Gå til innhold

Diablo2 - Hva er Ip til Europe realm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, jeg er med i klan og vi brukte en gateway editor for å komme inn til vår egen realm...

Så jeg måtte slette de battle.net realmene...

Så jeg måtte finne europe realmen for å spille igjen, for å adde den skjønner du, så jeg vet hva ip'en er...

Lenke til kommentar

Uansett hvor mange klaner du er med i så har du fortsatt ikke skjønt hva IP er for noe...

 

Det du oppgir her er navnet på IP adressen. Dette navnet oversettes gjennom DNS til en gyldig IP-adresse.

 

Se på DNS som en telefonkatalog om du vil, der navnet på den du skal ha tak i er knytta til et unikt nummer. I ditt tilfelle er "europe.battle.net" navnet og det "DNS navnet" har et unikt nummer knytta til seg. (f.eks: 127.0.0.1).

 

Til info så misliker jeg å rette på detaljer, men når påstandene dine tydeligvis kan forvirre andre som ikke har så god greie på data kan det være greit å sette skapet på riktig plass.

Lenke til kommentar
Orker ikke diskutere med deg...

 

Dette er så unødvendig av deg

8679254[/snapback]

 

Slutt å røyk sopp..

Skal prøve å forklare:

 

europe.battle.net er en DNS. Altså en adresse som refererer til IP'en xxx.xxx.xxx.xxx

 

Når spillet skal "ringe" opp Blizzard så snakker den til IP'en som DNS'en er knytta til.

 

Eksempel:

 

Du skal ringe Ola, Ola har nummer 22 22 22 22

I telefonboka di står det Ola, og ikke nummeret, når du ringer står det:

 

"Ringer til Ola"

 

kanskje ikke mest stødige eksempelet men skjønner du det?

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Klarer ikke å holde meg borte jeg altså. Korka, de prøver bare å forklare deg en ting, hvorfor bli sur? Jeg hadde selv vært takknemmelig om noen forklarer meg forskjellen..

8680773[/snapback]

 

 

Jeg er ikke sur...

 

Takker for at dere forklarer men det er liksom ikke vits da når det er løst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...