Gå til innhold

Noen classer raid guilds ikke vil ha med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker iallefall i guildet mitt som stort sett farmer Karahzan nå at jeg som hunter alltid er velkommen, mye pga misdirection, gode traps, siden jeg har en del poeng i survival, og Trueshot Aura, er jo alltids grei for melee klasser, gjør også ok skade,selv om jeg ikke ligger helt i toppen. Virker heller som rogues har det vanskeligere enn hunters når det gjelder raid plasser. Men som sagt, er forskjell fra guild til guild

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ER horde.

Problemet er at folk skal være så jævla trangsynte og på død og liv nekte paladiner å gjøre dps, kun fordi det er en eller annen kjip internettmyte om at paladiner bare duger til å heale.

Tok det opp i guildchat i begge de to forrige guildene mine, og det var imponerende hvor få som hadde peilig på paladiner.

Folk skreik da jeg sa jeg ikke var 41 poeng i holy, og sa at jeg MÅTTE være det for å kunne heale effektivt.

Samtidig uttalte alle seg skråsikkert om at "paladiner kan ikke gjøre dps, uansett", uten engang å vite hva "seal of command" var for noe engang.

Problemet er at ingen tør å tenke sjæl på nettet, og automatisk bekjenner seg til "vedtatte sannheter" som andre nerder på nettet har kommet fram til, i dette tilfellet at paladiner ikke kan gjøre dps under noen omstendigheter og således SKAL heale.

8697901[/snapback]

Det er jo du som er trangsynt...

Paladin duger best til å heale, de er de beste til å tanke aoe grupper. At dette er en internettmyte får du nå stå for selv, men kan virkelig så mange mennesker ta feil?

Klasselederen for prester i guildet jeg er i var med på et Shattered Halls run med PUG et par uker etter at expansion kom ut, de insisterte på at han måtte heale siden de hadde en paladin som var mye bedre til å gjøre dps. Presten klarte da å prestere å gjøre mer skade enn paladinen bare ved å bruke shadow word pain gjennom hele instance runnet. Det er såklart en god mulighet for at den paladinen ikke var noe flink til å spille klassen sin, men jeg har også raidet 6 måneder med en paladin som gikk dps, og han var heldig om han klarte å komme inn blant topp ti på dmg meteret.

Fakta er at du er både trangsynt og sytete...

Skrevet

Paladin duger best til å heale, de er de beste til å tanke aoe grupper. At dette er en internettmyte får du nå stå for selv, men kan virkelig så mange mennesker ta feil?

Klasselederen for prester i guildet jeg er i var med på et Shattered Halls run med PUG et par uker etter at expansion kom ut, de insisterte på at han måtte heale siden de hadde en paladin som var mye bedre til å gjøre dps. Presten klarte da å prestere å gjøre mer skade enn paladinen bare ved å bruke shadow word pain gjennom hele instance runnet. Det er såklart en god mulighet for at den paladinen ikke var noe flink til å spille klassen sin, men jeg har også raidet 6 måneder med en paladin som gikk dps, og han var heldig om han klarte å komme inn blant topp ti på dmg meteret.

8698570[/snapback]

Fakta er at du passer kjeften dni og ikke er frekk på internett kun fordi du sitter trygt bak et tastatur og en skjerm.

Hvordan kan jeg være TRANGSYNT når jeg åpner for at klasser skal fylle mer enn EN rolle?

Forklar meg det.

Forresten, om paladinen gjorde mindre skade enn en prest med pain, så var paladinen enten jævla lat, presten 20 levler høyere, eller så var paladinen specca holy og brukte seal of justice med en spelldamage onehander.

Jeg har gjort dps med paladiner før der jeg får lov til det, som tulleruns til MC og under hele perioden da jeg levla.

Fram til level 60 lå jeg på topp hver eneste instance bortsett fra en gang i Uldaman, mest av alt fordi jeg gjorde jobben min og aldri slækka ned.

Sist jeg spilte var i et arcatraz med guildet, der det var meg som ret paladin, en elemental paladin og en cat druid.

Den totale skaden gjort var omtrent lik for alle tre, tror det var noe slikt som 28%, 31%, 27% på oss tre som var dps.

Hva er poenget ditt her?

JA, selv om mange tror at paladiner ikke kan gjøre dps, så betyr ikke det at det er sant fordi alle idiotene tror det.

