Gå til innhold

Bør ulv drepes eller ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi burde ikke drepe ulv.

 

Grunnen til dette er at vi da forstyrrer den naturlige balansen i naturen, og med tanke på hvor mye rart som skjer disse dager, er ikke naturen noe vi burde kødde med.

 

Ulv og andre store rovdyr er en beskytter av et bra økosystem, når ulven legger ned et bytte, vil andre dyr leve godt. Det fører igjen til at insekter sprer pollen, planter etc vokser og naturen blir frisk.

 

Hørte på radioen i dag morges at flotten var et problem langs kysten, fordi det var så mye elg osv. Hadde det vært mer ulv ville ikke dette vært et problem.

 

Og dere som mener at sauen lider og ulven må dø, hvorfor kan dere ikke da bare ha dem inne da og ikke slakte dem. Er patetisk at dere prater om hvor synd det er på sauen, mens dere dagen etter slakter den for pengene.

Lenke til kommentar
Hvilken rett har bønder til å drepe ulven, de setter sauen uti skogen uten tilsyn også kommer NOE, ikke nødvendigvis ulv og dreper litt også skal bøndene ha lov til å drepe ulven, idioti kalles det.

8608493[/snapback]

Helt enig, kunne ikke sagt det bedre selv.

Så et klipp på nyhetene for lenge siden der en idiotisk bonde klagde over at ulven spiste opp sauene hans. For en idiot, sauene er jo bøndenes ansvar. De får heller skaffe seg gjetere istedet for å klage på ulven.

Lenke til kommentar
Nå er vell det egentlig ikke noe poeng med ulv i norge. Som art er den allerede utkonkurert av mennesket. Eneste grunnen til at det fortsatt finnes ulv i norge er at vi mennesker har dårlig samvittighet.

8602785[/snapback]

 

Og dermed var myten om at mennesker er mer intelligente enn andre dyr avlivet en gang for alle :)

 

Intelligens handler om å ha verdier som dyr ikke kan forutsettes å ha... Liksom på en måte forskjellen på det å være intelligent og det å ikke være det?

 

Selve ordet "dyr" i kontrast til "mennesker" innebærer at mennesker er overlegne på alle områder. Vi vet vi kan utrydde ulv, jerv, bjørn, eller til og med en hvilken som helst nasjon med "menneskedyr" om vi er mange nok og enige om det...

 

Det finnes ingen "arter" som er IKKE er utkonkurert av mennesker, ikke engang andre "mennesker"...

 

Du tar derfor fullstendig feil!

 

Den eneste grunnen til at det fremdeles finnes ulv i Norge er at det finnes andre dyr som er mer intelligent enn ulven, og da er ikke du inkludert ;)

 

Dårlig samvittighet er en intelligent egenskap, dvs. det krever litt omløp utover det dyriske for å kunne ha dårlig samvittig....

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Passer nok her også.... De som driver med dyrehold er f.eks. de som har sauer for pengenes skyld... I Kristiansand holder de ulv og har helt andre meninger enn saueeiere, fordi der tjener de mer på ulv...

 

Ulven taper fordi den er økonomisk uansvarlig og lar instinktene ta overhånd i forhold til saueeiere og ulvemotstandere som har langt mer tungtveiende grunner til å... Hmmm... La instinktene ta overhånd ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... :confused: Eller hvor jeg skal begynne. Vi mennesker har nå rota det så til her i naturen, at det til slutt og sisst bare kommer til å slå tilbake på oss selv. Det finnes ikke noe slikt som "nyttige" og "unyttige" dyr! Hva er det da vi mennesker er for noe eller burde kalle oss selv..? De største vandalene som noen gang kommer til å sette sin fot på denne planeten syner jeg er ett passende navn. Men nå skal man jo ikke ta alle under en hånd da, finnes jo fremdeles noen der ute som ennda har fornuften i behold. Når det gjelder ulven... så er det helt klart at den skal være her, "den var her før oss... og kommer til å være her lenge etter vi har klart å utrydde oss selv." :realmad:

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... :confused: Eller hvor jeg skal begynne. Vi mennesker har nå rota det så til her i naturen, at det til slutt og sisst bare kommer til å slå tilbake på oss selv. Det finnes ikke noe slikt som "nyttige" og "unyttige" dyr! Hva er det da vi mennesker er for noe eller burde kalle oss selv..? De største vandalene som noen gang kommer til å sette sin fot på denne planeten syner jeg er ett passende navn. Men nå skal man jo ikke ta alle under en hånd da, finnes jo fremdeles noen der ute som ennda har fornuften i behold. Når det gjelder ulven... så er det helt klart at den skal være her, "den var her før oss... og kommer til å være her lenge etter vi har klart å utrydde oss selv." :realmad:

8658893[/snapback]

 

You just made my day :)

Lenke til kommentar
De er da naturlige rovdyr, skal vel ikke drepe dem for at de selv prøver å overleve?

Bønda kan heller passe på dyra sine selv.

8566327[/snapback]

Jeg er enig i denne. Ulven hører til rundt i Norge, det gjør ikke sauen. Hvorfor skal ulven måtte vike da?

8660934[/snapback]

 

Helt enig, hvis ikke bøndene kan ta ansvar for sine egne sauer og ikke slippe dem ut i utmarka der de kan bli tatt av rovdyr ol. bør de finne seg noe annet å gjøre, masser av ledige jobber for de som vil leve av noe annet enn statstilskudd og erstaninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...