Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

jeg skal ha gjort det jo. men kan prøve og boote fra en cd. prøvde en windows 2000 cd, men viste ikke hva jeg skulle gjøre. virka som den bare begynte og instalere 2000, og det vill jeg ikke ha. har ikke xp eller vista amma. hmm

 

hva er ubuntu og lignende?

9308600[/snapback]

 

Hahhaha, windows 2000 har nok ikke engang halvparten av driverene som trengs for å installere OS på IFL90+.

Det er som å prøve en 7 år gammel skjermkort driver på et splitter nytt GeForce 8800 kort.

Du må nok få tak i Vista eller XP på et eller annet *host*hark* vis.

 

Noen som vet om noen nye versioner av Linux har støtte for IFL90?? (Sist jeg leste her i tråden så var det ikke det, men ting kan ha skjedd siden sist. ;) )

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mast om grafikk før i denne tråden, men har et mer spesifikt spørsmål nå.

Det står mellom IFL90 og IFL90+. 90 har 8600M GT med 256 mb ram mens 90+ har 512 mb.

Har forskjellen i rammengde egentlig noe å si på det kortet? Tviler på at det er 90+ er verdt de ekstra kronene for meg hvis det ikke er så stor forskjell.

Hadde vært kjempefint om noen kunne ha hjulpet meg litt :)

 

edit: ser nå at valget kanskje ikke er så vanskelig alikevel. Har ikke mulighet til å velge en skjerm med større oppløsning på ifl90. Men hadde vært fint å fått et svar på spørsmålet alikevel.

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Har mast om grafikk før i denne tråden, men har et mer spesifikt spørsmål nå.

Det står mellom IFL90 og IFL90+. 90 har 8600M GT med 256 mb ram mens 90+ har 512 mb.

Har forskjellen i rammengde egentlig noe å si på det kortet? Tviler på at det er 90+ er verdt de ekstra kronene for meg hvis det ikke er så stor forskjell.

Hadde vært kjempefint om noen kunne ha hjulpet meg litt :)

 

edit: ser nå at valget kanskje ikke er så vanskelig alikevel. Har ikke mulighet til å velge en skjerm med større oppløsning på ifl90. Men hadde vært fint å fått et svar på spørsmålet alikevel.

9308988[/snapback]

 

Det er 0,00001% forskjell på 256mb og 512mb :p

 

Største forskjellen er som du nevner større oppløsning på skjerm, mulighet for større batteri og TV tuner.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Og det var jo det med batteri også. Noe som jeg glemte av helt.

 

Jeg så litt på Dell vostro 1500 også. Den er ganske billig, men litt større igjen. Spesielt i høyden.

Men den har jo "stor" skjerm og samme skjermkortet. Er litt usikker nå, men heller mest mot IFL90+ siden det ser ut som om mange er fornøyd med den, er litt mindre og i følge din side har veldig lite støy, noe som er veldig viktig.

 

edit: Jeg kan få vostro 1500 NB for 10 662 kr 9 662 kr. Da har jeg valgt:

intel® Core™ 2 Duo T7300

Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

9-cellers batteri.

 

IFL90+ med det samme koster 11 532 kroner. Er det noe annet som IFL har/er bedre på enn vostro? Er ganske stor prisforskjell.

Men har ikke lest noen skikkelige anmeldelser av Vostro da.

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Kan noen gi meg en link til en driver til xp32bit som fungerer topp med IFL90+? Prøver å fikse problemet med at GW crasher til tilfeldige tider, så skal installere andre drivere.

 

Edit: Laster ned 101.28 nå, husker ikke hva slags drivere jeg hadde.

 

Edit2: Hadde visst 101.28, ja trenger en ny da :p

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Og det var jo det med batteri også. Noe som jeg glemte av helt.

 

Jeg så litt på Dell vostro 1500 også. Den er ganske billig, men litt større igjen. Spesielt i høyden.

Men den har jo "stor" skjerm og samme skjermkortet. Er litt usikker nå, men heller mest mot IFL90+ siden det ser ut som om mange er fornøyd med den, er litt mindre og i følge din side har veldig lite støy, noe som er veldig viktig.

 

edit: Jeg kan få vostro 1500 NB for 10 662 kr 9 662 kr. Da har jeg valgt:

intel® Core™ 2 Duo T7300

Grunnleggende garanti - 1 års Business Hardware Support

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

9-cellers batteri.

