trondbue Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Jeg og en kamerat skal arangere et lite dataparty her i dalen der det kommer ca 17 stykker. Problemet er at vi har sittet frem til nå og testet nettverket og det fungere på min pc men på kameraten sin fungerer det ikke. Han får opp en melding om at han må prøve på nytt senere. Alt er satt riktig opp og det når jeg prøver å pinge han for jeg forespørsel avbrutt men vi kan se at han mottar alle pakkene (4). Han bruker et integrert nettverkskort og det lyser og blinker oransje bak på. Begge bruker win 2k. Hardware: Asus A7N-266VM Amd XP 1800+ 256 mb ram Bruker alt integrert
Espen F Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 da må dere enten kjøre i samme iprange.. eller at en kjører dhcp-server.. hva slags løsning har dere valgt? dere kan jo prøve å kjøre ip: 192.168.0.1 på den ene.. 2 på den neste osv.. subnet 255.255.255.0
Sirillion Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Har dere prøvd å kjøre DHCP i nettverket deres?
fUsiOn Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 har dere fått det til? De gangene jeg fixer nettverk så tar jeg bare fram win XP CD'en og kjører "set up a home or small office nettwork".. virker hver gang.
Albino Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Jeg slet litt med nettverket mellom min stasjonære og bærbare pc, men etter å ha deaktivert firewall virket nettverket helt fint. Moralen er: Deaktiver alle firewall! (Og følg tipsene andre har gitt deg...)
trondbue Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Skrevet 27. desember 2002 Vi kjører ip adresser fra 192.168.0.1 til 192.168.0.20 og har subnet 255.255.255.0. Ja vi skal kjøre en dchp server i nettet men det virker ikke får han. Han motar ip men noe mer skjer ikke. Vi bruker begge win 2000 og der er det ingen nettverksveiviser verken på d eller på pcen. Hvor kan jeg deaktivere firewall hvis det er det i 2000?
DjSlayer Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Det er ingen intregert firewall i 2000. (Dere har prøvd med andre kabler på maskinen ikke sant, og sjekket att han har tcp/ip innstallert på maskinen). Sist jeg sjekket så pleier alle nettverkskort å lyse grønt når de har kontakt. Bytt kontakt på switchen/Huben. Dette var et par ting som jeg kunne komme på.
trondbue Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Skrevet 27. desember 2002 Han har kontakt med nettverket for han både sender og mottar pakker. Jeg finner han også med min maskin men kan ikke gå inn på den. Får beskjed om at han ikke er tilgjengelig.
verwooks Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Prøv å sette protokollen til 802.1 ... Og ellers alle settings satt til samme ... Se om dere finner hverandre på nett ved bruk av ping.exe [ip]
trondbue Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Skrevet 27. desember 2002 Vi har prøvd med ping og jeg får ikke kontakt med han men han får kontakt med meg. Vi kan se at han får alle pakkene når jeg pinger men jeg får ikke kontakt.
sh@dow Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Har du prøvd å gå inn på ham ved å skrive inn IP-adresse i utforskeren (f.eks 192.168.0.20)? Kan hende at den ikke klarer å finne maskinen på navn.
Mowgli Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 En del ting du kan prøve: Prøv å legg til IPX protokollen. Hvis du går inn på Mine nettverksplasser/my networkplaces så SKAL det ligge en veiviser der for nettverk. Sjekk at han ikke har på sharet internett. Prøv at alle har automatisk ip adresse. Restart.........
trondbue Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Skrevet 27. desember 2002 Nå har vi fått det til. Etter å ha kjøpt et nettverkskort til virket det heller ikke så da instalerte vi Windows xp. Han prøvde der å komme inn med en gang uten å instalere drivere for noe annet enn nettverkskortet, da virket det. Men så instalerte han all softwaren fra asus cden som kom med hovedkortet og alle driverene men da virket det ikke lenger. Så satte jeg meg bare ned å trykte litt rund, forvilet meg inn på antivirusen og der sto det jammen med merket av for firewall. Fjernet dette hakket og startet på nytt ogg da virket det. Takk for hjelpen.
Kaksa Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 kan ver nokke sikkerhet å ntfs osv også da det er litt problem her.. har et nettverk men win2k advances server.. kan ver litt prob med sikkerhet og bruker.rettigheter =( Hilsen KIm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå