Gå til innhold

Frelst på 12 sekunder!


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/23/371873.html

 

 

Hvordan er det egentlig å bli frelst? Hvordan føles det og bli det?

Hvordan pleier man som regel og oppføre seg etter man har blitt frelst?

Hvor kjapt kan sjelen frelses? Dersom man kommer i kontakt med en utrolig flink prest som Frelser lynraskt.. har man da fått noe som nesten ingen andre har fått føle før?

 

Dersom tro fører til paradiset, og du blir frelst i tillegg altså av en ekspert på frelsing av skjeler.. vil du da komme til et enda bedre sted, i Paradiset en dem som bare trodde?

 

Her er det i allefall en nyhetsmelding om en som ble frelst på 12 sec.

Den rekken skal jeg slå!

 

Nettsida til Senterkirken redder sjelen din på rekordtid.

Mads Larsen

Mandag 23.06.2003, 10:20

oppdatert 04:13

En bønn over to linjer er alt som skal til, ifølge Senterkirken i Hokksund. På hjemmesida blir du frelst ved å lese følgende:

 

«Jesus, jeg inviterer deg inn i mitt liv. Jeg tror at du døde for mine synder, og at du sto opp igjen. Jeg tror at du er Guds sønn og jeg vil at du skal være Herre i mitt liv. Jeg takker deg for at frelsen er ferdig, og at jeg nå er ett Guds barn!»

 

Deretter kommer den gladmeldinga:

 

«Gratulerer! Nå er du frelst.»

 

Pastor Tor Egil Røyland bekrefter overfor Drammens Tidende at det ikke skal mer til.

Veien til frelse er visst mye enklere i disse internett-tider.

 

- Gud aksepterer en slik enkel frelsesbønn som vi har lagt ut på internett, sier han til avisa.

 

For å være helt sikker kan du jo ta en print, og ha med til St. Peter i alle tilfeller.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en rekrutteringsmetode, for å få folk til kristendommen fortest mulig, man bruker skremselspropaganda om at man kommer til helvete med mindre man tar imot en 12-sekunders frelsesmetode. Ikke rart kristendommen er så utbredt som den er idag.

 

"12 sekunder og du slipper helvete" :roll:

Lenke til kommentar
Høres ut som en rekrutteringsmetode, for å få folk til kristendommen fortest mulig, man bruker skremselspropaganda om at man kommer til helvete med mindre man tar imot en 12-sekunders frelsesmetode. Ikke rart kristendommen er så utbredt som den er idag.

 

"12 sekunder og du slipper helvete"  :roll:

8600487[/snapback]

 

Hihi. Godt sagt. Lurer på hva som faktisk får folk til og tro at frelse på nettet, er noe Ola Normann kan nyte godt av...

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/23/371873.html

 

 

Hvordan er det egentlig å bli frelst? Hvordan føles det og bli det?

Hvordan pleier man som regel og oppføre seg etter man har blitt frelst?

Hvor kjapt kan sjelen frelses? Dersom man kommer i kontakt med en utrolig flink prest som Frelser lynraskt.. har man da fått noe som nesten ingen andre har fått føle før?

 

Dersom tro fører til paradiset, og du blir frelst i tillegg  altså av en ekspert på frelsing av skjeler.. vil du da komme til et enda bedre sted, i Paradiset en dem som bare trodde?

 

Her er det i allefall en nyhetsmelding om en som ble frelst på 12 sec.

Den rekken skal jeg slå!

 

Nettsida til Senterkirken redder sjelen din på rekordtid.

Mads Larsen

Mandag 23.06.2003, 10:20

oppdatert 04:13

En bønn over to linjer er alt som skal til, ifølge Senterkirken i Hokksund. På hjemmesida blir du frelst ved å lese følgende:

 

«Jesus, jeg inviterer deg inn i mitt liv. Jeg tror at du døde for mine synder, og at du sto opp igjen. Jeg tror at du er Guds sønn og jeg vil at du skal være Herre i mitt liv. Jeg takker deg for at frelsen er ferdig, og at jeg nå er ett Guds barn!»

 

Deretter kommer den gladmeldinga:

 

«Gratulerer! Nå er du frelst.»

 

Pastor Tor Egil Røyland bekrefter overfor Drammens Tidende at det ikke skal mer til.

Veien til frelse er visst mye enklere i disse internett-tider.

 

- Gud aksepterer en slik enkel frelsesbønn som vi har lagt ut på internett, sier han til avisa.

 

For å være helt sikker kan du jo ta en print, og ha med til St. Peter i alle tilfeller.

8597976[/snapback]

 

 

så teknisk sett kan man bare si frasen uten å mene det som står der og man er frelst.

Hvis dette er sant, noe jeg overhode ikke tror, må Gud være utrolig naiv...da vil alle som gidder å bry seg med å lese frasen som vanlig folk, usle tyver til mordere leve sammen i Paradis med Gud ved deres side...skjønner ikke logikken!