Skrevet

8698570[/snapback]

Fakta er at du passer kjeften dni og ikke er frekk på internett kun fordi du sitter trygt bak et tastatur og en skjerm.

Hvordan kan jeg være TRANGSYNT når jeg åpner for at klasser skal fylle mer enn EN rolle?

Forklar meg det.

Forresten, om paladinen gjorde mindre skade enn en prest med pain, så var paladinen enten jævla lat, presten 20 levler høyere, eller så var paladinen specca holy og brukte seal of justice med en spelldamage onehander.

Jeg har gjort dps med paladiner før der jeg får lov til det, som tulleruns til MC og under hele perioden da jeg levla.

Fram til level 60 lå jeg på topp hver eneste instance bortsett fra en gang i Uldaman, mest av alt fordi jeg gjorde jobben min og aldri slækka ned.

Sist jeg spilte var i et arcatraz med guildet, der det var meg som ret paladin, en elemental paladin og en cat druid.

Den totale skaden gjort var omtrent lik for alle tre, tror det var noe slikt som 28%, 31%, 27% på oss tre som var dps.

Hva er poenget ditt her?

JA, selv om mange tror at paladiner ikke kan gjøre dps, så betyr ikke det at det er sant fordi alle idiotene tror det.

8698806[/snapback]

Skjønner meg ikke på deg. Du blir sur hvis andre sier stygge ting ( :ermm: ) om deg/din character, men du slenger mer dritt tilbake. Hva er logikken i det? Har du en regel om å være best og alltid ha siste ordet?

Skrevet

Paladiner har god dps såfremt du har top-notch gear, jeg er vel en av de best geara retridinene på servern og gjør ikke skam på mæi hva dps angår.

MEN dps-klassene har fremdeles mye bedre dps enn mæi, selv i nesten full blues mens æ e episk fra topp til tå. Derfor er paladins for øyeblikket ikke særlig raid-viable som annet enn holy, evt. prot etter 2.10 buffinga. Kan krangle og argumentere så mye dere vil, men sånn er det bare :)

Skrevet (endret)

@ Kombat-Kaare

Hvis du har gjort mest DPS som Paladin hver eneste gang du har gått instancer har de andre DPS'erne slacka noe voldsomt. Retribution Paladins har langt ifra så god DPS som Mage, Warlock, Shadowpriest, Feral Druids, Shaman, Rogue, Hunter og DPS Warriors. De er den dårligste DPS klassen på spillet, og du bør bare begynne å godta det.

Er det noen som er trangsynte så er det deg.

Endret av Inxs
Skrevet

Det er du som er frekk her...

Forklar meg det.

Se på gamedesignet av paladins. Hvilken rolle skal paladins fylle utenom healer? En offtank som omtrent aldri behøves i raid? En tank i 5 manns men for dårlig til å tanke heroics? Feare undeads som crowdcontrol? En dps-er som ikke klarer å rettferdiggjøre sin raidplass pga. for lite dmg? 3% crit på ETT target?

Det er Blizzard som har laget paladinklassen slik og det er du som nekter å innse at den rollen du vil spille ikke lar seg så lett gjøre som paladin.

Det er godt mulig det, uansett er det ganske latterlig dmg i løpet av et helt instance run.

Du hadde jo høylevelcharacters fra før av så du har kanskje twinket? Du har kanskje spilt med folk som ikke er så flinke til å spille klassen sin? Du har hatt anleding til å kun denge løs mens de andre klassene har måttet ta seg av alle crowd control oppgavene siden du ikke kan hjelpe til med det? Du har glemt å resette dmg meteret ditt?

Så paladins kan gjøre dps utifra ett run hvor dere var to paladins? Jeg sliter med å se relevansen...

Hva er poenget ditt her?

8698806[/snapback]

Å si at paladins ikke kan gjøre dps er å sette ting veldig på spissen, og det var ikke det jeg sa i mitt forrige innlegg - det er det andre som har sagt og du som henger deg opp i. Uten at Blizzard endrer klassen så er nok paladins først og fremst en healer klasse, om du ikke liker det så får du bytte klasse i steden for å whine som en fjortiss.

Skulle likt å se ett innlegg fra deg hvor du ikke kaller folk for idioter...

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Til deres opplyning, ikke diskuter med kombat kåre. Han er bare her får å krangle om rakker ned på alle. :)

Skrevet (endret)

3% crit til alle i raidet på 1 target (catformdruids gir 5% til partymembers og healing), refresher judgements som gir helse, mana og holy damage/crit, og gir 2% ekstra skade til groupmembers.

