Gå til innhold

Gla' guiden til muskjøp for gamere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Hvor i all verden, dvs Norge, får man kjøpt den Mouse Bungee-saken ??

(ser ut som den selges i Tyskland, men spør altså om i Norge)

 

De hadde den på microplex (1 år siden?), men.....

 

Edit:

Etter noen linker, finner vi denne infoen:

microplex

 

Men de har altså ikke hatt den inne på leenge...

 

(og frakt etc ser ut til å være over 21 Euro, dersom fra Tyskland, urk)

Endret av ullteppe
Lenke til kommentar
- Hvor i all verden, dvs Norge, får man kjøpt den Mouse Bungee-saken ??

(ser ut som den selges i Tyskland, men spør altså om i Norge)

 

De hadde den på microplex for ikke så altfor lenge siden (1 år?), men.....

9039792[/snapback]

 

 

Har Microplex sluttet å selge den ? Det var synd ,den er et must for gaming mus MED ledning .

 

Har selv Microsoft intellimouse explorer 3.0 ,har hatt den siden 2001 ;-)

Har et utall forskjellige mus liggende bla Razor og Logitech ,men faller alltid tilbake til Exploreren :love:

Spiller for det meste CSS .

 

Musematte er Func 1030(bra ,men liten) og Razor .

 

Tastatur hadde vært gøy å bytte ut ,har et gammelt Microsoft internet keyboard pro , uslåelig til nå he he ,men det var det med vanen .

 

Bra tråd foresten :thumbup:

Endret av Trinity
Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke trådløs mus bra til gaming? Jeg sliter hardt med å bestemme meg, siden jeg både vil ha trådløs mus og Logitech G5 som får så bra kritikker. Er det dumt med trådløs mus selv om man ikke er "hardcore gamer"?

9037974[/snapback]

Trådløs mus er utrolig praktisk det. Og til normalt bruk og normal spilling fungerer det helt greit. Største problemet er at de er tyngre p.g.a. batterier, at batteriene går tomme når du minst trenger det og at det er en ørliten responsforsinkelse p.g.a. radiosignalets overføring av musbevegelsene. Men dette trenger nødvendigvis ikke være et problem så lenge man vender seg til det med tyngde og husker å lade musa innimellom ;)

 

Kjøp en G7 da, det er jo i prinsippet en trådløs G5...

Lenke til kommentar
En guide om gamertastatur er jo på sin plass etter min mening!

9038151[/snapback]

Ja... Skulle gjerne testet en del flere før jeg uttaler meg for mye.

 

Har prøvd:

Logitech G15

Saitek Eclipe

Z-Board

Wolf King

Et par tastaturer som egentlig ikke er "gamer":

Logitech UltraX Flat Media

Enermax Aurora (grisedyrt "flat" tastatur i sort alu)

 

Skulle gjerne ha prøvd:

Razer Tarantula

Microsoft Reclusa

SteelSeries 6G

Saitek Eclipse II

 

Har jeg glemt noe da?? :hmm: Gidder ikke teste ut vanlige tastaturer type normal "OEM" som følger med PC'er man kjøper ferdig. Ei heller trådløse.

Lenke til kommentar

Qpad lowsense/highsense/midsense.

 

 

Har denne jeg, og selvom den kom "rullet" la den seg flatt med enn gang. Trengte ikke noen dager på seg den...tror du tippet bare her....

 

Har hatt den i 2 år nå og den har enda ikke "løsynet" langs kanten grunnet armen. Beste musmatte jeg har noengang hatt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke trådløs mus bra til gaming? Jeg sliter hardt med å bestemme meg, siden jeg både vil ha trådløs mus og Logitech G5 som får så bra kritikker. Er det dumt med trådløs mus selv om man ikke er "hardcore gamer"?

9037974[/snapback]

Trådløs mus er utrolig praktisk det. Og til normalt bruk og normal spilling fungerer det helt greit. Største problemet er at de er tyngre p.g.a. batterier, at batteriene går tomme når du minst trenger det og at det er en ørliten responsforsinkelse p.g.a. radiosignalets overføring av musbevegelsene. Men dette trenger nødvendigvis ikke være et problem så lenge man vender seg til det med tyngde og husker å lade musa innimellom ;)

 

Kjøp en G7 da, det er jo i prinsippet en trådløs G5...

9039904[/snapback]

 

Det har jo ikke noe å si at den blir forsinket av radiosignalets overføring... du merker jo nesten ikke noen forskjell.... (synes jeg da)

Lenke til kommentar

Syns du har glemt en god gammel sliter av musmattene: Allsop

 

Jeg har sikkert brukt denne type matte i 5 år nå, slites kanskje litt fort ut i kanten men når en ny bare koster rundt 25-50kr er det jo ikke noe problem.

