JFM Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hei vi har et veldig stort hus. det er 100 kvadrat meter, og har 3 etasjer. jeg trenger en trådløs router som egner seg til vårt hus. huset er et tømmer hus (ikke betong). det er viktig at jeg har gode signal i HELE huset. vi har ganske mange pc-er. kan noen hjelpe meg å velge? jeg har null peil på routere. det er også viktig at hastigheten på den er minimum 108 mbps. Tusen Takk Endret 10. mai 2007 av JFM
L O G I M A N Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 En linksys WRT54GX har god rekkevidde. Den har mimo. Det er en fordel at kortene i den andre enden også har mimop for å utnytte hastighet og rekkevidde best mulig.
Henrik C Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 100m^2 fordelt på 3 etasjer, eller er hver etasje 100m^2? Om det er det første, bør hvilken som helst router duge. Om det er den andre, så bør du se på en Mimo-router eller en Pre-N-router.
Lock-Aze Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 Hei vi har et veldig stort hus. det er 100 kvadrat meter, og har 3 etasjer. jeg trenger en trådløs router som egner seg til vårt hus. huset er et tømmer hus (ikke betong). det er viktig at jeg har gode signal i HELE huset. vi har ganske mange pc-er. kan noen hjelpe meg å velge? jeg har null peil på routere. det er også viktig at hastigheten på den er minimum 108 mbps. Tusen Takk 8585098[/snapback] Hvis huset deres er 100kvadratmeter, så vil nesten hvilken som helst router duge, hvis det derimot er stort 100kvm pr. etasje, så burde du se på en MIMO eller Pre-N router
JFM Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Skrevet 11. mai 2007 (endret) det er 100 kvadratmeter per etasje kan dere legge link til de dere anbefaler meg? trenger jeg et bra pci-kort også for å få gode signal? jeg har dette kortet. holder det? Endret 11. mai 2007 av JFM
MorePower Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Denne har kommet veldig godt ut i tester, har ikke erfaring med den selv, men har god erfaring med de to d-link routerne jeg har hatt, selv om andre sier de har opplevd problemer med de, har mine vært helt utmerket. https://prisguiden.no/product.php?productId=66535
JFM Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 jeg trenger vel nytt pci-kort også? hvilket bør jeg velge da? jeg tror jeg kjøper denne. er den bra? hvordan pci kort bør jeg ha? jeg må ha et som passer på routeren. så det må ha 300 mbps. er dette bra? ser det kar fått dårlig karakter edit: bør jeg kjøpe dette?: router og pci kort. passer de sammen?
rolvs Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hvilken internett leverandør har du? Har du noen router fra før eller bare modem? Jeg ville gått for en løsning med flere accesspunkt spredd ut over huset, koblet sammen med kabel, eventuelt WDS. Når det er så stort område så skal det litt til for å dekke hele med en AP.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 edit: bør jeg kjøpe dette?: router og pci kort. passer de sammen? 8604055[/snapback] Du bør absolutt velge nettverkskort som er kompatible med 655 om du skal bruke pre 11n 'standarden'. Se her for anbefalt løsning: http://www.dlink.com/products/?pid=530
JFM Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 edit: bør jeg kjøpe dette?: router og pci kort. passer de sammen? 8604055[/snapback] Du bør absolutt velge nettverkskort som er kompatible med 655 om du skal bruke pre 11n 'standarden'. Se her for anbefalt løsning: http://www.dlink.com/products/?pid=530 8607280[/snapback] kan du spesifisere litt bedre hvilket kort jeg bør velge? hvor bør jeg kjøpe osv... max pris på pci-kortet er 550kr
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 (endret) D-link DWA-556 passer, men er ikke så enkelt å finne i Norge. Tipper det koster mellom 700-1000 kr om du finner det også. Pre-N er litt dyrt pga flere antenner mm. Her er et PCI kort som går sammen med DIR-655... http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71572 Her er et usb-adapter http://www.xd.no/aspx/loginVnet.aspx?Retur...1573&plid=71573 Endret 14. mai 2007 av la7dfa-com
JFM Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 er disse kortene det samme? xd.no komplett.no. jeg tror jeg skal kjøpe alt på komplett.no men jeg ser kortet ikke har så brae karakterer p komplett.no. er dette det jeg bør kjøpe: pci-kort og router ?
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 er dette det jeg bør kjøpe: pci-kort og router ? 8608404[/snapback] Det er de jeg mente ja. Ser det er noen klager på kortet, men tror ikke du skal få mange problemer bare det er nok rekkevidde. Du kan aldri stole 100% på slike omtaler fordi det er endel med liten forståelse av wireless og data som skriver Den største fordelen med kombinasjonen av 11n router/kort er at du kan få opptil 100Mbit i praktisk overføring. Dette er fint hvis man overfører data lokalt mm. Rekkevidden tør jeg ikke spå, men MIMO-teknologien gir generelt bedre rekkevidde enn gamle wlan pga at den har flere sendere/antenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå