Gå til innhold

"Total commander" for Linux (Gnome)


Anbefalte innlegg

Finnes det noe liknende Total Commander for Linux? I backup-sammenheng trenger jeg et program helst med GUI som gjør at jeg kan sammenligne og kopiere over filer som ikke finnes på destinasjonen, evt. kopiere alle men hoppe over de som finnes fra før. I tillegg ønsker jeg en kø-funksjon slik TC har.

 

Tror nok jeg kan få til det meste her via terminalvindu og parametere til copy, men ønsker altså helst et med GUI hvis mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om to programmer som minner om total commander; XNC og Gnome Commander. Sistnevnte har best design, men mangler den grunnleggende markerings funksjonen (høyreklikk + drag). Kan ikke si at jeg er like fornøyd med disse som med Total commander, men de fungerer.

Endret av MapSter
Lenke til kommentar
Finnes det noe liknende Total Commander for Linux? I backup-sammenheng trenger jeg et program helst med GUI som gjør at jeg kan sammenligne og kopiere over filer som ikke finnes på destinasjonen, evt. kopiere alle men hoppe over de som finnes fra før. I tillegg ønsker jeg en kø-funksjon slik TC har. Tror nok jeg kan få til det meste her via terminalvindu og parametere til copy, men ønsker altså helst et med GUI hvis mulig.
Du har en rimelig vrien kravspesifikasjon her. rsync gjør det meste som du ønsker, men det er tekstbasert. Hvis du kun skal bruke dette til backup, vil jeg anbefale deg å droppe GUI-kravet, og bruke rsync. Da gjør du ting mye enklere for deg selv, siden du kan legge kjøringen av backup i cron og automatisere det totalt.

 

Meen hvis du absolutt må ha et GUI, kan du ta en titt på unison-gtk. Det er ikke et fullblods alternativ til Total Commander på noen måter, men kan kanskje gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar

Midnight commander er fin å ha den. Fin for å flytte filer uten gui også. Lifesaver for mange brukere som ikke er så vant til terminalen ihvertfall. (Selv om mc kjøres i terminalen) :)

 

Edit : eller så er jo også krusader ganske fin, selv om den er kde :)

Endret av rocknrolf77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...