Gå til innhold

CV kritikk og spørsmål om karakterer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mangler obligatorisk informasjon som navn, tlf, e-post, men det er kanskje for å være anonym? :). Tegnsettingen er inkonsekvent og feil. Ikke bruk semikolon.

Det er enklere å bruke tabeller enn mellomrom for å lage rekker og kolonner.

 

Jeg vil nok anbefale deg å lage en helt ny CV, du kan gjerne ta utgangspunkt i diverse maler, f.eks. http://www.karrieremagasinet.no/km/Venstre...ID=982;_to=841;

 

Det er ikke nødvendig å dra frem absolutt alt av jobber og verv, men heller fokusere på de som er relevante. Resten kan samles opp i div. jobber/verv.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Du mangler obligatorisk informasjon som navn, tlf, e-post, men det er kanskje for å være anonym? :). Tegnsettingen er inkonsekvent og feil. Ikke bruk semikolon.

Det er enklere å bruke tabeller enn mellomrom for å lage rekker og kolonner.

 

Jeg vil nok anbefale deg å lage en helt ny CV, du kan gjerne ta utgangspunkt i diverse maler, f.eks. http://www.karrieremagasinet.no/km/Venstre...ID=982;_to=841;

 

Det er ikke nødvendig å dra frem absolutt alt av jobber og verv, men heller fokusere på de som er relevante. Resten kan samles opp i div. jobber/verv.

8627812[/snapback]

 

Navn etc er utelatt da det kan blottlegge meg for mye syntes jeg. Skal se på det andre :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva slags jobb du søker, men i internasjonale bedrifter kan du med fordel bruke EU-malen for CVer. Google eller finn den på DinSide.

8628902[/snapback]

 

hr konsulent eller personalsjef (med tid og erfaring) er vel drømmen :)

Skal uansett ta master i juss og økonomi etter hvert for moro skyld :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se hva dine hovedkvalifikasjoner er ut i fra CVen.

 

Du bør snu rekkefølgen, slik at det siste du har gjort ligger øverst på listen. Vurder også om alle vervene du har hatt, er relevante å ta med, listen blir skrekkelig lang. CVen bør ikke overstige en side.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

hr konsulent eller personalsjef (med tid og erfaring) er vel drømmen :)

Skal uansett ta master i juss og økonomi etter hvert for mor skyld :)

8629179[/snapback]

Er det ikke snart på tide å ta egne valg? :tease:

8629254[/snapback]

 

Leif da din gjøk :p Hun syntes det var galskap, noe bestevenninen min også syntes :blush:

 

Jeg klarer ikke å se hva dine hovedkvalifikasjoner er ut i fra CVen.

 

Du bør snu rekkefølgen, slik at det siste du har gjort ligger øverst på listen. Vurder også om alle vervene du har hatt, er relevante å ta med, listen blir skrekkelig lang. CVen bør ikke overstige en side.

8629963[/snapback]

 

Tingen er at i mine øyne er de fleste der relevante, mye fordi de la grunnlaget for interessen i HR. Men skal se det ann :)

Lenke til kommentar
Bare av ren nyskjerrighet, hva er en HR konsulent? Hva gjør / kan en HR konsulent?

8630051[/snapback]

 

Det går en del på human relations. Hvordan mennesker fungerer i grupper. dominate personer ovenfor mindre dominante, kunnskapsledelse osv.

Nå leser jeg en del psykologi på siden, så mine kunnskaper er noe mer spredt enn pensumen legger opp til.

 

 

Men karaktermessig, hvordan ser det ut for meg?

Lenke til kommentar

Om du har C i snitt som heltidsstudent, er det kanskje litt vanskelig å overbevise noen om at du skal klare å gjøre en god fulltidsjobb og i tillegg ta en master samtidig ... Bare en tanke. Hvordan de som ansetter tenker må vel være en HR konsulents område :)

Lenke til kommentar
Det går en del på human relations. Hvordan mennesker fungerer i grupper. dominate personer ovenfor mindre dominante, kunnskapsledelse osv.

Nå leser jeg en del psykologi på siden, så mine kunnskaper er noe mer spredt enn pensumen legger opp til.

 

 

Men karaktermessig, hvordan ser det ut for meg?

8630061[/snapback]

 

Hmm.. Ok, må ærlig inrømme at jeg ikke ser hva en HR konsulent gjør. Er det snakk om å være en ekstern konsulent som firma leier inn, eller har store bedrifter HR konsulenter ansatt? Hvordan vil en typisk dag på jobben utarte seg? Kan du f.eks jobbe i et bemanningsbyrå?

 

Vanskelig å si hvordan du ligger ann bare på grunnlag av et karaktersnitt. Relevant erfaring og personlig fremtoning har vel så mye å si som gode karakterer. Selv har jeg ikke spesielt gode karakterer fra høgskolen, men har en bra jobb i et stort internasjonalt selskap. Jeg har bred og alsidig erfaring, og kan prate for meg.

