Gå til innhold

Uoriginale batterier - Bruke/ikke bruke?


Anbefalte innlegg

Herregud, mente selvfølgelig "kort og"

 

En kompis skal bestille selv så han bestiller 4 til meg også...

 

Ja sånn er det å ha D200 - du trenger 4 reservebatterier.... Var i Nice nettopp og tok over 1000 bilder. Vel hjemme var jeg på skogen og tok vel 100 og enda er batteriet i mitt Canon 30D ikke tomt. Får vel lade da jeg skal på BIL07 i morgen men er ikke sikker på om det trengs - har jo et i reserve som jeg ikke har brukt enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, mente selvfølgelig "kort og"

 

En kompis skal bestille selv så han bestiller 4 til meg også...

 

Ja sånn er det å ha D200 - du trenger 4 reservebatterier.... Var i Nice nettopp og tok over 1000 bilder. Vel hjemme var jeg på skogen og tok vel 100 og enda er batteriet i mitt Canon 30D ikke tomt. Får vel lade da jeg skal på BIL07 i morgen men er ikke sikker på om det trengs - har jo et i reserve som jeg ikke har brukt enda...

 

Nå er det slik at jeg skal bruke 2 i grepet... D200 har UTROLIG dårlig varelengde i forrhold til 20D og 30D er vell ikke verre enn 20D..

 

Akam: http://www.akam.no/images/bilder_tester/ni...200/batteri.png

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt noe problem med mine uorginale batterier som jeg betalte omtrent 10kr / stk for på ebay. 1800mah per batteri, og med to i batterigrepet er alt som det skal være.

 

Hvis du forøvrig skal registrere kortet ditt på paypal og bli verified, må du ha kortnummer, utløpsdato og cv2.

 

Jeg har ikke VISA.. en kompiss som skal bestille selv,så slenger meg på han...

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt orginalene, jobber på en kameraforhandler og flere som har gidd inn kamera til verksted har fått det tilbake med råd om å bruke orginalbatteriene.
Da må dere i såfall selge de billigste av de billigste uoriginale batteriene, uten sikring. For vi har aldri, noen gang, fått inn et kamera med feil som har oppstått på grunn av batteriet (selger 75% uoriginale, av merket Hähnel og 25% originale), og aldri har kunden fått beskjed tilbake fra verkstedet om å bruke originale batterier. Har faktisk ikke skjedd en eneste gang, fra noe som helst verksted. Og jeg har jobbet der i over fem år nå.

 

For så lenge man holder seg unna de aller billigste uoriginale (finnes mange på Ebay, og er ofte totalt uten navn), så er man trygg. For er det en sikring i batteriet som hindrer overoppheting, så er man like trygg som om man bruker de originale.

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt orginalene, jobber på en kameraforhandler og flere som har gidd inn kamera til verksted har fått det tilbake med råd om å bruke orginalbatteriene.
Da må dere i såfall selge de billigste av de billigste uoriginale batteriene, uten sikring. For vi har aldri, noen gang, fått inn et kamera med feil som har oppstått på grunn av batteriet (selger 75% uoriginale, av merket Hähnel og 25% originale), og aldri har kunden fått beskjed tilbake fra verkstedet om å bruke originale batterier. Har faktisk ikke skjedd en eneste gang, fra noe som helst verksted. Og jeg har jobbet der i over fem år nå.

 

For så lenge man holder seg unna de aller billigste uoriginale (finnes mange på Ebay, og er ofte totalt uten navn), så er man trygg. For er det en sikring i batteriet som hindrer overoppheting, så er man like trygg som om man bruker de originale.

 

Vet du hvordan de fra Sterlingtek.com - Til D200 - EN-EL3e - er? Gode? Sikre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bumper opp den her igjen.

Er dei fleste uoriginale batteri til å stole på, eller bør ein halde seg til visse merke?

Er f.eks desse noko å satse på? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11...amp;WT.svl=Link

 

Eller andre tips til billege batteri innan eigne landegrenser?

 

Med mindre du ikke absolutt vil sende gode penger i fortjeneste rett i lomma på selgeren, kan du like godt bestille samme battiene (og bedre) mye billigere fra f.eks http://www.sterlingtek.com

 

Sterlingtek kan absolutt anbefales. Har kjøpt 6 batterier til 3 forskjellige kameraer der.

 

Alle er bedre enn originalen, men ett av de konka ut etter to års bruk. Kosta vel 70-80 kr, så er liksom ikke så farlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...