 

Er jo helt idiotisk!

Lenke til kommentar

det "å være frelst" betyr vel bare at man tror på den religionen man tror på?

 

Og hvis noen brått skifter religøs tro helt ut av det blå på sekundet, så ville jeg vært svært skeptisk til hvor vidt denne personen faktisk tror på det han/hun sier. Og hvilken garanti har man for at personen etter 5 minutter plutselig har blitt omvendt til buddist? Nei, høres rart ut..

 

Jeg vet at noen ikke legger så mye vekt i religion/det de tror på. Og for slike kan det sikkert være lett å si at man tror på ditten og datten. Men folk flest har et større forhold til personlig tro, og denne troen er ikke noe man bare skifter ut sånn helt uten videre!

 

I følge de fleste religioner holder det ikke å lese en frase, man må faktisk TRO, for å komme til himmelen. Dermed ser nok ikke Gud på det som noen problematikk at folk påberoper seg kristen tro, uten å virkelig ha det.

 

I Norge er 83% av befolkningen medlemmer av Stats-kirken. Da skulle man kanksje tro at 83% av norges befolkning er kristne? Faktum er at svært få av disse ser på seg selv som kristne (det ble vel foretatt en undersøkelse om dette for ikke alt for lenge siden?)

Lenke til kommentar
det "å være frelst" betyr vel bare at man tror på den religionen man tror på?

 

Og hvis noen brått skifter religøs tro helt ut av det blå på sekundet, så ville jeg vært svært skeptisk til hvor vidt denne personen faktisk tror på det han/hun sier. Og hvilken garanti har man for at personen etter 5 minutter plutselig har blitt omvendt til buddist? Nei, høres rart ut..

 

Jeg vet at noen ikke legger så mye vekt i religion/det de tror på. Og for slike kan det sikkert være lett å si at man tror på ditten og datten. Men folk flest har et større forhold til personlig tro, og denne troen er ikke noe man bare skifter ut sånn helt uten videre!

 

I følge de fleste religioner holder det ikke å lese en frase, man må faktisk TRO, for å komme til himmelen. Dermed ser nok ikke Gud på det som noen problematikk at folk påberoper seg kristen tro, uten å virkelig ha det.

 

I Norge er 83% av befolkningen medlemmer av Stats-kirken. Da skulle man kanksje tro at 83% av norges befolkning er kristne? Faktum er at svært få av disse ser på seg selv som kristne (det ble vel foretatt en undersøkelse om dette for ikke alt for lenge siden?)

8630655[/snapback]

Vi har vel alle hørt at man må tro for å komme til himmelen. Men dilemmaet er ikke dét; dilemmaet er om man må tro fordi det er en regel eller om vi faktisk må tro fordi troen er essensen i resultatet/frukten av troen, som er himmelen. Som sagt; Vi vet alle at ifølge bibelen må man tro for å kommet il himmelen, men HVORFOR må man tro? Er det noen med vettet i behold som kan fatte hva det gjelder? Hva er det man må tro og hvorfor må man tro det, er det fordi det er en regel?

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig å bli frelst?

Ingen forskjell fra å ikke være frelst, frelsen er i seg selv en innbilning.

 

Hvordan føles det og bli det?

Som en femåring i en leketøysbutikk hvor du har funnet den tøffeste (og selvsagt dyreste!) leken og nekter å gi slipp på den. Det er det beste du noen gang har opplevd, tror du.

 

Hvordan pleier man som regel og oppføre seg etter man har blitt frelst?

Et steg lengre bort fra virkeligheten, jo mer seriøst man tar frelsen jo mer seriøst tar de forstandige frelsen din.

 

Hvor kjapt kan sjelen frelses?

Det kommer an på hvor kjapt du overbevises over at du er frelst, ingen fasitsvar.

 

Dersom man kommer i kontakt med en utrolig flink prest som Frelser lynraskt.. har man da fått noe som nesten ingen andre har fått føle før?

Om du tilføyer premisset at presten aldri har frelst noen før du kommer inn i bildet eller kun noen få, så ja, da kan du få en tilnærmet unik følelse.

 

Dersom tro fører til paradiset, og du blir frelst i tillegg  altså av en ekspert på frelsing av skjeler.. vil du da komme til et enda bedre sted, i Paradiset en dem som bare trodde?

Jeg velger her å ikke svare da jeg tror ikke på noe guddommelig paradis, men vil heller sende spørsmålet tilbake.

Andre mennesker med andre religioner har også de samme følelsene og lignende tro, beviser da en følelse eller tro noe som helst? Et guddommelig paradis? Om man ikke kan gjøre en god jobb for å bevise at troen sin faktisk er sann, hvorfor skulle man da tro den er det?

