Gå til innhold

Forumets lille Tennis-emne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Tjohei, visste ikke at det hadde kommet opp en tennis-tråd her, på tide å slenge seg på. Spiller selv 5-6 ganger i uken og har spilt i 7 år nå. Spiller for øyeblikket med kSix-One Tour 90 med Signup Pro-Poly Plasma Pure på 52lbs. Har brukt litt blytape på den så den veier 381gram, kanskje en smule mer enn gjennomsnittsracketten men den passer mitt spill utmerket (aggressiv spillestil med enhånds-backhand).

 

Har faktisk testet en av de nye adidas racketene. Barricade Tour for å være nøyaktig. Synes det er en temmelig god racket, spiller rimelig likt kSix-One 95-serien men med litt mer vekt på hodet, noe som kanskje gjør den mer passelig for folk med tohånds-backhand. Adidas har vet hva de driver med og det er ikke første gang de kaster seg inn i rackettbransjen, de hadde jo solide racketter på 80-tallet men det er første gang på lenge de lanserer nye.

 

For å bevege meg litt mer inn på ATP-touren for øyeblikket. Synes personlig det er helt på trynet at en clay-court baseline grinder har stukket av med det klassiske 'serve&volley' trofeet fra Wimbledon og nå beseiret kongen av hardcourt i nettopp Australian Open. Skylder på hastigheten på gresset i SW19, det er blitt 30-40% tregere gradvis siden 2001. Skjønner ikke hvorfor de kan holde seg til det gode gamle gresset som tillot serve&volley-spillere en fordel akkurat som den trege grusen vil gå til baselinerne sitt favør. Nadal har nok det mentale overtaket over Federer for øyeblikket men jeg tror fortsatt Roger er sulten på revansj. Nå som Rafa har stukket av med #1 plassen, AUS open og Wimbledon, har ikke Federer noe å tape. Jeg tror det vil motivere han såppas at jeg setter Roger som favoritt for årets Wimbledon selv om jeg kan innrømme at en Nadal i form ikke vil kunne slås på grusen i Paris.

 

Federer har selv sagt at han ikke kommer til å gi seg på en god stund og man kan i hvertfall vente deltagelse i OL i London i 2012. Har trua på totalt 18 Grand Slam's for Roger og i hvertfall én visitt til innom #1. Skal til Masters Cup som nå er flytta fra Shanghai til London i november og det blir helt sykt. De 8 beste i en RR-turnering i O2 Arena (tidl. Millenium Dome) er oppskrift på awesomeness for min del!

 

Kan forøvrig føye til at jeg er tilhengere av Roger Federer, James Blake, Richard Gasquet, Ernests Gulbis, Nikolai Davydenko, Marcos Baghdatis, Mikhail Youzhny.

 

Jeg skyr egentlig WTA-Touren som pesten men har vært ordentlig tilhenger av Maria Sharapova :love: siden våren 2004. Hun har vært ute med skade i over ett år nå og skal i disse dager gjøre comeback som jeg gleder meg veldig til! På tide å børste Williams-søstrene av banen, makan til uglamorøse, bitchy og irriterende tennisspillere skal du lete en stund etter!

Lenke til kommentar

Kult. Da hørtes den Barricade-racketen enda mer fristende ut. Spiller med en Wilson Hyper Pro Staff 6.1 (hs 95) med Wilson Enduro Pro på 60 lbs selv, og denne er temmelig lik kSix-One 95-racketene og dermed Barricade. Vurderer å få meg ny racket snart, og har egentlig sett mest på denne, men jeg får vel ta med Barricade i vurderingen.

 

Hvor holder du til, forresten? Regner med jeg tar en tur til en turnering på Øst-/Vestlandet i sommer/høst, så kanskje vi kan spille?

 

Hvordan synes du det er å spille med headsize 90? Jeg synes det blir litt ekstremt.

 

EDIT: Trondheim, ja. Jeg skal være med på turneringen i mai. Har bestilt billetter.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar

K95 er et greit valg. Noen spesiell grunn til at du velger 18x20 framfor 16x18 string pattern? Har alltid likt bedre det bedre spin-potensiale fra racketter med større avstand mellom strengene.

 

Holder til i Trondheim for tiden ja, tidenes tristeste by å bo i mtp. tennismuligheter. Stakkars 2 baner innendørs, er vanskelig å få spille mer enn 1 time per dag hvis man ikke spiller på morgenen. Gleder meg til grussesongen starter så vi har ytterligere 4 baner å boltre oss på.

Skal studere i Australia neste år, mye på grunn av sommer året rundt, ypperlige tennismuligheter og ikke minst Australian Open =D. Bare å si fra om du er i byen så er jeg mer enn gjerne med på å slå litt.

 

Har spilt med headsize på mellom 90-93sq.in. i nesten 4 år, så er rimelig vant til det. Synes det er mye bedre å slå backhand med en tung 90-rackett. Spiller jeg med større hoder har jeg lett for 'ta meg friheter' og få en del rammetreff, men med mindre hoder må jeg til en hver tid være mer presis og det skjerper gamet mitt betraktelig. Håper på å få kjøpt den nye Sampras KFactoren på 88sq.in. kjappest mulig nå. Delvis som et samler-item men også for å teste ut!

 

Med turneringen i mai, mener du Roland Garros?

Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg valgte 18x20. Jeg har som sagt en Hyper Pro Staff med 18x20 som førsteracket, men jeg har en Pro Staff 6.0 (altså Sampras-racketen, ikke kFactor-utgaven. Dog med headsize 95) med 16x18. Jeg liker Hyper Pro Staffen best, så da tenkte jeg det var greit å ha samme stringpattern.

