Gå til innhold

Dyre pizzaer på Dolly og Peppes?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

er det bare meg eller har Dolly og Peppes relativt dyre pizzaer. De er to store kjeder i Norge og man skulle tro at stort også førte til billigere råvare-innkjøp for dem - men neida, man finner jo ikke en pizza til under to hundre kroner omtrent! :hmm:

 

Pleier derfor stort sett å heller holde meg til mindre kjente steder hvor man får minst like stor og god pizza.

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiser nesten ikke på disse kjedene lenger, de er som du sier ALT for dyre. Man får like gode pizza andre steder, da til (fra 100 og opp til) 150 kroner i stedet, og de er like store.

 

Her i Ålesund anbefaler jeg Aladdin, Lokanta og Fellini, med supre pizza til ca 150 kroner. Adams og Express er brukbare, med priser ned mot hundrelappen. Adams er forresten stedet å gå for hamburgere, biffsnadder o.l. med GODE priser.

Lenke til kommentar

Det er en del faktorer som spiller inn på pris. Deriblandt selvkost, der alt som trengs for å drive en restaurant kommer inn under. Leie av lokaler, strøm, vann, interiør, arbeidere, utstyr, og diverse andre ting.

 

Sånn generellt sett så ligger peppes/dolly bedre til, ergo blir leien høyere. De har større lokaler, ergo blir leien høyere, strømforbruket blir høyere, interiøret dyrere, osv.

 

Lokale spiseplasser er gjerne mer "shabby", ligger mer avsideliggende, og er mindre. Alle disse tingene spiller inn.

 

Selvfølgelig forsvarer ikke dette at de tar 60-70 kr mer for en pizza på samme størrelsen, men det er en faktor som spiller inn.

Lenke til kommentar

Er enig med de fleste her, går som regel på de lokale som er minst like bra og billigere.

Men om jeg er skikkelig sulten og vil spise alene, tar jeg meg en tur inn på Peppes og spiser så mye jeg vil for litt under hundrings. Tro meg, jeg er en kunde de taper penger på. :p

Lenke til kommentar
Jeg har et lokalt pizzasted med genuin italiensk innhaver som lager god og billig pizza.

 

Like dyr øl som hos peppes og dolly, men mye billigere mat og bedre service.

8595512[/snapback]

I Sandnes? KAn jeg spørre om hvor? :p

 

 

Ellers er Pizzabakeren ok, har en kamerat som jobber der - så da blir det stor pizza for 100 spenn.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Jeg har et lokalt pizzasted med genuin italiensk innhaver som lager god og billig pizza.

 

Like dyr øl som hos peppes og dolly, men mye billigere mat og bedre service.

8595512[/snapback]

I Sandnes? KAn jeg spørre om hvor? :p

 

 

Ellers er Pizzabakeren ok, har en kamerat som jobber der - så da blir det stor pizza for 100 spenn.

8601295[/snapback]

Jeg bor i Trondheim, jeg er ifra Sandnes :)Her er resturanten jeg snakker om :)

 

Jeg har ikke vært vitne til en billig og god pizzaresturant i Sandnes enda. Du har jo DBS sitt pizzabord om det enda eksisterer, men ikke noe som er på noe særlig høyde på smak og lav på pris :) Men Pizzabakeren er jo rimelig og helt OK å spise.

Lenke til kommentar
Jeg har et lokalt pizzasted med genuin italiensk innhaver som lager god og billig pizza.

 

Like dyr øl som hos peppes og dolly, men mye billigere mat og bedre service.

8595512[/snapback]

I Sandnes? KAn jeg spørre om hvor? :p

 

 

Ellers er Pizzabakeren ok, har en kamerat som jobber der - så da blir det stor pizza for 100 spenn.

8601295[/snapback]

Jeg bor i Trondheim, jeg er ifra Sandnes :)Her er resturanten jeg snakker om :)

 

Jeg har ikke vært vitne til en billig og god pizzaresturant i Sandnes enda. Du har jo DBS sitt pizzabord om det enda eksisterer, men ikke noe som er på noe særlig høyde på smak og lav på pris :) Men Pizzabakeren er jo rimelig og helt OK å spise.

8602464[/snapback]

Det er dårlig pizzatilbud i Sandnes, om ikke annet har vi i hvert fall god kebab. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...