Lenke til kommentar
Om du har C i snitt som heltidsstudent, er det kanskje litt vanskelig å overbevise noen om at du skal klare å gjøre en god fulltidsjobb og i tillegg ta en master samtidig ... Bare en tanke. Hvordan de som ansetter tenker må vel være en HR konsulents område :)

8630102[/snapback]

 

nå må du lese om igjen her. Jeg har C i snitt for samtlige eksamener, men B i snitt for HR fagene, og hva jeg gjør på fritiden trenger ikke de å vite heller, så ser ikke helt det problemet :)

Målet er uansett å bruke de to første årene etter endt utdannelse til å forbedre karakterene. jeg har minst 6 fag som kan forbedres 1-2 karakterer om jeg legger litt arbeid i det :) Og greier jeg det, så kan jeg få snittet opp til B der og.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Det går en del på human relations. Hvordan mennesker fungerer i grupper. dominate personer ovenfor mindre dominante, kunnskapsledelse osv.

Nå leser jeg en del psykologi på siden, så mine kunnskaper er noe mer spredt enn pensumen legger opp til.

 

 

Men karaktermessig, hvordan ser det ut for meg?

8630061[/snapback]

 

Hmm.. Ok, må ærlig inrømme at jeg ikke ser hva en HR konsulent gjør. Er det snakk om å være en ekstern konsulent som firma leier inn, eller har store bedrifter HR konsulenter ansatt? Hvordan vil en typisk dag på jobben utarte seg? Kan du f.eks jobbe i et bemanningsbyrå?

 

Vanskelig å si hvordan du ligger ann bare på grunnlag av et karaktersnitt. Relevant erfaring og personlig fremtoning har vel så mye å si som gode karakterer. Selv har jeg ikke spesielt gode karakterer fra høgskolen, men har en bra jobb i et stort internasjonalt selskap. Jeg har bred og alsidig erfaring, og kan prate for meg.

8630151[/snapback]

 

slik jeg har sett så kan det gå på bemanningsbyråer, jobbe i personalavdelingen, administrasjonen, intervjuer med nye personer som skal ansettes etc.

Håndtering av personalkonflikter, personalutvikling, omorganisering etc er også fagområder.

 

Scoret A på kombinasjon av bedriftskulturer i år :)

Lenke til kommentar
slik jeg har sett så kan det gå på bemanningsbyråer, jobbe i personalavdelingen, administrasjonen, intervjuer med nye personer som skal ansettes etc.

Håndtering av personalkonflikter, personalutvikling, omorganisering etc er også fagområder.

 

Scoret A på kombinasjon av bedriftskulturer i år :)

8630170[/snapback]

 

Ok.. Slik som arbeidsmarkedet er på østlandet nå, tror jeg ikke du skal være bekymret. Næringslivet er desperate etter gode folk. Selskapet jeg jobber i betaler ut bonus på opp til kr 30.000 til ansatte som rekruterer gode folk.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
slik jeg har sett så kan det gå på bemanningsbyråer, jobbe i personalavdelingen, administrasjonen, intervjuer med nye personer som skal ansettes etc.

Håndtering av personalkonflikter, personalutvikling, omorganisering etc er også fagområder.

 

Scoret A på kombinasjon av bedriftskulturer i år :)

8630170[/snapback]

 

Ok.. Slik som arbeidsmarkedet er på østlandet nå, tror jeg ikke du skal være bekymret. Næringslivet er desperate etter gode folk. Selskapet jeg jobber i betaler ut bonser på opp til kr 30.000 til ansatte som rekruterer gode folk.

8630202[/snapback]

 

hehe, jeg er vanvittig interessert i psykologi delen, så jeg håper at HR delen skal gå bra. Sist gang jeg søkte på finn.no fant jeg ca 1000 stillinger med HR i Akershus/Oslo regionen.

Men karakterene er prioritert høyt, så skal ha bedre snitt enn nå, men jeg har tenkt at kombinasjonen av vervene,jobbene og det relativt gode resultatet på skolen vil gi en god kombinasjon og slagkraft :)

Lenke til kommentar

Ta bort noen av vervene, og komprimer arbeidserfaringen, fjern semikolonbruken.

 

 

Jeg mener at Cv'en i utgangspunktet ikke bør være på mer enn en side, derfor ville jeg tatt bort det irrellevante. Dette gjelder spesielt når andresiden blir veldig tom.

 

Interesser kan du skrive om i søknaden.

 

 

HR-konsulent er en sånn moderne greie, ingen andre enn de sjøl som skjønner hvorfor de får betalt og hva de gjør. (har min spesialisering i økonomistyring)

Lenke til kommentar
Ta bort noen av vervene, og komprimer arbeidserfaringen, fjern semikolonbruken.

 

 

Jeg mener at Cv'en i utgangspunktet ikke bør være på mer enn en side, derfor ville jeg tatt bort det irrellevante. Dette gjelder spesielt når andresiden blir veldig tom.

 

Interesser kan du skrive om i søknaden.

 

 

HR-konsulent er en sånn moderne greie, ingen andre enn de sjøl som skjønner hvorfor de får betalt og hva de gjør. (har min spesialisering i økonomistyring)

8632036[/snapback]

 

haha, takk for den du :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...