Gå til innhold

Hvilken kabel gir best bilde (på vanlig tv)


Anbefalte innlegg

Har ikke HD TV, men har hørt at de rette kablene gir et mye bedre bilde enn den medfølgende scart kabelen til min x360.

Har en 34' widescreen phillips tv, og x360 spillene mine ser jo absolutt flotte ut, men dersom en kabel kan gjøre bildet klarere, så er jeg absolutt intr.

Håper dere eksperter her på siden vet råd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
En RGB-kabel vil gjøre susen.

8688355[/snapback]

En komponent-kabel? Den har jo 3 kontakter, rød, grønn og blå.

Er det en kabel som heter RGB? :S

 

RGB = Rød, Grønn, Blå

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
En RGB-kabel vil gjøre susen.

8688355[/snapback]

En komponent-kabel? Den har jo 3 kontakter, rød, grønn og blå.

Er det en kabel som heter RGB? :S

 

RGB = Rød, Grønn, Blå

8688647[/snapback]

Jeg trodde også at RGB stod for Red, Green, Blue, men tydeligvis ikke :blush:

 

Kjører du den via kompositt, må du skaffe deg noe annet! Det er den dårligte løsningen :nei:

Lenke til kommentar
RGB er rød, grønn, blå, men ikke det samme som komponent (YPbPr). For forvirringens skyld er har komponentkablene rød, grønne og blå plugger. :)

:dontgetit:

 

hehe, joda, har fått det med meg for en tid tilbake skjønner du, men det er fortsatt ikke å bli klok på det derre der :ermm:

Endret av anolop
Lenke til kommentar

Kjøpte denne kablene jeg og, løftet bildet veldig mye, alt ble skarpere og mye klarere...

 

ENeste problemet jeg har er at den kutter noe av bildet på venstre side...er i orden når jeg setter den på 50Hz, men når jeg setter den på 60 kutter den kanskje en halv cm til en cm av bildet, litt irriterende... :ermm:

Lenke til kommentar
Kjøpte denne kablene jeg og, løftet bildet veldig mye, alt ble skarpere og mye klarere...

 

ENeste problemet jeg har er at den kutter noe av bildet på venstre side...er i orden når jeg setter den på 50Hz, men når jeg setter den på 60 kutter den kanskje en halv cm til en cm av bildet, litt irriterende... :ermm:

8696790[/snapback]

Det er nok tv'en din som gjør det og ikke kabelen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...