Gå til innhold

Gla' guiden til muskjøp for gamere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ta den helt ut ved å skrive om gaming tastatur. :p

8986100[/snapback]

En god meget ide. :hmm:

 

Et tastatur jeg nå har funnet ut virkelig ikke er bra til gaming er Logitech Ultra-X flat "Media". Den gamle typen var helt ok i ca et års tid, men den nye "media" utgaven bærer preg av dårlig kvalitet og lav standard spesielt på tastene. Har Hatt 2 stk av dem nå siste 2 mnd og et er alltid en tast eller 2 som ikke er god etter kun en ukes bruk.

 

Men nå er det heldigvis håp for oss som liker flate taster og ikke vil ha trådløst (eller LabTech eller enda værre kopier av Ultra-X): Enermax Aurora! Synd prisen er stiv.

 

G15, Saitek Eclipse og flere andre tastaturer mener jeg har for høye taster.

 

Ei heller klarer jeg vende meg til slike "pads" som er 1/2 tastaturer, type WolfKing o.l. eller dem med pad på siden (Z-board, WolfClaw).

Lenke til kommentar

Jeg har brukt alle tre, og har QcK+ og Qpad. Jeg synes QcK+ virkelig er den beste musematten som finnes, og jeg vet det er veldig mange som er enig med meg der. De fleste "progamere" mener at det er tøymatter som gjelder fordi de gir en overlegen stabilitet og kontroll i forhold til plast, glass og metall. Qpad er ganske tykk, og før den blir slitt har den en kant som føles skjærende mot underarmen. Qpad synes jeg er helt OK. Den var ikke supergod med en gang. Den er laget av et tøystoff som ikke er så veldig glatt som var dekket med et tynt kunststoff som skulle gjøre det tøyet litt glattere. Qpaden slites utrolig fort, og det vises da veldig lett hvor man flytter musen. Jeg synes ikke gliden er spesielt god, og i det "sporet" hvor det øverste, tynne glatte laget er slitt bort, blir gliden lik null. I det området kjennes det ut som matten suger til seg svette!!

 

QcK+ er tynn (2mm) den finnes i 3 størrelser og er kvadratisk. Qpad har valgt en rektangulær form. Den er laget av et lag med mønstret gummi som får matten til å sitte helt stødig på underlaget. Muse-siden er laget av et superglatt kunstfiber hvor musen på en måte flyter. På Qpad glir musen. Annerledes følelse, veldig vanskelig å forklare... :hmm: Om jeg skulle forklare det; Qpad: matten er ikke "fibret", slik at man ser hvert eneste fiber, og man vil merke en slags treghetseffekt idet man skal flytte musen. Steelpad QcK+: Matten er "fibret" og har en ganske annerledes følelse. Man får ikke den treghetseffekten, musen flyter over fibrene. Matten slites også veldig jevnt over hele.

 

Vil ikke disse Qpad, matten er god den, og merk at det er den gamle modellen, som "alltid" har vært der det er snakk i. Jeg synes at QcK+ er en en enklere matte som er laget av et stoff som fungerer veldig bra. Qpad kom nylig med mange andre modeller, hvor jeg kun har prøvd en av disse.(Qpad|CT) Eneste minus jeg kan komme på med QcK+ er at den lett blir skitten, og dette kan noen ganger være litt vanskelig å vaske bort fordi det går ned i fibrene. Den kan for noen også bli litt "lefsete" fordi den er så tynn. Og om man har en ujevn pult merkes dette veldig godt! QcK+ + MX518 + 1000Hz usbhack + mouseskates + lowsense = trippel HS^^

 

CorePad EYEpad er utrolig lik QcK+. Den er lagt av så og si samme kunststoffet som Steelpaden, men jeg tror at det også er iblandet litt bomull eller noe vanlig tøy, som gjør at matten føles enda litt bedre, og kanskje gjør musebevegelsene litt mer stabile, men gliden blir også liiiitt dårligere. (Mattene er utrolig like!! Vanskelig å kjenne forskjell når man ikke ser merket!) EYEpad har jeg også sett slites litt fortere enn QcK+ og har en tendens til å dele seg. Slik at glidflaten detter av gummiundersiden.