 

IFL90+ med det samme koster 11 532 kroner. Er det noe annet som IFL har/er bedre på enn vostro? Er ganske stor prisforskjell.

Men har ikke lest noen skikkelige anmeldelser av Vostro da.

9309470[/snapback]

 

Hmm

Du er inne på noe der jah...

 

Eneste jeg savner er:

 

Turbominnet

Bluetooth

Fingerprint (ikke viktig da)

 

Men ingen kan da komme og si at dobbelt så mye minne på skjermkortet ikke har noe og si?

 

Blei i tvil jeg også nå...

Skal bestille maskina i morgen etter planen, men lurer litt på nå om jeg må sjekke nermere om det er bedre valg til bedre pris enn IFL 90+?

Skal spille og se film som hovedsak da...

Lenke til kommentar

<masse rart>

9309470[/snapback]

Hmm

Du er inne på noe der jah...

 

Eneste jeg savner er:

Turbominnet

Bluetooth

Fingerprint (ikke viktig da)

 

Men ingen kan da komme og si at dobbelt så mye minne på skjermkortet ikke har noe og si?

 

Blei i tvil jeg også nå...

Skal bestille maskina i morgen etter planen, men lurer litt på nå om jeg må sjekke nermere om det er bedre valg til bedre pris enn IFL 90+?

Skal spille og se film som hovedsak da...

9311594[/snapback]

Turbominnet er det ikke så nøye med siden jeg kommer til å bruke ubuntu mest og xp når jeg skal spille.

Blåtann har jeg heller ikke bruk for.

Og iallefall ikke fingerprint.

 

Ang skjermkortet så tviler jeg litt på at det er raskt nok til å kunne ha nytte av all ramen. Noen eksperter som kan uttale seg om det?

Får kanskje lage en tråd i skjermkortdelen av forumet.

 

En annen ting. Det står at maskinen er 3.5/3.7 cm høy. Jeg regner da med at den blir 3.7 med den "største" skjermen? Noen som vet noe om det?

 

Men jeg er jo ikke sikker på hvordan kvaliteten er på dells maskin da. Tenker på støy og slikt som er ganske viktig for meg.

Lenke til kommentar
Hahhaha, windows 2000 har nok ikke engang halvparten av driverene som trengs for å installere OS på IFL90+.

Det er som å prøve en 7 år gammel skjermkort driver på et splitter nytt GeForce 8800 kort.

Du må nok få tak i Vista eller XP på et eller annet *host*hark* vis.

9308860[/snapback]

 

De aller fleste drivere som fungerer i XP fungerer også i 2000. Ser ikke for meg at det skulle vært noe problem å kjøre 2000 på en IFL90, og har tidligere spurt om noen har prøvd det, hadde vært interressant å se om det fungerer, for på samme måte som XP er generelt raskere enn Vista, er også 2000 en god del raskere enn XP.

 

Windows 2000 = XP uten alt crappet og barne-tv-skinnet.

Lenke til kommentar
Dere som er flinke med drivere og maskinvare. På Compal sine driver-sider. Hvilken bios-driver skal jeg laste ned når jeg har IFL90+? Er ikke så lett å se det. Ellers må jeg bare få si at aktiviteten i denne tråden har vært helt enorm. Mange har vært til stor hjelp her.

 

En annen ting jeg må få skryte av er kundeservicen til Multicom. Min IFL90+ sluttet plutselig å virke en dag. Den ville bare ikke starte opp. Dermed sendte jeg maskinen inn til Multicom for litt over en uke siden. Sendte mail idag og spurte hvordan det gikk. Svaret var ganske enkelt at de hadde sendt meg en ny barebone igår! Så nå får jeg en ny maskin i løpet av de neste dagene! Multicom har virkelig prestert bra på kundeservice-biten. Og det skal de ha ros for!

9301516[/snapback]

 

Joda, bra kunde service... Akkurat dette skjedde med meg og. Er jo litt dumt å tenke på at en pc streiker etter en måned. Hvor god er kvaliteten da liksom. Og i tillegg må jeg installere alt mulig greier på nytt og flashe bios på nytt. Og om en måned kan det samme skje igjen...?

Lenke til kommentar
Windows 2000 = XP uten alt crappet og barne-tv-skinnet.

9314264[/snapback]

 

Nei, men liker du ikke skinnet så kan du ta det til 2k igjen.

