Gå til innhold

TEST: Radeon HD 2900 XT


Anbefalte innlegg

Let's face it, HD 2900 XT er og blir en stor skuffelse.

8620319[/snapback]

Jepp ;/

 

Synd at de bruker så langt tid på et kort, og så er det dårligere enn kortene fra NVIDIA :dontgetit:

 

 

EDIT: Så er vell kortet latterlig dårlig å klokke med, (sikkert fordi de manglet 2 pinner :roll: )

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Let's face it, HD 2900 XT er og blir en stor skuffelse.

8620319[/snapback]

 

Om det er en skuffelse vil vel tiden vise, men nå ved launch er det ikke imponerte resultater. IMHO tror jeg at det kommer til å bli mye bedre når driverene får modnet seg litt (Noe som har skjedd gang på gang i skjermkort krigen).

 

Men den 8.pins kontakten kunne de spart seg for, for de fleste betyr det at man itillegg må kjøpe seg en ny(og dyr) strømforsyning. Da er ikke den "lave" prisen så lav lenger...

Lenke til kommentar
Men den 8.pins kontakten kunne de spart seg for, for de fleste betyr det at man itillegg må kjøpe seg en ny(og dyr) strømforsyning. Da er ikke den "lave" prisen så lav lenger...

8620442[/snapback]

 

Har folk ennå ikke fått med seg at de fint kan dytte 2x6 pins inn i kortet og det funker helt fint og er supportert ?

 

8-pin kontakten er hvis du ønsker at Overdrive skal overklokke kortet automatisk.

(Overklokking via powerstrip krever også muligens 8-pin)

Lenke til kommentar
EDIT: Så er vell kortet latterlig dårlig å klokke med, (sikkert fordi de manglet 2 pinner :roll: )

8620323[/snapback]

 

Latterlig dårlig ?

 

Var vel en på Extremesystems som hadde passert 1200 Mhz på kjernen .... er jo ikke så ille det når default er 741 :)

 

(Ja det er sikkert med extremkjøling, men er likevel imponerende)

 

 

Edit: Sjekket opp, og det var Kinc som sa følgende: False. Im running 1235MHz core on 2x6-pins.

Endret av vipewan
Lenke til kommentar
EDIT: Så er vell kortet latterlig dårlig å klokke med, (sikkert fordi de manglet 2 pinner :roll: )

8620323[/snapback]

 

Latterlig dårlig ?

 

Var vel en på Extremesystems som hadde passert 1200 Mhz på kjernen .... er jo ikke så ille det når default er 741 :)

 

(Ja det er sikkert med extremkjøling, men er likevel imponerende)

 

 

Edit: Sjekket opp, og det var Kinc som sa følgende: False. Im running 1235MHz core on 2x6-pins.

8620606[/snapback]

Ja, men så er det jo også stor forskjell på hva en "proff" kan gjøre med masse profft utstyr, enn hva en vanlig bruker kan klokke med vanlig stock kjøler.

 

Dessuten holdt ikke kortet et så lavt temperatur :nei:

Lenke til kommentar
Raptor,15/05-2007 : 11:10]I mitt tilfelle dette litt likegyldig. Idag bruker jeg DVI -> HDMI fra skjermkortet, og optisk SPDIF fra lydkortet på PC til suround-forsterket.

 

Med ATi sin løsning måtte jeg brukt HDMI fra PC til TV, og optisk SPDIF fra TV til suround-forsterker.

8616695[/snapback]

Hadde det enda vært HDMI 1.3 (som støtter lossless HD-Audio) så kunne jeg vært uenig, men HDMI 1.2 er for meg ganske ubrukelig. SPDIF støtter heller ikke disse audio formatene, men mulig det finnes en annen standard for overføring av HD-Audio.

Jeg kan uansett ikke huske å ha sett noen surround forsterkere med støtte for Dolby TrueHD og DTS-HS Master Audio.

Eneste fordelen jeg kan se er at HDMI har bedre signalering enn DVI og støtter lengre kabler.

8616792[/snapback]

Blir det bedre lydkvalitet når man kjører SPDIF fra PC til forsterker, isteden for vanlig "lysegrønn" minijack? Hvor mange lydkanaler går gjennom SPDIF?

Lenke til kommentar
EDIT: Så er vell kortet latterlig dårlig å klokke med, (sikkert fordi de manglet 2 pinner :roll: )

8620323[/snapback]

 

Latterlig dårlig ?

 

Var vel en på Extremesystems som hadde passert 1200 Mhz på kjernen .... er jo ikke så ille det når default er 741 :)

 

(Ja det er sikkert med extremkjøling, men er likevel imponerende)

 

 

Edit: Sjekket opp, og det var Kinc som sa følgende: False. Im running 1235MHz core on 2x6-pins.

8620606[/snapback]

Ja, men så er det jo også stor forskjell på hva en "proff" kan gjøre med masse profft utstyr, enn hva en vanlig bruker kan klokke med vanlig stock kjøler.

 

Dessuten holdt ikke kortet et så lavt temperatur :nei:

8621173[/snapback]

 

Ingen tvil om at det er stor forskjell på hva en "proff" kan gjøre og hva Ola Nordmann kan... men det betyr ikke at kortet er latterlig dårlig å klokke med slik du påsto i den opprinnelige posten din....

 

Og de fleste reviews jeg har sett har stort sett klart å få kortet opp til 850 Core på stock kjøling, og leste om noen som var på 970 ellerså, fremdeles på luft, men ikke med stock kjøler....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...