 

Her er det i allefall en nyhetsmelding om en som ble frelst på 12 sec.

En annen nyhetsmelding lyder: ikke alt som blir sagt behøver å være sant.

 

Det ville være artig å trenge pastor Tor Egil Røyland opp i et hjørne, når man er så virkelighetsfjern er det litt synd på mannen så det ville vært et veldedig formål å sette ham fast.

Lenke til kommentar
En annen nyhetsmelding lyder: ikke alt som blir sagt behøver å være sant.

 

Det ville være artig å trenge pastor Tor Egil Røyland opp i et hjørne, når man er så virkelighetsfjern er det litt synd på mannen så det ville vært et veldedig formål å sette ham fast.

8630930[/snapback]

 

Du vil aldri finnet et spørsmål som de kristne ikke kan svare på.

 

Men det er vel fordi det blir som å diskutere matematikk med en som er overbevist om at matematikkens regler er skiftende og aldri fullt ut kan forklares.

 

De forklarer guden sin med hull i vitenskapen, eller plasserer gud der vitenskapen slutter.

 

Før livet oppstod, før jorden eksisterte, i framtiden, i paralelle universer...

 

Argumentum ad absurdium og argumentum ad ignorantum hele veien.

 

Perler fra dagens lesning om *korte* (max 35 ord) begrunnelser for tro eller ikke-tro:

(Det er få religiøse som deltar i seriøse debatter, så jeg gidder ikke hente mer enn de 5-7 første. Grunnen til at det er engelsk er at vi ikke har store nok forum i norge til å samle så mange religiøse debattanter som finnes på somethingawful)

 

"(...)I'm still a theist, because of my experiences." :roll:

 

"Theist, due to personal experience informed by reason and observation. God is the best explanation for the origin of the universe, consciousness, and the events in Israel some 2000 years ago." :ermm:

 

"Theist because I have faith and I realize this is only good enough "reason" for myself and is not proof. Respectful of others spiritual views but certain of own spiritual , not literal, correctness." :thumbup:

 

"I am a theist because I find atheist arguments entirely unpersuasive and, oddly, usually more emotional and frantic than theistic arguments. Which is saying something." :hrm:

 

"I'm a theist because I don't believe in luck." :!:

 

Alle er argumenter uten basis i virkeligheten.

Personlige opplevelser er subjektive.

Argument basert på tro alene er ingen argument.

Misforståelser om hvordan universet fungerer; feiltolkninger av naturlovene betyr at man aldri vil kunne argumentere om virkeligheten. (Noe mister "I don't belive in luck" viser at han ikke helt forstår over de neste 20 sidene i emnet...)

 

http://forums.somethingawful.com/showthrea...hreadid=2455967

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Høres ut som en rekrutteringsmetode, for å få folk til kristendommen fortest mulig, man bruker skremselspropaganda om at man kommer til helvete med mindre man tar imot en 12-sekunders frelsesmetode. Ikke rart kristendommen er så utbredt som den er idag.

 

"12 sekunder og du slipper helvete"  :roll:

8600487[/snapback]

Eller den litt mer kjente "en skilling og du slipper helvete".

Lenke til kommentar
Høres ut som en rekrutteringsmetode, for å få folk til kristendommen fortest mulig, man bruker skremselspropaganda om at man kommer til helvete med mindre man tar imot en 12-sekunders frelsesmetode. Ikke rart kristendommen er så utbredt som den er idag.

 

"12 sekunder og du slipper helvete"  :roll:

8600487[/snapback]

Eller den litt mer kjente "en skilling og du slipper helvete".

8659054[/snapback]

Hvorfor vil høyt religiøse mennesker presentere religionen deres på en slik måte, hva får dem igjen for det? Er religion blitt så kjedelig, så skrekkelig og så idiotisk at prester og biskoper må friste med et opphold på sinnsvake 12 sekunder for å få dem til å bli interessert? Hvorfor ikke én time eller én dag eller resten av livet? Hvis jeg skulle dedikert livet mitt til noe, så er det fornuftig og naturlig at jeg også gir hele livet mitt TIL det. Høres ut som et markedstiltak ja :)

Lenke til kommentar
Hvorfor vil høyt religiøse mennesker presentere religionen deres på en slik måte, hva får dem igjen for det? Er religion blitt så kjedelig, så skrekkelig og så idiotisk at prester og biskoper må friste med et opphold på sinnsvake 12 sekunder for å få dem til å bli interessert? Hvorfor ikke én time eller én dag eller resten av livet? Hvis jeg skulle dedikert livet mitt til noe, så er det fornuftig og naturlig at jeg også gir hele livet mitt TIL det. Høres ut som et markedstiltak ja  :)

8659107[/snapback]

Jeg synes at de skulle ha krevd penger jeg da. Da hadde dette topicet antageligvis hett "Frelst for 12 kroner." :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...