Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Madrid under vei nå, kan bli spennende. Djokovic er heldgvis på Nadal sin side av tablået noe som gjør en fin-fin vei for Federer til finalen. Hadde vært storslått med en tittel for Roger nå, både for fansen og selvtilittens skyld!

 

Sharapova skal også ENDELIG ut i ilden i Polen om en uke. Gleder meg til comeback :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere mislikt Djokovic pga at han har brukt så sinnsykt lang tid på å sette i gang spillet. Det får da være grenser på hvor mange ganger man må sprette ballen før man server. Dette har både Djoko og Nadal blitt bedre på i det siste. Jeg har faktisk fått litt sansen for Djokovic nå. Han gutser veldig mye, og det er morsomt å se på i motsetning til Nadal som i mine øyne safer litt mer og heller satser på at motstanderen skal gjøre feil.

 

Det var ergerlig at Djokovic ikke klarte å slå Nadal i semifinalen, men før finalen sa jeg at dersom Federer vinner mot Nadal, så er det veldig bra at det ikke ble Djokovic. En seier mot Nadal på grus betyr nok ganske mye for selvtilliten til Federer.

 

Pga familieforpliktelser ble jeg nødt til å ta opp gårdagens kamp, og det er jeg egentlig ganske glad for. Det var så nervepirrende hver gang Nadal hadde break point, at jeg måtte spole over disse poengene. Hadde jeg sett kampen live, da hadde jeg nok bitt av fingertuppene mine. Nå gleder jeg meg til French Open!

Lenke til kommentar

Hvordan har jeg klart å unngå denne tråden? Jeg er en STOR tennis fan først og fremst som spiller det og ser på det utrolig mye, nesten like mye som fotball. Også er jeg en Rafa fan av dimensjoner, sett han spille siden han spilte Moya i 2004-5 tror jeg det var når han var helt ny på tour og elsket bare måten og intensiteten han viste på HVERT poeng, til og med når det var nesten ubetydelig på 40-0 til andre spilleren osv. Jeg ser på hvem Masters Series (spesielt på Nadal kamper men også mange andre) og selvfølgelg, de 4 store Slams.

 

Var veldig trist at Fed slo Nadal nå i Madrid for en uke siden, men ærlig talt tror jeg det har lite å si mtp. Roland Garros som starter opp nå om noen få dager! Nadal, siden clay sesongen har begynt, har vært med på og vunnet hele Monte Carlo, Barcelona OG Roma på 4 uker! Også to uker senere, spiller de en ny turnering i Madrid (på en står høyde) to uker før Roland Garros som har baner med myyye mindre fart for servene til Djokovic, Federer og Murray osv. som gjør livet mye vanskeligere for Nadal.

 

Synes egentlig Nadal burde bare glemt Madrid Masters mtp. at det var 2 uker igjen til Roland Garros, men på den andre siden fikk jeg sikkert sett den beste 3-sets kamp jeg har noensinne sett i form av 4-timers kampen mot Djokovic på lørdagen. Helt forbanna fantastisk å se på, måten Nadal ALDRI gir opp selvom han tydeligvis klarte nesten ingenting og var egentlig ute av form. Det er så typisk Nadal å klare seg i sånne situasjoner og spille slike poeng når han ligger match point nede, og spille på sitt høyeste nivå når det teller mest. Fighter er han, gir aldri opp. Litt sånn som min gamle favoritt, Lleyton Hewitt. :)

 

Bare å glede seg til Roland Garros nå, der jeg er nesten sikker på en Nadal seier 5. år på rad. Han elsker seg der, aldri tapt en kamp i hele livet der jo! Ser ikke for meg noen som slår han i en best av 5 sett kamp på clay, det skjer nok ikke i år ihvertfall. Vamos Rafa! :love:

Lenke til kommentar

tc47 hyggelig med flere tennis fans her, selv om du er en Rafatard :D

 

Før Madrid trodde jeg Nadal kom til å skippe turneringen eller bevisst gå ut i en av de tidlige rundene, men han er ALT for sta til å gjøre noe slikt, spesielt foran hjemmepublikum. Felte nesten en tåre når han slo Novak i semi-finalen forrige helg, utrolig spennende!

 

Som Federer-fan ønsker jeg selvfølgelig å unngå at Djokovic havner i samme tablå som Roger. Krysser fingrene for at det innvilges i morgen tidlig når de kommer ut med trekninga!

 

Hvor spiller du tc47?

Lenke til kommentar

Hehe ja, stolt over at Nadal kom såpass langt når det var tvilsomt om han faktisk skulle stille der. Rafatard faktisk, haha. Har fulgt han hele veien til toppen og føler nesten at jeg er en av største supporterne hans, har også sett han spille før. :) (Vil helst ikke snakke om den kampen, dog. :p)

 

Jepp, gleder meg til trekningen i morgen og håper selvfølgelig på det motsatte, at Rafa blir trukket på Murray sin side og at Fed får Djokovic på sin! :D

 

Jeg spiller på Paradis Sports Senter/Tennis Klubb, i Bergen. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Paradis. Kult :D

 

Jeg var med på Statuetturneringen for et par¨år siden. Flyet var forsinka, så jeg rakk bare såvidt første kamp, men det ble ikke tid til særlig oppvarming, og siden teppedekket har annerledes sprett enn Plexipave-dekket jeg vanligvis spiller på, ble timingen helt ødelagt, og jeg tapte kampen mot en spiller jeg tror jeg normalt sett hadde slått.

 

Dere er heldige som har så mange baner, dog (hvor mange er det? 6?). I Bodø er hallkapasiteten sprengt om vinteren med de 2 banene. Bedre nå på sommeren - da har vi fire utebaner i tillegg.

