Gå til innhold

Rockens Mestere - hvem er best?


Hvem er best?  

122 stemmer

  1. 1. Hvem er best?

    • Judas Priest
      5
    • Iron Maiden
      28
    • Metallica
      39
    • Black Sabbath
      31
    • Manowar
      5
    • Deep Purple
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Hvor er Pearl Jam og Soundgarden? Kan si at jeg synes Iron Maiden blir altfor overkill tostemt gitarer og når du har hørt 5 sanger av de så har du hørt alt. Ikke spesielt begeistret for dem. Skjønner ikke hvorfor de skal kunne kalles Rockens mestere...

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Jeg synes noen her bør være litt mer vennligsinnet mot Maggis. Han er trossalt ny som dere ser. Han har ikke mange poster (nor do i)

Vær litt grei med han, og kom heller med forslag til forbedringer, enn å bare skrive: Hæ?! Mesterne er jo ikke nevnt her jo!! :mad:

 

Chris :)

8640143[/snapback]

Beklager, så ikke at brukeren var ny.

 

1. Her på forumet har vi gjennom tiden jeg har vært bruker her, hatt diverse slike tråder. Jeg vil derfor anbefale deg å bruke søkefeltet før du starter en tråd neste gang.

 

2. Musikk er subjektivt og synene på hvem som er best vil derfor variere fra person til person. Når du skriver "rockens mestere", vil derfor enkelte reagere på at band som av allmennheten sees på "som gode" ikke er representert.

Lenke til kommentar

Hva vedkommende moderator velger å sette opp en poll for og ikke er strengt tatt hans valg. Om dere er uenige så er rapportknappen riktig adresse for kommentarer. Det skal ikke gjøres her i tråden. Jeg siterer moderators formaning i førsteposten:

 

Ubegrunnede tilbakemeldinger blir slettet uten forvarsel! ~Moderator

 

Trådstarter er ny på forumet og dere kan godt gi ham "the benefit of the doubt" i denne tråden. Gjør ham og oss og dere selv en tjeneste og les trådtittelen og polltittelen som "Hvem er best av de nevnte bandene?" Uttrykket "Rockens mester" får stå som en meningsytring fra trådstarter, det betyr ikke at han må nevne alle band fra tidenes morgen som kunne kvalifisere i mine eller deres øyne. Så får heller de av oss som mener "ingen av dem" la være å stemme siden vi ikke fikk noe alternativ for våre favoritter.

 

Om denne tråden har livets rett vil vise seg, men jeg minner om at det ikke er tillatt å spamme ihjel tråder man ikke liker. Hold dere til topic eller la vær å poste.

 

Noen poster som diskuterer trådens livsberettigelse blir slettet. Den diskusjonen kan dere ta med oss på PM.

Geir :)

Lenke til kommentar

Iron Maiden så absolutt. Hver eneste lille tone som blir spilt fra Dave Murray's, Adrian Smith's og Jannick Gers' gitarer er perfekte. Steve Harris' sin dype, nydelige bass og Nicko McBrain som er helt gira når han spiller trommer. Og selvfølgelig Bruce Dickinson's fantastiske vokal.

Lenke til kommentar
Iron Maiden så absolutt. Hver eneste lille tone som blir spilt fra Dave Murray's, Adrian Smith's og Jannick Gers' gitarer er perfekte. Steve Harris' sin dype, nydelige bass og Nicko McBrain som er helt gira når han spiller trommer. Og selvfølgelig Bruce Dickinson's fantastiske vokal.

8645370[/snapback]

 

Nå har det seg slikt at Iron Maiden er Heavy Metal.

Lenke til kommentar

Judas Priest, Black Sabbath og Manowar er vel mer metal/heavy rock, Iron Maiden sånn mye forskjellig (litt punka rock, heavy rock, progressiv-aktig rock), Metallica...vel metal. Deep Purple er vel det eneste som er riktig å ha i den listen.

Led Zeppelin, Chuck Berry, Beatles, Jimi Hendrix, The Doors og slikt er sånt som burde vært i den listen, fordi de var med på å utvikle rockemusikken og gjøre det populært liksom. Da er det snakk om rock, altså straight rock. Senere har rocken gitt innflytelse til en haug med ulike stiler og sjangre, deriblant metal og hardere rock (de bandene du listet opp). Men blablablabla. :p

 

Men ikke for å være frekk altså, men jeg skjønner ikke helt poenget med denne tråden. Det er helt opp til deg hvilke av de bandene som er best. Sorry, men det er rett og slett poengløst og teit med slike diskusjoner. Hva er det du egentlig prøver å "undersøke", at musikk er objektivt? :dribble: Neida, slapp av, jeg er ikke sur eller slem eller noe, jeg bryr meg egentlig ikke så mye om dette, bare foreslo noe. :thumbup::innocent:

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...