 

Haha. Roland Garros, du. Nei, jeg mente uteturneringen i Trondheim f.om. den 22. mai.

Lenke til kommentar

Det må være en junior-turnering. Skal du se på eller være med? Har aldri hørt noe om at det selges billetter til noen av turneringene vi har her nede. Det er jo ikke akkurat noe sitteplasser der, er jo bare gjerder rundt, man kan jo stå hvor som helst rundt banene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tråden har vært "død" i nesten 2 måneder, men det er jo ikke så altfor lenge.

Lurer egentlig litt på om det er dyrt å kjøpe fra tenniswarehouse, med tanke på frakt og tollavgift osv.

Min favorittspiller er Gael Monfils :thumbup:

Har akkurat begynt på min andre tennissessong nå, og synes det er kjempe artig :D

Lenke til kommentar

Tottotto, hyggelig å høre at du liker tennis så godt! Har vært tilhenger av Monfils før men jeg synes stilen han har tatt opp nå for tiden er litt kjedelig, altså pusher-tennis. Han spiller ballen tilbake i banen ganske safe uten å prøve for mye enda han har en sinnsykt forehand som han kan bruke til å litt mer offansivt til verks. Monfils har ikke hatt en så veldig god start på sesongen. Venter mer av han nå som grussesongen er her.

 

Når det gjelder Tennis Warehouse så er det utrolig billig i forhold til å kjøpe utstyr her i Norge, selv når man regner med frakt og toll. Har svidd av oppunder 20k der de siste 4 årene. Tar mellom 4 og 6 dager å få varene hit til Norge hvis du velger Fed Ex International Priority (ca 50 dollar på en medium stor ordre). Da stopper ikke pakken din i tollen heller, men du kan bli fakturert en eller to månder senere med tollavgift (100kr + moms (25% av verdien på alt minus frakt)). Det jeg mener med kan bli fakturert er at jeg har erfart at ca halvparten av mine bestillinger derfra har jeg ikke måtte betale toll på enda alle var på over 1000 kroner.

 

--

 

Mastersturneringen i Roma startet i dag. Anbefaler alle som følger tennis som ikke har Viasat Sport eller lignende å tegne et abonnement hos TennisTV.com. Viser noen 500 turneringer og alle 1000-turneringene. Kommentatorene er Robbie Koenig, Jason Goodall, Doug Adler og Chris Wilkinson, alle dyktige tidligere tennisspillere med veldig godt innblikk og veldig komfortable å høre på. Har hatt abonnement der i 3 år nå, veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Spilte min første uteturnering for året i helga. På kunstgress i Levanger. Noen som har synspunkt på det dekket kontra grus? Jeg kjenner på timingen på grunnslagene at ballen spretter annerledes enn på hardcourt, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvordan. Det er over et halvt år siden sist jeg spilte på grus, så det er litt vanskelig å sammenligne.

Endret av Jethrotulling
Lenke til kommentar

Har litt lyst til å ta opp tennisen igjen. Skal prøve å komme meg i litt bedre form og jogging er så kjedelig i forhold til tennis :)

 

Jeg har spilt 2-3 ganger i uka i 6-7 år tidligere, men de siste 4-5 åra har det bare blitt tennis en gang i måneden ca. Har ingen på mitt nivå å spille mot i Oslo, ingen av kameratene mine her spiller tennis. Blir bare useriøst.

 

Noen som har en god klubb å anbefale i Oslo? Er Nordberg bra?

Lenke til kommentar
Kjenner ikke til Nordberg noe særlig, men jeg ser at de har en spiller på 135.-plass på herrerankingen, så det må være et visst nivå iallfall. Eneste klubben jeg har kjennskap til i særlig grad i Oslo, er Furuset, men det blir kanskje litt langt unna?

 

Nordberg er den som ligger nærmest meg. Furuset blir ganske langt unna, da jeg ikke har bil. Men jeg hadde vært interessert å spille mange steder i Oslo, jeg. Ser ut som det er bra baner på Berg, Nordberg, Frogner osv.

Lenke til kommentar
Kjenner ikke til Nordberg noe særlig, men jeg ser at de har en spiller på 135.-plass på herrerankingen, så det må være et visst nivå iallfall. Eneste klubben jeg har kjennskap til i særlig grad i Oslo, er Furuset, men det blir kanskje litt langt unna?

135 i herreranking i Norge er ingenting. Har slått spillere med høyere ranking og jeg spiller ikke turneringer i det hele tatt. Skal ikke mye til for å oppnå det, bare være med i en del turneringer gjennom et helt år og du er der.

 

 

Blir så sinnsykt irritert på Federer, leda 6-4 3-1* mot Djokovic før regnavbruddet i Roma så brainfarter han noe så inn i helvette å tanker resten av matchen. Er så forbanna typisk Roger for tiden det. Håper for guds skyld han gjør noe med det i enten Madrid nå til helga eller i Roland Garros den påfølgende uka.

Lenke til kommentar
135 i herreranking i Norge er ingenting. Har slått spillere med høyere ranking og jeg spiller ikke turneringer i det hele tatt. Skal ikke mye til for å oppnå det, bare være med i en del turneringer gjennom et helt år og du er der.

Det er så. Rankingen forteller mest om hvor mange turneringer du er med i. Jeg vil anta at for hver spiller i topp 100 på herrerankingen er det enda en spiller som ikke er ranket som er like god. Likevel forteller det at en klubb har en spiller på øvre halvdel av rankinglisten at det er spillere i klubben som satser på tennis (i større eller mindre grad). Jeg mente ikke nivået kvalitetsmessig, men heller at det var et miljø man kan bli god i hvis man vil, da man har spillere på et ålreit nivå man kan sparre med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...