Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

nå orker jeg ikke mer! (selvmord)


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hjelper VELDIG å prate ut om det til noen.. Sånn helst over MSN Messenger eller noe smart.. Trenger ikke få skikkelige tilbakemeldinger engang.. Har hatt mange slike tanker de siste ukene selv, men det har gått over.. Det hjelper å prate ut om det.

 

Og jeg vet ikke om alle her som svarer at de må tenke på de de etterlater osv. har hatt selvmordstanker selv.

Det siste man tenker på når man ønsker å "bli kvitt alt", er de man etterlater.. Faktisk, så har det nesten vært oppmuntrende til å gjennomføre det, da de andre vil første DA, skjønne at man har hatt problemer..

Lenke til kommentar
vil bare si at de som begår selvmord må ha det frykteilig ille...

8617534[/snapback]

Det er virkelig bra du har skjønt det..

 

Livet er ikke en dans på roser, og mange har det tøft en gang iblandt..

Da snakker jeg ikke om tøft, som i å øve til en vanskelig matte-eksamen, men som i å ha problemer med å håndtere følelser..

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Mange videregående skoler har et opplegg for utenlandsopphold på VK1. Gjerne i USA. Så om du kommer inn på en skole som har et slikt opplegg så kan jo det være noe å se frem til :)
ja...kan jo håpe på det hvis jeg kommer inn på 1 eller 2 valget. Kommer jeg inn på 3 så flytter jeg heller et sted...iallfall ut av dette kjedelige landet :) (kan jo være at f. eks england er kjedeligere men fint med forandring og

 

 

Det hjelper VELDIG å prate ut om det til noen.. Sånn helst over MSN Messenger eller noe smart.. Trenger ikke få skikkelige tilbakemeldinger engang.. Har hatt mange slike tanker de siste ukene selv, men det har gått over.. Det hjelper å prate ut om det.
mhm, kan jo prøve å prate med noen :hmm:

 

Og jeg vet ikke om alle her som svarer at de må tenke på de de etterlater osv. har hatt selvmordstanker selv.

Det siste man tenker på når man ønsker å "bli kvitt alt", er de man etterlater.. Faktisk, så har det nesten vært oppmuntrende til å gjennomføre det, da de andre vil første DA, skjønne at man har hatt problemer..

det var ikke det siste jeg tenkte på :(

 

 

vil bare si at de som begår selvmord må ha det frykteilig ille...
Det er virkelig bra du har skjønt det..
man trenger ikke ha det veldig ille bare for å ta selvmord. noen vil faktisk bare ende livet for de ser ingen grunn til å eksistere (eller noe sånt)

 

Livet er ikke en dans på roser, og mange har det tøft en gang iblandt..
ja, jeg vet and it sucks

men jeg har hatt det i ca 2 år nå =/

 

 

 

dette hørtes kanskje ikke ut som trådstarter som prata men det var det hehe

Lenke til kommentar
Gjest Guest

noen som har noen flere råd/tips til meg?

det begynner å gå bedre igjen nå, men det kommer nok tilbake om kanskje en uke sånn som det har gjort mange ganger...

Lenke til kommentar

Hmm....selvmord er vel kanskje ikke den beste måten...finnes alltid med løsning vettu! :)

 

Begynne å spill gitar, eller noe som motiverer deg til noe!

Eks: Bli Rockstjerne!

Jeg ville ikke akkurat tatt selvmord, jeg får ganske sucky karakterer på skolen men vil ikke ta selvmord av den grunnen, hvis det var det du mente da.

 

Men lykke til! Har bare noen til deg! :D

 

Always look on the bright side of life...

Always look on the light side of life...

 

If life seems jolly rotten

There's something you've forgotten

And that's to laugh and smile and dance and sing.

When you're feeling in the dumps

Don't be silly chumps

Just purse your lips and whistle - that's the thing.

 

And...always look on the bright side of life...

Always look on the light side of life...

Lenke til kommentar
ja jeg vet og det er nettopp der problemet ligger :(

jeg prøver å fortelle mine foreldre det her men jeg får det liksom ikke ut

8622434[/snapback]

Som jeg har sagt før i denne tråden så er kanskje ikke foreldrene de enkleste å åpne seg for. Jeg lover deg, hvis du snakker med helsesøster eller rådgiver på skolen, så blir du ihvertfall møtt av en med taushetsplikt. Og jeg er brennsikker på at de tar deg på alvor.

Lenke til kommentar

Selvmords tanker har somregel en opprinnelse fra et eller annet vondt. Et godt steg for å lette på knuten er å prate om hva som gjør vondt. Det er ufattelig hvor mye en prat kan gjøre med livet.

 

Selvmord er heller ikke en løsning. Det er som oftest den letteste løsningen som er mest fristende, men det er som oftest den vanskeligste løsningen som gir best gevinst.

 

Selv om livet ser ut som det er på strake turen nedover som det er i dag, er det som oftest bedre dager i vente uansett. Når du føler det som du har truffet rock bottom, tenk at det går oppover herfra, og se fremover. Det mange gjør feil er de henger seg for mye opp i fortiden og blir stående der. De glemmer å ta steget fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

ja, det har det nok og jeg vet hvorfor (i alle fall 1 av grunnene)

 

men nå som eksamen kommer (i morra faktisk) så maser foreldra mine på meg om at jeg må gjøre de oppgavene i heftet vi fikk for å øve oss og nå har de mast hver jævla dag på meg om å gjøre det og i dag skulle jeg til å gjøre det så begynte de å mase igjen så gadd jeg ikke

 

det værste som fins er når foreldra bare maser sånn uten videre og det fikk meg til å føle med depressiv igjen :(

Lenke til kommentar

Hei Hei opp med ansiktet, ER det bare pga Karakterene? det var det dummeste kjenner en som er 17 om 5-6 måneder og ikke enda har fått lappen og ikke har funnet vidergående skole enda, åja det har kommt ut i public.

Så sørg heller får han og vær med venner og få deg dame, stift familie, alle syntes jo at du er snill og grei til og med jeg!

Dette er jo nesten den viktigste tiden av livet ditt så ikke pingl ut nå du har for mye igjen.

Så dropp de tankene og vær glad :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest

nei, det har egentlig lite med karakterne å gjøre

 

det med han vennen din å vdg skole, jeg kommer ikke til å gå der hvis jeg kommer inn på 3. valget uansett så

 

vet egentlig ikke hva jeg skal svare...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...