Lenke til kommentar

Haha wilzoo, Novak fikk Rog på siden sin, og Rafa på Murray sin. LETT vei til finalen for Rafa da, bare finalen blir vanskelig mot Djokovic. (;)) Neida, tror nok det kan bli en Fed - Rafa showdown igjen! Gleder meg ihvertfall til å se litt French Open tennis til neste uke i HD på Eurosport HD, herlig. :D

 

Jethro: 5 baner har vi. Jeg spilte en del turneringer før og spilte på konkurransenivå 4-5 ganger i uken i 2006-07 men fikk dessverre tennisalbue. Var ute av spillet i 8-9 måneder og når jeg kom tilbake var de jeg var med på U16 nivå en del høyre enn meg og jeg røk dessverre ut av det nivået på en måte. Spilte godt mot topp 10 på U16 nivå, og kom veldig langt i turnering i Oslo for 3 år siden tror jeg det var, fikk 3. plass etter semi-finale tap mot en som foot-faultet HELE tiden, jævlig irriterende. Men det var da, nå er jeg bare en litt mer sosial spiller som spiller en turnering her og der (mest for gøy) 2-3 ganger i uken. Men nå skal grusbanene snart åpne og da blir det nok annenhver dag ute på banene, bare solen er litt snill. :)

Lenke til kommentar

Først og fremst, Slam på gang (French Open) og det er bare herlig! I HD er det faen meg herlig og, Eurosport HD. :love:

 

Også, JA! Hewitt går ned 2-0 i sett mot monsteret som er Karlovic som vinner to tiebreak (sjokk), men fighteren som Hewitt er tar Lleyton tredje sett på tiebreak han og! Og feirer hvert poeng han vinner i tiebreaken også selvom han har en vaaanskelig jobb foran seg, typisk Hewitt! 2-1 i sett nå, satser på en fantastisk Hewitt comeback her. :D

Lenke til kommentar

Og der har man det. Hewitt snur 0-2 i sett til 3-2 i favør av ham og er videre etter kampen mot Karlovic. Hvorfor visste jeg at han skulle klare det? (UTEN tie break i 4. og 5. sett mot syke Karlovic, 6-4, 6-3 i siste to sett)

 

Dette sier alt om Hewitt i dag:

"Karlovic has just broken the world record for the most aces in a match. Previous record was 51, which he jointly held with Joachim Johansson. He's just hit his 53rd. And he's still going to lose most likely!"

 

Han slo 55 til slutt, ny verdensrekord! Og Lleyton vant gitt. Fighter spirit never dies. Lleyton Hewitt. :love:

 

hewitt_narrowweb__300x480,0.jpg

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Er det ikke challenges i French Open?

Nei, ingen grusturneringer bruker Hawk-Eye systemet. Ballmerket på grusen er nok bevis for dommeren. Skal sies at Hawk-Eye er tilstede, brukes i TV-sendinger for å se ballbuer og dobbelsjekke tvilsomme calls, men spillerne/dommerne ser det ikke.

 

De fleste kampene i dag gikk som jeg trodde med unntak av Gremelmayr og Granollers. Fint comeback av Lleyton men må virkelig gi credz til Ivo for de 55 essene :D

 

Andre som spiller http://challenge.atpworldtour.com/ ?

Lenke til kommentar

Flere som har tenkt tanken at Nadal aldri i verden kommer til å holde ut spesielt lenge? Tenker på den stakkars kroppen hans, greit nok at han sannsynligvis trener mer styrke enn noen andre på Touren, men tviler likevel på at kroppen tåler påkjenningene.... Han teiper jo knær og andre kroppsdeler hele tida.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker en tidligst mulig exit for Nadal. Ikke fordi jeg har noe mot ham, jeg har bare en ønskedrøm om å se Federer tilbake på tronen igjen. Jeg var ikke veldig optimist mht Nadal-exit før dagens møte med Marcos Daniel. Denne 31-åringen har deltatt i 11 Grand Slam-turneringer og har rykket ut i første rundet i 10 av dem (nå er det 11 av 12), men jeg ble positivt overrasket over at han hengte med i første sett. På stillingen 4-4 tenkte jeg at dette jevne* settet blir fort avsluttet med brudd til Nadal etterfulgt av at han holder serve. Sant nok brøt han, men jeg ble sjokkert av å se at Daniel brøt tilbake like etterpå. Det hjalp jo selvfølgelig lite, for han tapte jo selvfølgelig settet. Da mistet jeg fort interessen for kampen.

 

*) Jeg fulgte med på kampen via live scores, så det er kun tallene som jeg legger til grunn for å kalle settet "jevnt".

 

 

Merkelig nok ble jeg hverken sjokkert, overrasket eller bekymret over at Federer ble brutt i første game. Jeg tror jeg gikk inn i en slags form av fornektelse. Denne kampen skulle Fed eie, uansett! Brudd eller ikke, matchstatistikkens tale er klar: dette var en grei gjennomkjøring for Federer.

Lenke til kommentar

Jepp, vil si Federer hadde det lettere i dag mtp. hvordan kampene utviklet seg. Nadal gikk jo også ned 3-1 og et break ned i andre sett, men heldigvis tok Nadal tredje på en god og solid måte. Dessverre får du ikke en tidlig Nadal exit uten at han møter en Murray/Djoko/Fed type, så da blir det minst semi (for å være helt ærlig er jeg sikker på at han slår Murray i en evt. semi så da blir det bare Fed/Djoko i finalen som kan stoppe han slå rekorden til Borg og ta 5 French Open på rad!) på Rafa.

 

Vi får se. Day One for første og andre seed var ganske rolig, sett under ett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...