Gå til innhold

hmm, noen som kan hjelpe litt ? asus p4b533! HELP!


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

asus p4b533, nortwhood 2,4 og apacer pc 2700 ddr.

hovedkortet støtter originalt ikke pc 2700, men med en liten vri på switchene så går det..

problemet da er at jeg kun klarer å klokke 150mhz opp før maskinen blir ustabil og henger seg..

er det pga dårlig minne ? ( trodde apacer var bra )

eller er det pga hovedkortet originalt ikke støtter pc 2700 og at problemet ligger der ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan umulig komme av at det er noen problemer med at hovedkortet ikke offisielt støtter pc2700 ram. Har selv samme hovedkort, og kjører dette med pc3200 ram.

 

Når du upper fsb på hovedkortet, økes samtidig Mhz på ting som hdd, skjermkort osv, man overklokker andre ting enn bare ram og cpu. Det som er kult med hovedkortet ditt er at man har pci dividere, jeg tror at du ikke har satt denne til 66/33 i bios. Derfor overklokkes også hdd, agp osv. Derfor låser maskinen seg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hmm, det var selvfølgelig EN ting jeg glemte :p

jeg bruker det lille dip switch trikset som gjør at når når jeg setter divideren på 1:1 og cas 2,5 - 3-3 - 7

så kjører den på 4:3 selv om det står 1:1

og da kjører minnet på original hastighet ved 2,4 ghz.

 

prøver jeg å klokke mer enn 150 mhz så stopper alt opp i windows etter et lite minutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

mente 34 :p

liten skrivefeil bare

 

men altså, that sux :(

eneste jeg kan gjøre blir da å sette den lik 1:1, drite i trikset og heller klokke over 166mhz... ( houston we need better cooling )

 

anbefaler dere kjøling til minne samtidig ?

ca hvor mye bør jeg klare å klokke med den swiftech kjøleribben og en 80*80mm vifte på den ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...