 

Kjøpte meg en Steelpad 5L i julegave til meg selv, men er faktisk gått tilbake til Allsop'en igjen :)

 

*edit*

 

Legger link til bilde av matta inn her

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=65636

 

Ser prisen er litt høyere der, men jeg har alltids betalt rundt 25kr for den på El-kjøp her i Tromsø :)

 

*edit 2*

 

En annen ting jeg kan fortelle er at når man setter opp usb hz'en på musa, setter man ikke bare opp hzen på akkurat den usb porten. Man setter opp hastigheten på alle usb portene. Jeg har ødelagt flere usb tastatur med dette ;(

 

Akkurat nå bruker jeg et Steelkeys 6G som er ps2 port, og er kjempe fornøyd med dette.

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg G7, litt dyr, men UENDELIG gode mus, klarte lett å bruke den 15 meter fra pc-en... ikke noe du nødvendigvis trenger å gjøre da...

gir signaler på godt over 200 i sekundet.

 

Hadde MXRevolusion også, første jeg fikk leverte jeg inn pga feil, den andre også... den tredje.. feil der også... så etter jeg hadde levert inn 4 stykker gadda jeg ikke mer og kjøpte heller G7 igjen...

Lenke til kommentar
En liten pirke! ;D

 

Steelseries SX er en anodisert aluminium musematte med silikon coating på, som sies skal være utrolig rask, faktisk "raskeste" musematten gotfrag har testet

eneste skepsissen min er at den kan "bråke" litt, takler litt mer enn S&S.

 

smeller på ett Reviewhttp://hardware.gotfrag.com/portal/story/38514/ av den

9040855[/snapback]

Ah.. Bummer fra min side. Skal rettes opp.

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Hørte jeg noen si impulskjøp? :woot:

Bestilte nettopp Razer Tarantula og Razer Deathadder... :D

Hadde ikke planlagt noen av delene, men Diamondback'en min begynner å bli sliten. Jeg visste ikke at Razer hadde kommet med tastatur, så da måtte jeg jo ha det også. Bytter ut et gammelt og slitt Logitech UltraX slimgreie. :)

Kommer kanskje med diverse poster når jeg får varene.

Har forøvrig eXactMat fra Razer, så det skal bli kult med gjennomført Razer stil på all input. :p

Er litt razer fan! :love:

Lenke til kommentar

Hva med https://prisguiden.no/product.php?productId=57309 fra X-Ray Pad?

Har brukt den i over ett år nå, veldig fin matte sammen med min MX1000.

Vet at "Trådløst er ikke bra for gaming" men for meg så funker det.

Musmatta har iaffal 2 sider, en glatt, og en ru side.

Den sliter ikke ned musa mi som min gamle SteelPad gjorde fordi denne er laget i hard plast.

Svetter du på hånda så slipper du at musa skipper pga fuktige flekker, siden disse går vekk temmelig fort og ikke kommer så lett.

Den har en fin hard ramme rundt seg, og du kan lett ta ut den sorte matta for å gjøre den rein.

Syns dere skal hive i denne matta i testen også ;) Koster bare 250 smækk!

Lenke til kommentar

en skamm og ikke ha med func<3 brukte den i gammledager, men nå bruker jeg qpad mid sens rød, tror den er alt for utslitt, jeg har brukt mange muser i min gaming tid, hver gang falt jeg tilbake på mx500/510/518 serien, må si at mx500 er den beste gaming musa jeg noen gang har brukt, bare synd at min er helt oppbrukt, så blir mx518 på meg fortiden, razer copperhead er også er knall digg mus å bruke, bare synd at den ikke henger med i raske bevegelser, den ble fort lagt bort pga dette.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en slik Steelpad håndleddshanske fordi jeg svetter veldig mye på mushånden når jeg spiller,svetten gjør at hånden sitter nærmest fast på min Icemat 2nd.

Hansken i original tilstand synes jeg glir alt for dårlig,i allefall på Icemat 2nd.....

Hansken min er derfor modifisert (ja man kan modde gamerhansker :D),ved at en lapp med ``bevernylon`` så det kalles er sydd fast på hansken der hvor hansken er i mest kontakt med matten.

Bevernylonlappen er sydd fast slik at den glatteste og mest slitesterke delen er ned mot Icemat-en,greia er også at lappen blir polert etter en liten stund med bruk og den glir da enda bedre.

post-94286-1184042901_thumb.jpg

post-94286-1184042929_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hva er best av laser eller optisk til spilling?

Maks DPI for laser er vel 3200 eller noe, mens maks for LED er 1800. Denne generasjonen av lasersensorer har store problemer med raske bevegelser, så hvis du spiller lowsense, er ikke lasermus noe for deg. Kan aldri tenke meg at 1800 DPI er for lite med ikke-sinnsyke instillinger (personlig så hadde jeg klart meg med 200), så jeg ville gått for for en vanlig optisk mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...