 

Fikk maskinen min uten emblem på baksiden av skjermen, ser litt rart ut. Noen flere som mangler dette?

9316021[/snapback]

 

Det skal være et hvit klistremerke bak som fyller hullet på midten av baksiden.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Fikk maskinen min uten emblem på baksiden av skjermen, ser litt rart ut. Noen flere som mangler dette?

9316021[/snapback]

 

Heisann, jeg fikk også pc-en uten det. Send bare en mail til multicom så sender de deg et klistermerke til å ta på.

 

 

Kan noen si meg hva som er vanlig temp under spilling!? Jeg har temp på 80 grader på skjermkortet og 75 på på prosessoren! Er ikke dette jævlig mye da?

Endret av STengesdal
Lenke til kommentar
Windows 2000 = XP uten alt crappet og barne-tv-skinnet.

9314264[/snapback]

 

Nei, men liker du ikke skinnet så kan du ta det til 2k igjen.

 

Jo, under skallet (da snakker jeg ikke om skinnet som jeg VET du kan slå av) så er Windows 2000 og Windows XP i praksis like, for den vanlige forbruker er det ingen merkbare forskjeller annet enn utseendemessig. Men 2000 er en del raskere da det bruker mindre maskinvareressurser.

Lenke til kommentar

okey. har nå fått tak i xp. men nå er pcen bare helt fuck i huggu.

da jeg skrur den på kommer det opp power by det den er er power fra. også at jeg kan trykke F2 og F12 for og komme inn i bios og den type ting, men så kommer den ikke lenger. da blir pcen svart i noen min, og så starter den på nytt, skjer det samme hele fuckings tiden. hva kan jeg gjøre. kan ikke levere den inn igjen. må ha den til skole til helga. funker ikke uten noe cd heller.

 

det kom først etter at jeg prøve og boote fra en annen xp cd. så ut som det skulle funke, men så kom det bluescreen og der sto det noe error greier og at pcen måtte skrus av for at pcen ikke skulle ta skade.

 

og er etter dette at det som jeg skreiv først skjer. :(

 

hjelp anyone. må få det til og funke.

Lenke til kommentar
okey. har nå fått tak i xp. men nå er pcen bare helt fuck i huggu.

da jeg skrur den på kommer det opp power by det den er er power fra. også at jeg kan trykke F2 og F12 for og komme inn i bios og den type ting, men så kommer den ikke lenger. da blir pcen svart i noen min, og så starter den på nytt, skjer det samme hele fuckings tiden. hva kan jeg gjøre. kan ikke levere den inn igjen. må ha den til skole til helga. funker ikke uten noe cd heller.

 

det kom først etter at jeg prøve og boote fra en annen xp cd. så ut som det skulle funke, men så kom det bluescreen og der sto det noe error greier og at pcen måtte skrus av for at pcen ikke skulle ta skade.

 

og er etter dette at det som jeg skreiv først skjer. :(

 

hjelp anyone. må få det til og funke.

9316479[/snapback]

 

Sendte deg en PM jeg.

 

De eldste versionene av Windows XP (de som ikke kommer med Service Pack 2) har nok ikke en del av driverene.

 

Windows 2000 = XP uten alt crappet og barne-tv-skinnet.

9314264[/snapback]

 

Nei, men liker du ikke skinnet så kan du ta det til 2k igjen.

 

Jo, under skallet (da snakker jeg ikke om skinnet som jeg VET du kan slå av) så er Windows 2000 og Windows XP i praksis like, for den vanlige forbruker er det ingen merkbare forskjeller annet enn utseendemessig. Men 2000 er en del raskere da det bruker mindre maskinvareressurser.

9316179[/snapback]

 

Hvis du sier at dual core 2GHz & 2GB ram ikke holder til å gjøre XP "raskt nok" så tror jeg at du har lekt litt for lenge med NASA's supercomputer og trenger å komme tilbake til virkeligheten.

Windows 2000 er for lenge siden utdatert, men hvis du er så opptatt av at pc'n din skal starte på 10 sekunder så må du for all del kjøre Win2k og kjempe som en helt mot alt som sniker seg inn via sikkerhetshull.

 

Det er på tide å lære seg XP eller enda bedre; Vista. Du blir uansett før eller siden nødt til å hoppe over på en nyere plattform. Enten om det er SOL, Linux eller microsoft.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...