Gå til innhold

Hitchickers guide to the galaxie. bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt så mye bra om disse bøkene at jeg tror jeg må lese de i sommer. Jeg har lest andre bøker på engelsk og synes det går like greit som norsk. Så da blir det nok at jeg leser dem på engelsk! Det lokale biblioteket har bøkene bare på norsk :( så jeg må kanskje kjøpe dem.

Lenke til kommentar

En fantastisk, surrealistisk of desillusjonert bokserie. Holder på med den for andre gang, og selv om hva som helst blir langdrygt når man har lest lenge nok, så er disse bøkene helt klart verdt det. Ganske fornuftige betraktninger om livet, skrevet på en imponerende morsom og uforutsigbar måte. Du er garantert å le høyt og ofte! Kjøp hele serien i en schmekk og sett av et par uker.

Lenke til kommentar
Har hørt så mye bra om disse bøkene at jeg tror jeg må lese de i sommer. Jeg har lest andre bøker på engelsk og synes det går like greit som norsk. Så da blir det nok at jeg leser dem på engelsk! Det lokale biblioteket har bøkene bare på norsk :( så jeg må kanskje kjøpe dem.

8775159[/snapback]

Da ber du dem bare bestille fra et annet bibliotek, så har du spart de pengene ;)

Lenke til kommentar

'Verdens lengste triologi' må nytes på originalspråket. Alle bøkene er spekket med vendinger og fraser som man må være tørrpinn for å ikke le av.

 

Slartibartfast: Is that your robot?

Marvin: No, I'm mine.

 

:rofl::rofl::rofl:

 

Glem Potter of Ringenes Herre, Hitchikers Guide er kongen av bøker!

Lenke til kommentar
Hvem som har skrevet denne boka? Søstera mi har skrøyta masse av den, kanskje jeg bør lese den?

8770162[/snapback]

Her er det ikke noe kanskje ute å går: du bør helt klart lese dem, i det minste ta en kikk.

 

Det er gode grunner til at Douglas Adams er så berømt som han er. OBS: dette er engelsk humor, ikke overraskende fungerte ikke Hollywoodversjonen. Derimot er hørespillserien og bokserien ypperlige, og TVserien ganske god. Alle er litt forskjellige.

Lenke til kommentar

Kan virkelig anbefale the Hitchhiker's Guide to the Galaxy ja. Veldig godt skrevet og med mye gøyal og sprø humor. Som nevnt over her; liker du engelsk humor så kommer du til å elske denne boken. Det er selvsagt også en klar fordel å lese den på originalspråket, så det bør gjøres dersom man ikke har altfor store problemer med å lese engelsk. :)

Lenke til kommentar
Hva om en ikke liker typisk britisk humor?
Ikkeironisk spørsmål: Går det an?
Finner det ikke morsomt et sted jeg :shrug:
Du er den første jeg noensinne har hørt om ikke har syntes at bøkene var morsomme. Hvaslags humor er mer i din gate?

...men bøkene frister det å lese uansett!

8826861[/snapback]

Støttes. Om en ikke liker humoren så er det mange referanse til disse bøkene overalt. Bøkene er rett og slett blitt en del av britisk kultur.
Lenke til kommentar

Sa ikke at jeg hadde lest bøkene :) Men tenker på det. Har desverre/heldigvis en haug andre bøker som ligger i kø, men snart ;)

 

Mulig jeg finner humoren i bøkene bra, men typisk britisk humor er i mine øyne/øre latterlig dårlig. Men hver sin smak selvsagt. Bøkene har jeg ingen grunn til å tvile på er gode :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...