det noe galt med gamerhjertet mitt. Jeg har hverken Nintendo wii, vanlig X-box eller 360 eller PS3, så ingen av disse spillene er vel noe å glede seg til for meg  :(

 

Men Paper Mario og dette har vel kommet før? Må være nye utgaver da. Skulle ønske jeg kunne prøvd Zelda, i hvert fall.

8722027[/snapback]

 

Er vel bare å kjøpe seg en konsoll vel. Om den ikke skulle falle i smak får du nok solgt den for litt mindre enn du kjøpte den for.

Lenke til kommentar

For tiden har jeg det problemet med å gidde å starte spillene, både Donkey kong country og vampires bloodlines er gode spill og jeg sitter lett i timesvis hvis jeg bare først setter meg ned. Men jeg ender uansett opp med å sitte på internett eller fiske i animal crossing.

Bare gidder ikke å starte opp ett spill.

Lenke til kommentar
Er vel bare å kjøpe seg en konsoll vel. Om den ikke skulle falle i smak får du nok solgt den for litt mindre enn du kjøpte den for.

8724831[/snapback]

 

Det er litt vel dyrt. Jeg har ikke råd å betale 6000 for en PS3, og de andre maskinene er ikke billige de heller :(

Lenke til kommentar
For tiden har jeg det problemet med å gidde å starte spillene, både Donkey kong country og vampires bloodlines er gode spill og jeg sitter lett i timesvis hvis jeg bare først setter meg ned. Men jeg ender uansett opp med å sitte på internett eller fiske i animal crossing.

Bare gidder ikke å starte opp ett spill.

8726380[/snapback]

Ohh, der kjenner jeg meg igjen. Det blir mye Call of Duty 2 online på Xbox 360 fordi det går så raskt å hoppe rett inn liksom.

Lenke til kommentar

Noe av samme grunnen har det blitt relativt mye DS-spilling på meg det siste-året. Pick-up-and-play-faktoren er høy. Ingen loadingscreens, ingen generiske videoer man ikke kan skippe, ingen kjedelige tutorials, ikke overkomplisert menysystem det tar tre timer sette seg inn i...

Lenke til kommentar
For tiden har jeg det problemet med å gidde å starte spillene, både Donkey kong country og vampires bloodlines er gode spill og jeg sitter lett i timesvis hvis jeg bare først setter meg ned. Men jeg ender uansett opp med å sitte på internett eller fiske i animal crossing.

Bare gidder ikke å starte opp ett spill.

8726380[/snapback]

 

Forstår godt hva du mener. Det er rett og slett et tiltak å begynne å spille. Og når jeg først begyner å spille så skal jeg ofte ut på noe elns.

 

Er også litt lei av spill.. Eller vet ikke helt. Jeg sitter i hvert fall mer på foum enn jeg spiller, dette til tross for at jeg eier en 360, wii, ds og en god PC. Det er skammelig når jeg har brukt så mye penger på dette. Jeg spiller også ofte i flere timer, når jeg først begynner.

 

Og så blir jeg overveldet av alle de spennende spillene som kommer til tider, kjøper alt for mange av de og ender opp med å ikke spille mange av spillene noe særlig. F.eks så kjøpte jeg FFXII når det kom ut, men tok en pause fra det (ferie), og begynte på noe annet når jeg kom tilbake. Nå har jeg ikke tid eller ork til å spille dette ganske så massive spillet. Og det synes jeg er trist.

 

Jeg er også EKSTREMT kresen på spill. Har f.eks ikke brukt en time på Marvel Ultimate Alliance, selv om mange vil betegne det som et helt OK spill. Nå som jeg skriver dette vurderer jeg å slutte å lese previews/reviews osv av spill, og kjøpe færre. Men hvordan skal jeg da vite hva som er verdt pengene? :hrm:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Men jeg sier som mange hær, slutt å pirat kopier! Du får mye mer intresse for spill når du vet at du ikke har en utømmelig kilde av de, dessuten så ser jeg ikke vitsen i å kjøpe alle tre next gen konsollene, da blir du liksom helt utmattet.

Jeg har enda en ps2 som jeg syns det er dritt gøy å spille med, og blir kanskje å kjøpe meg en Wii i løpet av sommerferien, da skal jeg si deg at du får gaming entusiasme! :!:

Lenke til kommentar
Jeg tar en frekk antagelse her og anntar at det er snakk om delvis eller full bruk av piratkopier her siden du linker til en modchip i signaturen din.

 

Etter jeg sluttet med å laste ned spill har jeg fått en helt ny glede med spillingen igjen som jeg ikke har hatt siden 1994 tror jeg.

 

Fram til jeg kjøpte meg xbox360 så spilte jeg mer eller mindre kun piratkopier og da var ikke spillgleden til stede i  det hele tatt omtrent. Var ett spill litt kjedelig i 5minutter så spilte jeg det aldri igjen og hentet i stedet ett annet spill.. Slik gikk det i en ond sirkel kun brutt av noen særdeles få perler i spillverden. Men selv perlene ble kjappt glemt siden det alltid var 4-5nye spill jeg bare "måtte" teste.

 

Nå som jeg faktisk kjøper spill blir det selvsagt færre spill å spille i tillegg til at det er mye lettere å motivere seg for å komme forbi kjedelige deler av spill. Ofte ser jeg at rett etter en kjedelig del så blir plutselig spille mye mer morro.

 

Dette er selvsagt kun mine observasjoner og hvis du er en hederlig mann som ikke tyr til piratspill av noe slag så bare se bort ifra hele dette innlegget :D

 

Nå for tiden koser jeg meg noe enormt hver gang jeg fyrer opp 360-en min og jeg tror ikke det blir værre nå som Forza2, Mass Effect, Halo3 etc etc etc kommer på løpende bånd. Jeg sliter faktisk mer med å få tid til å spille nok enn mangel på motivasjon. Helsikkes sosiale liv :cool:

8698657[/snapback]

 

Kan si meg rimelig enig i utsagnet ditt ang Nedlastede/Brennte spill.. Kopierte spill er ikke no stas i det hele tatt enn å ha originalt cover med skikkelig plate osv :D men det er som regel for dyrt å kjøpe alle spilla man vil ha så da kombinerer jeg gjerne litt :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet igjen litt spilleglede med GENJI på PS3 faktisk.

Liker spillet, hatet det første gang jeg spilte det ...

 

Nå er det jo bare få uker til Ninja Gaiden også kommer, så skal slutte å klage nå. Ser ivertfall ut som det blir et par spill på PS3 som kommer til å holde meg litt busy :p

Lenke til kommentar

For meg er problemet heller at jeg ikke har tid nok til å spille de virkelig bra spillene grundig nok.

 

Ta for eksempel Devil May Cry 3. Jeg spilte det igjennom på vanlig vanskelighetsgrad, og når Special Edition kom ut spilte jeg det om igjen på høyere vanskelighetsgrader. Jeg husker ikke hvor langt jeg kom, men vet at hvis jeg plukker det opp igjen vil timene fly.

 

Ikke ferdig med hverken God of War 2 eller Resident Evil 4 enda.

Har ikke engang kjøpt det nyeste Tomb Raider eller Burnout spillet.

 

Gran Turismo 4 er jeg heller ikke ferdig med enda, og det begynner å bli noen år siden det kom ut.

 

Også har vi spillene som aldri har noen slutt, som f.eks fotball eller Unreal Tournament spilt over nett. World of Warcraft, Lord of the Rings Online etc.

 

Ser ut som det kommer til å ta noen år å gå lei på dette tidspunktet, og jeg har spilt spill siden Commodore 64 var tilgjengelig...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...