Det er ikke dårlige buffs, men om man ser på shamans så havner de et stykke bak. +10% AP, +20% sjanse for ekstra attack med ekstra ap, +ap fra strength of earth.

Hvorfor la en arms-warrior DPSe? Han har dårligere DPS+utility sammenlagt enn en retribution-paladin/shaman/druid.

Poenget til Kombat Kaare i instance-historien hans var at både holy-damage shockadin/spelladin og retribution kan gjøre DPS på linje med en feraldruid.

EDIT: Liten historie for å vise hvor mye "rasisme" det er ute og går mot paladins som gjør annet enn å heale. En fyr kjører LFM/LFG til en viss instance i Shattrath. Jeg sender /w til han og spør om det er plass til en DPS-paladin. Han svarer "nei", og for å teste /inviter jeg han. Overraskende nok var det bare han der, han ville altså ikke ha meg med i det hele tatt, selv om han var alene.

Etter det stakk jeg til en instance hvor jeg outdpsa en warlock, rogue og druid. Jeg outgeara/outskilla dem, men vi snakker jo PuGs her.

Og til deg som sa at paladins ikke kan tanke heroics: Jo, det kan de, og de kan gjøre det bedre enn warriors. Det er mot raidbosser at mekanikken/itemization ikke fungerer.

Det gjør Blizzard forhåpentligvis noe med straks.

De fleste jeg snakker med har ikke sett en paladintank/retribution-paladin i aksjon engang, men likevel har de en mening om det.

Endret av Quicko
Skrevet

Synes å huske en bruker som het Kårekårelimihåret som fikk permban... Uten sammenligning forøvrig.

Og ingen tviler på at loladins kan gjøre dps, det er bare det at det tar så lang tid å gjøre den...

Skrevet (endret)

Det er ganske enkelt. En full epic paladin KAN slå en uncommon/rare geared mage. Det er jo ganske åpenbart. Men hvis du antar at begge har ganske likt gear så er alle DPS klassene bedre og derfor er det dumt å velge en paladin til DPS. Det blir litt som å velge en mage med høy first aid til healer :hmm:

Endret av Mynotir
Skrevet

hehe, med over to års erfaring i å spille paladin kan jeg si at det kanskje er den mest missforståtte klassen. Jeg vil si at en Paladin er på en måte den beste healeren i spillet, om du vet hva du gjør! Man trenger knapt å tenke på ordet aggro, og man får igjen mana vist man critter på healene (speccet) Det er det sist nevnte som så mange idioter ikke tenker på, og tror at paladin er bare fokus på +healing.

Paladins kan gjøre DPS, men jeg tror at man må ha ganske stor erfaring som retri pala for å klare å holde en gjennomsnittelig bra dps og ikke bare satse på at bursten skal komme i ny og ne. Man må sette seg inn i seal`sene og vite tid man skal jugde, samt kombinere dem, vist man spiller paladin så er det ikke bare å trykke auto-attack. Det er riktig at mange ler av paladin som sier at de vil DPS`e, men det er heller ikke rart. Det har vært alt for mange folk som ikke har klart å spille retri paladin og dermed har paladinen blitt stemplet for en ikke-dps klasse.

Min konklusjon; Paladin er helt klart en av de bedre heale klassene i spillet, MEN kan også fungere som bra DPS _vist_ man har utmerket gear samt utmerket forståelse for klassen.

Skrevet

Prot loladins kan tanke som bare faen, hvis de kjenner klassen sin og ikke har loligreened gear. God ingame venn av meg har en 70druid (MT i guildet) og en 70loladin. Med loladinen offtankeren han i store instances, men er som regel MT i 5man heroics. Funker FJELL.

Morsomt når vi drar i pugs og.

Warrior: "I r dps. who tank?"

Loladin: "Me."

Warrior: "who tank?"

Loladin: "me?"

Warrior: "WHO TANK FFS?"

Loladin: "ME"

"Warrior has left the party".

Skrevet

Forrige gang vi tok Kara, hadde vi en paladin som MT (jeg var OT/dps med druiden). Veldig komfortabelt, pulls med shield gav god tid til shackle/trapping, og det var bare enkelte ganger jeg tok aggro (OoC procs + crits i fleng).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...