 

Jeg synes Steelpad 5L er laget akkurat motsatt av teorien om at det enkleste er det beste. 5L slites også ganske fort. Jeg synes overflaten er ganske lik Qpad, og blir enda mer lik når den blir slitt. De blir veldig trege begge to. Ikke brukt denne matten veldig mye, så skal ikke uttale meg mer.

 

Oi! :ohmy: Skulle bare skrive litt jo :p

 

mvh -isaksn- :)

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Hey, se her ja. personlig synes jeg EyePad er mye mer treg enn både Qpad og 5L, den kan nesten minne om en stor tynn utgave av den vanlige blåmatten alle hadde før. Samt at den blir veldig fort loete og slitt. Det som har vist deg å fungere fint på 5L er å ta bittelitt fUnc "liquid" på den (ta noen dråper i hendene, gni utover som hårvoks og ta forsiktig utover matten) så man får et ørtynt vokslag.

Lenke til kommentar

Brae guider her :) selv synes jeg saitek eclipse eier!(skal kjøpe tastaturet nå :lol: ) men så vurderer jeg å kjøpe razer krait/copperhead/deathadder,noen som har vært borti krait før?Tilbake meldinger?

 

EDIT:Spiller css mid sens(tror jeg)

Endret av gunfighter
Lenke til kommentar

Krait er en liten Copperhead uten sideknapper. Begge har lav rar fasong som passer både høyre og venstrehendte. Deathadder har en fasong kun tilpasset høyrehendte, samt at den fyller mer i hånden.

 

Saitek Eclipse er ikke noe særlig synes jeg, tastene er skranglete og responderer dårlig når man ikke trykker midt på dem. Uansett er de av den høye typen, så det er ikke slik jeg liker det.

Lenke til kommentar

har siden 3 år en inteli 3.0 platinium og skiftet batterie 4 ganger i alle årene og har ca 3500 tracked timer online FPS gaming ..Amerika Army,... kan ikke være mer happy med den men alt er jo smak og behag..

musmatte er en Corepad xl..den er den andre jeg kjøpte siden den første ble nedslitt :thumbup:

Endret av LWSR
Lenke til kommentar
Batterier? Trådløs mus til gaming??! Sier mest om AA kanskje :D

9036471[/snapback]

 

prøvte også en diamantback fra razer men den er ikke særlig mye bedre ..er vel en vanesak..

og jeg gidder ikke diskutere AA med noen som kanskje bare spiller CS :thumbdown: , spiller for det meste brett med long range og lite QCB så jeg trenger ikke verdens forteste mus heller for det

Lenke til kommentar

Har et problem noen her kanskje kan hjelpe med...

 

Når jeg bruker min G5 på Qpad musematte, så blir bevegelsene til musa veldig "hakkete" på skjermen, eller ujevne. Dette skjer ikke når jeg bruker G5'en på en helt nøytral, svart musematte.

Hva kan årsaken til dette være? Jeg har testet andre mus på Qpad'en, så det er ikke musematta det er noe galt med i hvert fall...

G5'en min hadde heller ikke dette problemet før, det bare begynte sånn plutselig...

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt Microsoft Habu og Reclusa. Er veldig fornøyd med begge etter å ha prøvd intellimouse 3.0 og 4.0 G5 og MX 518 og den før det, tror det var 513. Habu musa er den beste hittill. liker innstillingene og det med driver knot er bare tull, plugg inn musa, la vista finne den, last den siste driver og firmware, innstaler driver først og firmware etterpå, kopl musa fra og til og du er i boks. Verre enn det er det ikke. Reclusa tastaturet er dritfett, passe sterk belysning og ser veldig pent ut sammen med Habu musa. bra med knapper til spilling og ikke all den unødvendige media driten som på andre tastaturer, eneste minuset er at tastene kunne vært litt lavere, slik som på et laptop tastatur. Anbefaler begge sterkt. :thumbup:

 

PS! Glemte musematta, har kjøpt Icemat black og den er dritfet, musa glir perfekt og den er passe stor, har second edition på jobben for der bruker jeg to mus på samme matte men hjemme ble den for stor.

Endret av Wunder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Er det noen som har MS Habu i så fall har noen merket at når Universalscroll er på i et spill og man bruker knappen så snurrer kamera alle kanter. Er det noen måte og fikse dette på eller:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...